Diodka do obrotka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!! Potrzebuje wiedzieć jakie napięcie jest na cewce silnika 903 z cc lub 127 przy ok 5500rpm bo buduję układzik który będzie włączał diodke LED i będę wiedział kiedy zmienić bieg. Dajcie znać jakby ktoś coś miał ok? Aha potrzebuje też silnik900 z cc lub f127 za w miarę rozsądną cenę. Dzięki narka!!!!
  
 
A ja tak sobie tylko myśle - chcesz zbudować jakiś układ elektroniczny, a nie masz prostego miernika elektrycznego . Ale ja się nie znam
  
 
yyy napiecie masz te same. wiec nawet o tym nie mysl w ten sposob shiftlight sie zaswieca przy okreslonych obrotach ale to nie takie proste jak Ci sie wydaje.
  
 
Dokladnie nie tedy droga, ta dioda ci nie mignie od samej cewki jak byś miał obrote jakąś to możesz poprzez nią podłaczyć sie do diody, ale ja sie nieznam na elektronice jednak napewno jest to wykonalne przy pomocy oborty.
  
 
musi to byc zrobione w ten sposob zeby przy okreslonej czestotliwosci jakis przekaznik dawal napiecie do diody i w ten sposob zapalal ja. Czestotliwosc wlaczania diody musi byc regulowana jakims potencjometrem. Napiecie na cawce jest takie same nie zaleznie od predkosci obrotowej zmienia sie czestotliwosc impulsow, na tej podstawie zapalac sie musi shiftlight. Na elektryce nie bardzo sie znam ale wydaje mi sie ze co nieco wiem.
Pozdrooo
  
 
A moze na wewnetrznej czesci wskazowki umiescilby kawalątek magnesu.. a pod tarcza w okreslonym miejscu kontaktron (cos co przewodzi jak jest pod wplywem pola magnet.) ?
  
 
uklad elektromagnetyczny obrotka starego typu jest za bardzo czuly na takie patenty i obrotomierz zaczolby wariowac!!!
  
 
Metoda druciarska, najlatwiejsza i chyba powinna byc skuteczna

Poza normalnym obrotkiem, gdzies, np w bagazniku czy gdziekolwiek, wsadzamy drugi najtanszy obrotek, np ze 125p, na allegro chodza po 20 PLN, ew. za podobna kwote wyjmujemy polonezowski z jakiegos szrotu

Podlaczamy go normalnie do wskazowki dolutowujemy blaszke, na zewnatrz tarczy (ktora w sumie mozemy wywalic dolutowujemy druga blaszke

Obrotek jak sie bedzie wychylac o od pewnych wartosci blaszki sie beda stykac - tak samo jak w czujce paliwa w baku, jak sie styka rezerwa

Jak sie nie trudno domyslec przez wspomniane wyzej blaszki plynie sobie prad do shiftlight'a))

I mamy go zrobionego na zasadize czytej elektryki

Ale to druciarstwo;p

Lapek
  
 
Miernik mam ale gorzej z silnikiem Ta diodka ma się zapalać przy określonym napięciu które potrzebuje wiedzieć. Ja tam z elektroniką mam doczynienia na codzień (taka szkoła) i wiem że niektóre diody (zenera) przy określonym napięciu puszczają wyższy prąd który zaświeci diodą. Przy niskich napięciach prąd jest prawie 0 ale później wali w górę. Jak ktoś zmierzy i poda to napięcie będe dźwięczny. narka!!!
  
 
Kolego czytaj uwaznie co inni pisza!
Cytat:
cypherius pisze:
yyy napiecie masz te same. wiec nawet o tym nie mysl w ten sposob


Wiec cos sie uparl na to napiecie?! Jak juz ktos pisal zmienia sie tylko czestotliwosc dlatego z tym musisz cos pokombinowac.
Cytat:
Race_D pisze:
A ja tak sobie tylko myśle - chcesz zbudować jakiś układ elektroniczny, a nie masz prostego miernika elektrycznego


Chyba cos w tym musi byc.
Pozdrawiam.
  
 
nie mow ze uczysz sie elektroniki - moj wykladowca by sie zalamal, przeczytaj rodzial o diodach zenera to zrozumiesz do czego one sluza - DO STABIZACJI w stabilizatorach np. Ty myslisz o zaworze elektrycznym, a to juz zupelnie inna para kaloszy.
Kup miernik na allegro za kilkanascie zeta, przyda Ci sie bardzo. i naprawde obrotomierz nie jest robiony na zasadzie woltomierza, tylko licznika impulsow.