Technika jazdy Cariną 2.0 D

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ponieważ jeżdżę poraz pierwszy dieslem N/A mam pytanie do użytkowników Carin z tym silnikiem - jaką technikę obrali aby jeździć ekonomicznie a jak - w miarę możliwości - dynamicznie?
z moich spostrzeżeń jazda w zakresie obrotów 1500-3000 daje chyba najlepsze przełożenie stosunku ekonomika/dynamika, jednak zauważyłem że silnik ten lubi też wyższe obroty i do 4500 w miare żwawo przyspiesza (dalej nie próbowałem) i tutaj zastanawiam się na ile można tego diesla pokręcić żeby nie zrobić mu krzywdy?

Wczoraj na autostradzie sprawdziłem też vmax Cari no i poszła tyle:

pewnie dałoby się jeszcze trochę ja pobujać ale szkoda mi auta

Pozdro!


[ wiadomość edytowana przez: wwtcka dnia 2005-05-12 19:22:01 ]
  
 
Misiek wypowiedz się.
  
 
Moja technika jazdy dieselem jest taka "GAZ DO DECHY"
  
 
Gaz do dechy!

Spoko, ja kręce do końca czasem - 5400rpm - zeby sie przemuchał silnik

Twoja prękość max to juz raczej max bo właśnie przy 4500 czy 4600 silnik uzyskuje maksymalną moc...

A teraz ekonomika. Przy 90km/h spala mniej niz 5 litrów (chyba 4.8, gdzies kiedys pisałem) a przy 120 juz 6,5 .. takze wiesz jak jest. Na codzień .. ja jeżdze na słuch (nie mam obrotomierza ) i generalnie dość niskie obroty utrzymuję.

Pozdrawiam
  
 
no tak, tylko że powyżej 4000 to się robi za mną zasłona dymna , ale rozumiem że od czasu do czasu nic mu się nie stanie jak go trochę wyżej pokręcę
co do spalania, to jadąc ostatnio do Warszawy (dokładnie pod Warszawe), jechałem przez Opole więc 80% drogi to dwupasmówka, średnia prędkość 110-120 i wyszło mi spalanie ok. 5.5 litra do tego z dodatkowymi dwoma osobami i bagażem na pokładzie
  
 
Cytat:
2005-05-13 08:13:12, wwtcka pisze:
co do spalania, to jadąc ostatnio do Warszawy (dokładnie pod Warszawe), jechałem przez Opole więc 80% drogi to dwupasmówka, średnia prędkość 110-120 i wyszło mi spalanie ok. 5.5 litra do tego z dodatkowymi dwoma osobami i bagażem na pokładzie


no to ladnie
  
 
ja jeżdże bardzo nudno (równo) 2000-3000 tys,na trasie trzymam 2500-2700 i to mi się sprawdza w każdym dieslu.Poprzednim zrobiłem 180 tys. i kolejny właściciel jest z auta bardzo zadowolony.Czasem jak mnie ktoś zjeży na drodze (wyprzedza mocniejszym autem a potem zwalnia ,to muszę troszkę więcej podkręcić
Pozdrawiam