Prasa o Samarze

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc !
Wlasnie ogladam TV i widzialem reklame "Motoru" - jutro w cenie 1,50 zl - ma cos pisac o Samarze, bodajze porownanie ze Skoda Favorit. Jesli ktos bylby zainteresowany to polecam zakup
  
 
bedzie porownanie Poloneza Caro, Samarki i Szkody...
ciekawe co napisza...
  
 
Jak zwykle - brzydkie wnetrze w Samarze, ale za te pieniadze to nie ma czego wymagac
  
 
samara vs faworit? To jakby porownywac pizze z krowim plackiem.
prowdzilem kiedys skode. to to nie jezdzi.
co innego poldas. Przynajmniej wnetrze ma w miare ladne.
  
 
Już na początku to nie wygląda zbyt ciekawie. I to nie chodzi tylko o Samarę, ale ogólnie o całą trójkę. Jak w zeszłym tygodniu czytałem zapowiedź tego testu to już na wstępie o całą trójkę ocenili jako "niegdyś chluba demoludów, ale obecnie ich jedyna zaleta to niska cena". Nie jest to może dokładny cytat (nie pamiętam jak dokładnie to było), ale coś w tym rodzaju. Także od razu trzeba się nastawić na to, że niezbyt pozytywnie są nastawieni do całej trójki, bez jakiegoś faworyzowania któregokolwiek z aut. Ale jeżeli ma już być porównanie, to chyba będzie to w miarę niezależna ocena. Taką mam nadzieję. I przecież nie chodzi tu o to, by tendencyjnie napisali, że we wszystkim Samara jest najlepsza, bo my jesteśmy klubem łady i chcielibyśmy czytać tylko o samych zaletach. Oczywiście ja też chętnie przeczytam o wadach i o tym, w czym Samara jest gorsza od rywali, byle tylko autorzy tekstu byli niezależni, obiektywnie podeszli do testu i wymienili w tekście takie wady jakie faktycznie ma Samara, a nie jakieś wymyślone przez nich samych, wynikające z tego, że autor z góry stoi po stronie któregoś z tych trzech samochodów.
  
 
Hmmm... Powiem tak:
Jesli "Motor" pisze ten artykuł "pod zlecenie" (lub sponsora) - to nie ma co robic sobie nadzieji...
Kiedyś było takie porównanie Samara vs Favoritka w "Autoswiecie" i pamiętacie zapewne ile emocji wzbudziła ta publikacja....
Jakiś czas temu spotkałem się z osobą X - (jest to osoba znana z prasy motoryzacyjnej oraz programow o tej tematyce, więc nie mogę podac nazwiska ) i powiedziała mi o co chodzi...
Mianowicie gazeta dostaje "bułę" od przedstawiciela skody na polskę, a o Ładę nikt nie dba, więc rachunek jest prosty.
Czemu o tym piszę? A no temu, żebyście pamiętali, że część atykułów i programów jest "sponsorowana" i nie ma co rwać sobie włosów na głowie z powodu braku obiektywizmu oraz błędnie podanych parametrów jakiejś marki...
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-10-03 22:39:59, adasco pisze:
samara vs faworit? To jakby porownywac pizze z krowim plackiem. prowdzilem kiedys skode. to to nie jezdzi. co innego poldas. Przynajmniej wnetrze ma w miare ladne.



Ty sie śmiejesz a mój kumpel szuka fury do 5tys zł i wybrał skode! Teraz szuka jakiejś i podnieca się ciągle że znalazł fajną z gazem i może właściciel spuści cene do 4000zł. K*** jak kupi skode to przestaje być moim kumplem. Poldka nie chce "bo kradną" Samara nie podoba się.
  
 
przejrzalem pobieznie ten artykul i jest nawet dosc obiektywnie napisany. Nie zauwazylem jakiegos szcegolnego faworyzowania ktorejsc marku - raczej wszystkim sie oberwalo.
Moze jest lekki (bardzo) odechyl na poldka... ale malo.

na pewno artykulik lepszy od tego w AŚ.
  
 
Dla tych co nieczytali....

fotki troszkę zajmują.....













rozdziałke chyba dobrze dopasowałem
  
 
Cytat:
2004-10-04 18:51:10, TROLL pisze:
Dla tych co nieczytali....



Przeczytalem i musze przyznac ze faktycznie w miare obiektywny artykul, bez zbytniego "najezdzania" na konkretny model.

Zwroccie uwage na tabelke z cenami czesci, samara wypada tam calkiem, calkiem niezle chyba najlepiej z calej trojki
  
 
Sorki za utrudnienia, które mogą wystąpić przy LaDoWanIu zdjęć. czasami fotki się Ladują ,a czasami wyskakuje"x". nie zależy to ode mnie . Republika ma jakieś dziwne ograniczenia transferu wiec jak coś to SORKI.....

