MotoNews.pl
  

Ile kosztuja Tablice Graniczne /przejazdowe/ w niemczech ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak jak w temacie
Chodzi mi oczywiscie o te z Ubezpieczeniem i prawem do ruchu w polsce /czerwony pasek/.
Jednak sprecyzuje pytanie . . . Chodzi mi o to ze samochodzik jest w Berlinie . . . kwestia jak go sciagnac . . . kupic tablice czy na lawecie wiezc . . . ile kosztuja takie tablice i gdzie je wogole kupic ?


[ wiadomość edytowana przez: taxi dnia 2005-05-13 15:44:26 ]
  
 
Cos kolo 150 euro o ile dobrze pamietam
  
 
Cytat:
2005-05-13 15:55:39, toradek pisze:
Cos kolo 150 euro o ile dobrze pamietam


No wlasnie pamietam ze drozaly, tylko kwestia jak mocno . . .
  
 
200 euro około
  
 
troche ponad miesiac temu placilem 170 euro w tym jest ubezpieczenie na 2 tygodnie chyba, laweta wyniesie cie okolo 1zl za kilometr czyli oblicz sobei co taniej wyjdzie
  
 
Dzieki Chlopaki za pomoc
  
 
laweta z Berlina do granicy kosztuje 200 zł, a po strronie polskiej dorabia sie za 30 zł tablice do niemieckiego dowodu, (podobno Polska policja nie jest w stanie sprawdzić podczas drogowej kontroli czy autko jest wyrejestrowane w niemczech) daltego ten przekręt przechodzi, tylko ze jedziesz na wlasna odpowiedzialnosc bez ubezpieczenia
  
 
teraz tak, cena jest uzależniona od landu, idąc dalej nie musicie wykupować ubezpieczenia na 2 tygodnie tylko musicie dobrze zagadać on sami wciaskaja na 2 tygodnie lub na miesiąc zależy kto wam ubezpiecza
  
 
Ja miesiąc temu zapłaciłem 150 euro za tablice z ubezpieczeniem na 2-tygodnie, plus 11 euro za sprawdzenie numerów (ta opłata została przez niemców wprowadzona jakieś 2 m-ce temu, gość podchodzi i potwierdza zgodność numerów samochodu z numerami dowodu (brief).
PS. byłem pod granicą holenderską i w tym czasie ceny były identyczne dla całych niemiec (buć może teraz się to zmieniło).

Grek3
  
 
lepiej tablice, berlin musisz liczyc jakies 100 - 150 km do granicy i pozniej do domu, lawete musisz liczyc ok 1,5 za kilomert i to juz bedzie dobrze
a jak kupisz tabliczki to chociaz sprawdzisz auto na trasie jak sie spisuje
  
 
no niestety do poczytania TAXI

dzie rejestracja, tam polisa
(Kravag, PBUK, Reso Europa, UFG, UPS)

"Pojazdy zaopatrzone w obce tablice rejestracyjne nie mogą być ubezpieczone przez polskie towarzystwa ubezpieczeniowe działające w naszym kraju." - mówi Mariusz Wichtowski, prezes PBUK.



Ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych powiązane są ściśle z terytorium, na którym pojazd jest umiejscowiony (zarejestrowany), dlatego też ubezpieczenie takiego pojazdu winno nastąpić w kraju, w którym taki pojazd został umiejscowiony. Z tego też względu pojazdy zaopatrzone w obce tablice rejestracyjne nie mogą być ubezpieczone przez polskie towarzystwa ubezpieczeniowe działające w naszym kraju.

Ograniczenie takie wynika, poza kwestiami czysto prawnymi, z przyczyn technicznych. Ośrodki informacji ubezpieczeniowej, które działają w każdym kraju Unii Europejskiej, mają za zadanie gromadzenie wszystkich informacji dotyczących umów obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych oraz informacji o reprezentantach ds. roszczeń ustanowionych przez zakłady ubezpieczeń.Gdyby panowała zupełna dowolność, jeśli chodzi o zawarcie obowiązkowego ubezpieczenia OC, ustalenie ubezpieczyciela sprawcy szkody byłoby niezmiernie trudne.



W Polsce rolę ośrodka informacji pełnią:

UFG, który dysponuje bazą danych o:

+ zawartych ubezpieczeniach OC posiadaczy pojazdów mechanicznych,

+ zakładach ubezpieczeń prowadzących na terenie Polski działalność ubezpieczeniową w grupie 10 (z wyłączeniem OC przewoźnika) oraz

+ ich reprezentantów do spraw roszczeń poza granicami naszego kraju,

oraz

PBUK, które udziela informacji o krajowych i zagranicznych zakładach ubezpieczeń, w których ubezpieczony był sprawca wypadku jak również o ich reprezentantach do spraw roszczeń w Polsce.

W przypadku zdarzenia, które miało miejsce za granicą, z udziałem pojazdu zarejestrowanego w jednym z krajów UE istnieje możliwość dochodzenia swoich roszczeń w Polsce. W tym celu należy po powrocie do Polski skontaktować się z PBUK, które na podstawie danych dotyczących sprawcy szkody (np. imię i nazwisko, nr rejestracyjny pojazdu) przekaże informację, w jakim zakładzie ubezpieczeń sprawca zdarzenia był ubezpieczony oraz kto jest jego reprezentantem ds. roszczeń działającym w Polsce.

Zasada "bazowania" pojazdów, czyli przynależności pojazdu do danego rynku ubezpieczeniowego, ma zapewnić spójność systemu europejskiego i umożliwić jak najszybsze ustalenie zakładu ubezpieczeń zobowiązanego za skutki wypadku i w konsekwencji jak najszybszą wypłatę odszkodowania poszkodowanym. W przypadku, gdyby panowała zupełna dowolność, jeśli chodzi o zawarcie obowiązkowego ubezpieczenia OC, ustalenie ubezpieczyciela sprawcy szkody byłoby niezmiernie trudne. Polisę OC można kupić w 27 krajowych zakładach i 3 zagranicznych działających na zasadzie swobody usług.



W Niemczech i we Włoszech w prawie ubezpieczeniowym zapisano wprost, że w przypadku pojazdów zarejestrowanych w tych krajach, polisa OC posiadacza pojazdu musi być zawarta w zakładach ubezpieczeń prowadzących działalność w tych krajach. Zawarcie ubezpieczenia w innym kraju nie powoduje więc spełnienia obowiązku. W polskiej ustawie o ubezpieczeniach obowiązkowych takiego zapisu nie ma, jednak zasada bazowania pojazdu obowiązuje. Po akcesji Polski do UE, mieliśmy w ubiegłym roku do czynienia ze zwiększonym zainteresowaniem obcokrajowców kupnem ubezpieczenia OC w Polsce. Dotyczy to głównie Polaków mieszkających w Niemczech, którzy chcieli wykupić ubezpieczenie na Śląsku. Jednak w przypadku samochodów zarejestrowanych w Niemczech, polisa OC komunikacyjna musi być wykupiona w zakładzie ubezpieczeń działającym w tym kraju. Podobnie w Polsce - posiadacz pojazdu zarejestrowanego w naszym kraju może obecnie wykupić polisę w 27 krajowych zakładach ubezpieczeń oraz 3 ubezpieczycieli zagranicznych (KRAVAG-LOGISTIC Versicherungs-Aktiengesellschaft zarejestrowany w Hamburgu, UPS International Insurance Limited z Dublina oraz litewski "Reso Europa"), działających na zasadzie freedom services, którzy zgłosili chęć prowadzenia działalności w grupie 10.