Czy to normalne????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wczoraj odebrałem wreszcie esperanto

mam w związku z tym pytanie... czy normalnym jest to, że wskazówka temperatury cieczy chłodzącej idzie do 3/4 skali????

pytam bo w nubirze dochodzi do niecałej połowy

dodam, że auto ma LPG

pozdro
  
 
no nie bałdzo normalnie
góra to połowa - standard to pierwsza kreska lub nawet milimetr poniżej
  
 
u mnie to max, a i to w korku przez chwile dopóki go nie przedmucha wiatrakiem
  
 
Cytat:
2005-05-07 22:40:22, DeeJay pisze:
no nie bałdzo normalnie góra to połowa - standard to pierwsza kreska lub nawet milimetr poniżej



czyli mam się czym martwić.. a za godzinkę jadę do lublina....

widze że masz 1.5... zapomniałem że chodzi o silnik 1.8 może tam jest inaczej.........
  
 
Cytat:
2005-05-07 22:45:08, Janow pisze:
u mnie to max, a i to w korku przez chwile dopóki go nie przedmucha wiatrakiem



no u mnie właśnie w ruchu po mieście dochodzi do tylu.. ale powyżej nie zauważyłem że podeszła..... na razire jednak zrobiłem tylko 100 km......

pozdro
  
 
Cytat:
2005-05-07 22:35:34, Kolber7 pisze:
czy normalnym jest to, że wskazówka temperatury cieczy chłodzącej idzie do 3/4 skali????


u mnie w 1.8 wskazówka dochodzi pomiedzy kreske środkową a tą nastepną, mniej wiecej w połowie tych dwóch kresek.
na trasie temp normalna, nigdy mi się tez nie przegrzał.
  
 
u mnie w 2.0 wskazowka jest napierwszej kresce...do polowy dochodzi tylko w duzych korkach...
pzdr
  
 
Cytat:
2005-05-08 08:46:21, SebaE pisze:
u mnie w 1.8 wskazówka dochodzi pomiedzy kreske środkową a tą nastepną, mniej wiecej w połowie tych dwóch kresek. na trasie temp normalna, nigdy mi się tez nie przegrzał.



już wszystko wiem.. do 3/4 skali dochodzi mi jak jeżdże po mieście.. wczoraj na trasie nie przekraczało połowy skali więc chyba jest ok

pozdro
  
 
Cytat:
2005-05-09 13:14:00, Kolber7 pisze:
już wszystko wiem.. do 3/4 skali dochodzi mi jak jeżdże po mieście.. wczoraj na trasie nie przekraczało połowy skali więc chyba jest ok pozdro



Wg. mnie to nie jest prawidlowo! Przy 3/4 wlacza sie juz wentylator. Niby ok, ale u mnie w korku wskazowka minimalnie przekracza polowe skali - w duzym korku.

Jezeli na zimnym silniku masz wystarczajaco duzo plynu, to na rozgrzanym silniku sprawdz czy masz goraca rure wychodzaca z silnika po lego lewej stronie i idaca do chlodnicy. Moze termostat padl...
  
 
u mnie nawet w korku jest polowa. Bez wzgledu na to czy to trasa czy korek mam zawsze tyle samo
  
 
Cytat:
2005-05-09 16:12:49, Bartek1112 pisze:
u mnie nawet w korku jest polowa. Bez wzgledu na to czy to trasa czy korek mam zawsze tyle samo

To tak jak u mnie
  
 
Cytat:
2005-05-09 16:12:49, Bartek1112 pisze:
u mnie nawet w korku jest polowa. Bez wzgledu na to czy to trasa czy korek mam zawsze tyle samo



U mnie tak samo
  
 
Już kiedyś dawno przerabialiśmy temat termostatów...

Ci z oryginałami maxymalnie osiągną połowę - natomiast po przeróbce na Oplowski, temperatura będzie w połowie - na trasie i około 3/4 w dużym korku....