  
 
Osobiście staram się nie czytać ?Auto Świata?, ponieważ uważam ten tygodnik za brukowy i nie warty nawet przeglądania. Jedne pismo motoryzacyjnie, które uważam za wiarygodne to ?AMiS?, czyli pełnej nazwie Auto Motor i Sport, wiem że trochę zbyt matematycznie oceniają samochody ale to w nich cenie.
P.S Mimo że jestem miłośnikiem Lady ale z tej trójki wybrał bym poloneza ze względu na popularność, łatwość w odsprzedaży, wiele samochodów ma instalacja gazową a mechaników i części można znaleźć w każdej polskiej wsi Samara znajduje się na 2 miejscu ze względu na swoje nowatorskie zastosowania jak na owe czasu, a Skody Favorit po prostu nie lubię i uważam ze nie jest warta tych pieniędzy.
  
 
Ale ten poldek jest z wnetrzem pakowanym do Roverów ojciec mial takiego zwyklego i to mial calkiem inne fotele i boczki i napewno niebyly to takie kublu a w poloniuszu z silnikiem 1,4 mial identyczne jak ten caro
  
 
sam tekst w zasadzie obiektywny. faktycznie pokazuje wady i zalety samary.
nie zgadzają mi się tylko niektóre szczegóły:
tarcze hamulcowe 120pln... moje kupowałem w servisie po 42pln szt.
klocki hamulcowe: 70pln... ja kupowałem za 40...
nie zgadza się moment obrotowy: 106 ma wersja 1300 1500 ma 118Nm.
no i jeśli porównujemy wersje widziane na zdjęciu, to mam wątpliwości czy poldek ma największy bagażnik: samara w wersji HB: 330l

mwarchalowski, po części do samary pewnie trzeba się wybrc do więszej wsi, ale gaz też ma większość. co do łatwości odsprzedania... a są jakies problemy?: z tego co wiem to są raczej kłopoty z kupnem samary, bo raczej ludzie się ich nie pozbywają...
  
 
i tak poldek górą

Siedzenia inter-groclin, w tym wypatku standart, były opcjonalnie montowane w kazdej wersji caro do '97 roku, czyli do chwili wprowadzenia plusów
  
 
Jojek, ale chyba nie w 91 roku.
  
 
Cytat:
2004-10-04 23:18:55, Góral pisze:
Jojek, ale chyba nie w 91 roku.

ręki nie dam za to, ale chyba od początku caruski miąły w opcji takie siedzonka
  
 
Cytat:
2004-10-04 23:22:44, Jojo pisze:
ręki nie dam za to, ale chyba od początku caruski miąły w opcji takie siedzonka


kumpel z Ostródy ma Caro z 1992 z kublami Groclin'a, i silniczkiem Cytrynki.. Kubelki trzymaja slicznie.. wygodnie sie w nich siedzi.. Poldek ma tez inna tapicerke (czy oryginalna to nie wiem) - w sumie chetnie przelozylbym te siedzenia do swojej Samarki (gdyby tylko sie skladaly ) Oprocz tego ze ma w progach kilogramy bitexu i innego "gluta" wyglada niezle..

Ja tam jednak wole Samarke..

A co do trzeszczacej tapicerki to mozna sobie z tym poradzic.. Ja zamierzam rozebrac troszke - umocowac porzadnie na nowe wkrety.. W miejsca styku wylozyc jakas pianka (moze uszczelka do okien). A co do np. trzeszczacej tylnej polki - to Ci ktorzy widzieli moj patent w Sulejowie rowniez sobie z nia poradza...
  
 
Cytat:
2004-10-04 23:39:04, humel pisze:
kumpel z Ostródy ma Caro z 1992 z kublami Groclin'a, i silniczkiem Cytrynki.. Kubelki trzymaja slicznie.. wygodnie sie w nich siedzi.. Poldek ma tez inna tapicerke (czy oryginalna to nie wiem) - w sumie chetnie przelozylbym te siedzenia do swojej Samarki (gdyby tylko sie skladaly ) ...

Oczywiście są groki składane, sam takie posiadam
  
 
Niestety niemiałem czasu czytać. Ale po fotkach widzę iż jest to być może rozwnięcie poprzedniego artykułu, gdzie było porównanie poloneza i łady a teraz doszła favorit-ka. Polonez i łada te same auta. I też to było bodaj w Motorze. Nawt kupiłem wtedy tą gazetę i pisaliśmy o tym. Nasza opinia na temat tamtego artykułu była... dobra.