MotoNews.pl
  

Pomocy hyundai pony

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

A wiec sytuacja wygląda tak. Mam ponego z 1991r. i pierwszy raz mnie zawiódł. Jak jechałem kilka miesięcy temu po wertepach to nagle przy utrzymywaniu stałej prędkości zaczął mi przerywać. Oddałem go do serwisu gdzieś miesiąc później bo już całkiem nie chciał odpalić. W serwisie stwierdzili że olej zalewa świece i trzeba wymienić pierścienie uszczelniacze i takie inne. Ok., zrobili to wszystko. Wyjechałem z serwisu i dalej to samo przerywa przy stałych obrotach podczas jazdy. Bez problemu przyspiesza, zwalnia. W serwisie powiedzieli że to wina silniczka krokowego od wolnych obrotów, jak go wymienili to dalej to samo. Na koniec doradzili mi żebym wymienił silnik, co w tym momencie jest wielką bzdura. Proszę spróbujcie podać ewentualne przyczyny co mogło się stać bo na serwis już nie mam co liczyć. Może ktoś z forum miał podobną sytuacje.
twr22@poczta.onet.pl
  
 
primo - zmień serwis,
secundo - sprawdzanie wszystkiego odpowiedzialnego za zapłon, zasilanie....konektory przy czujnikach itd
  
 
Jesli to silnik MPI to mogą być "wylane" kondensatory w komputerze. Są tam kondensatory elektrolityczne i czasem elektrolit albo się wylewa albo wysycha. Miałem takie objawy i po zrobieniu z ECU wszystko przeszło (przy okazji mechanicy wymienili mi Lambdę). Podjedź do mechanika co ma Hi-Scana niech podłączy i sprawdzi. U mnie wskzania wariowały - tzn. sygnały z czujników latały tam i z powrotem np. temperatura dolotu +8 - +25 st.C. Podobnie miał TOMASZ1023 ze swoim Scoupe - podobno to już taka przypadłość. Koszt wymiany kondensatorów to ok. 15 Zł za części + robocizna. Uwaga na lutownice - nie może być transformatorowa.
  
 
A więc to jest silnik MPI bo z tego co wiem to w gaźniku nie ma silniczka krokowego o którym wcześniej wspomniałem. Sprawdzę sterownik i te kondensatorki jutro. A dzisiaj wykręciłem PCV i EGR, przeczyściłem. Oby dwa były całkiem zatkane po przeczyszczeniu różnica polega na tym, że silnik lepiej chodzi na wolnych obrotach. Ale dalej przerywa przy podwyższeniu ich. Są nowe przewody wysokiego napięcia, kopułka, paluch, chyba świece.

Ponadto zauważyłem rozłączony przewód podciśnienia jest on połączony z dwoma przewodami za pomocą czarnej złączki (dosyć dużej), jednak to nie jest ta wiązka co podłączony jest EGR. Wyczuwalne jest tam podciśnienie. Może ktoś wie gdzie go podłączyć? Pewnie w serwisie zapomnieli.

dziekuje za wszelka pomoc i sugestie
  
 
Jeśli to rozgałęźnik w okolicach przegrody silnika to może być podciśnienie do sterowania układem wentylacji. U mnie w Scoupe steruje się rozdziałem powietrza w kabinie na podciśnienie (kręcąc przełącznikiem nawiewu słychać ciche syknięcia. Moze u ciebie jest podobnie - sprawdź czy przy wyłączonym silniku jak obracasz pokrętłem nawiewu słychać ciche syknięcia) i czy zmienia się kierunek nawiewu (szyba , nogi )
  
 
A wiec sprawdziłem ECU i wszystko jest ok.

Teraz jeżeli chodzi o ten przewodzik podciśnienia to trafiłeś doqtorek, tylko powiedz mi teraz gdzie go podłączyć?

Byłem też dzisiaj pożyczyć kilka przyrządów diagnostycznych i sytuacja wygląda tak:
- jak sprawdzałem po kolei przewody wysokiego ciśnienia lampą to widać było przerwy w dostarczaniu wysokiego napięcia do świec. Wymieniłem przewód idący z cewki do kopułki jednak to nie było przyczyną. Wiec pozostaje sama cewka której raczej nie sprawdzę chyba że ktoś ma jakiś sposób? Może można sprawdzić oporność wewnętrzną tak jak mi radził znajmy, ale musze mieć jakieś odniesienie. Może to być też kopułka lub paluch które są nowe?
- Sprawdziłem ciśnienie w cylindrach i mają odpowiednio 12 , 11 , 10 , 11 wiec sadzę że jest ok. choć to troszkę dziwne po wymianie pierścieni uszczelniaczy itp.
- Na świecach był czarny nagar gdy je odkręciłem.