Więc kwestia jaki masz termostat a co za tym idzie jaką ma on nominalną temperaturę pełnego otwarcia/zamknięcia itd. ....
  
 
Cytat:
2005-05-09 16:37:00, KaZaK pisze:
Już kiedyś dawno przerabialiśmy temat termostatów... Ci z oryginałami maxymalnie osiągną połowę - natomiast po przeróbce na Oplowski, temperatura będzie w połowie - na trasie i około 3/4 w dużym korku.... Więc kwestia jaki masz termostat a co za tym idzie jaką ma on nominalną temperaturę pełnego otwarcia/zamknięcia itd. ....


A Ty soooo???...w myślach moich czytasz ?? ...
Po wymiance termostata spoko....trasa 1/2, miasto w tłoku wskaźnik na 3/4 i fcale a fcale nie załączał mi się wentylator częściej niż w jakimkolwiek inkszym Esperaczku

Spokooo Kolber! jest dobrze
  
 
No przerabialismy temat termostatow.

Ja miałem oplowski, a teraz mam orginał.
Wskazówka utrzymuje sie pomiedzy dwiema białymi kreskami tak ok 3mm nad ta srodkowa białą czyli to by było 3/4 skali. W korkach podchodzi pod ostatnią białą kreske, załącza sie dmuchawa i wskazowka cofa sie do ok 1mm ponizej ostatniej białej kreski.

Tak samo miałem na oplowskim jak i teraz na orginalnym.
  
 
Cytat:
2005-05-09 18:11:47, bogdan1 pisze:
A Ty soooo???...w myślach moich czytasz ?? ... Po wymiance termostata spoko....trasa 1/2, miasto w tłoku wskaźnik na 3/4 i fcale a fcale nie załączał mi się wentylator częściej niż w jakimkolwiek inkszym Esperaczku Spokooo Kolber! jest dobrze



a właśnie, że było chyba źle

wczoraj wsadzili mi w seriwsie przekaźnik 1 biegu do wentylatora (ponoć go brakowało) i dziś jadąc w korku temperatura nie przekroczyła połowy skali

przy okazji powiem wam że przez 3 tygodnie ubyło mi ok 3cm płynu chłodzącego w zbiorniczku...... dolałem wody destylowanej i zobazymy czy znów wyparuje..... tzn wycieknie.. bo chyba o parowaniu nie ma mowy....

pozdro
  
 
Niewielki ubytek płynu chłodzącego z biegiem czasu jest zjawiskiem całkiem normalnym
Oczywiście mam na myśli 2 cm przez 1000 km
  
 
3cm na 6kkm

ale np w nubirze w ogóle nie ubywa
  
 
Zara, Zara ,,,,,,,,,bo czegoś nie łapię,,,,,,,,,,,,,,co jest z tym oplowskim termostatem???,,,on jest jakiś beeeeeeeeeee????
Teraz mam od kilku tygodni problem z temperaturą. Na początku ubywało mi płynu w zbiorniczku więc go uzupełniałam, potem wymieniłam węże wodne + 2 sztuki trójniaków,,,i nadal temperatura skacze powyżej połowy,,,,wrrrrrrrrr,,,drażni mnie to,,,,,,
Zakupiłam więc termostat(92 stopnie) oplowski od vectry i zamierzam go wymienić lada dzień. I sooooo ów termostat jest niedobrym????
  
 
Cytat:
2005-06-01 23:17:25, Kiniusia pisze:
..." Zakupiłam więc termostat(92 stopnie) oplowski od vectry i zamierzam go wymienić lada dzień. I sooooo ów termostat jest niedobrym????..."


Nie czytaj za dużo bo na forum pojawia się coraz więcej dziwnych,"mieszających" postów ......powiem krótko....ten termostat jest jak nabardziej OK! ....tylko jakie ma wyjście? .proste, skośne?....bo możesz potrzebować sławną już rurę z Nexii