MotoNews.pl
3 Problemy przy przelozeniu silnika (105703/279) - PT
  

Problemy przy przelozeniu silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chcialbym wiedziec jakie mnie czekaja klopoty gdy do mk4 xr3i bede chcial przelozyc silnik od rst.Najbardziej sie martwie instalacja elektryczna silnika, ale tez czy polosie beda pasowac i czy z sonda lambda nie bedzie problemow.Jezeli cos pominalem to chetnie sie dowiem jakie jeszcze przeszkody mnie czekaja.Pozdr
  
 
Instalacja to jedno. Ale cała przednia zawiecha inna.
  
 
A czym rozni sie zawias w rst od xr3i?Zaczyna dochodzic do tego ze bez calego samochodu nie jestem w stanie przelozyc tego silnika.Moze jeszcze na cos musze uwazac?
  
 
az strach wypisywac co trzeba przerobic w tym pojezdzie zeby wlozyc twoj samochod, osobiscie gra warta swieczki ale dla kogos kto sie na tym zan i lubi sie dlubac.


zreszta jest moze ktos kto to zrobil to ci choc czesc napisze.
  
 
No jest.Chociazby rex z ktorym czesto gadalem tylko ze wyjechal i nie mam kontaktu.To nie jest dla mnie zaden problem zeby cale dnie dlubac a poza tym mam sporo rak chetnych do pomocy i znajacych sie na rzeczy.Napewno przeloze ten silnik tylko chce miec juz wszystko przygotowane gdy zaczne rozbierac samochod.
  
 
Witam wszystkich serdecznie

Jezeli moge to dolaczylbym sie do pytania
mam Escorcika z 92 roku z silnikiem 1,4 / 71KM.
Niedlugo czeka mnie remont silnika.
Moj mechanik powiedzial ze teraz bardziej oplaca sie wlozyc silnik w lepszym stanie niz remontowac moj.
Pomyslalem ze moze w takim razie przelozyc wiekszy silnik np 1.6 / 105 KM.
Co o tym myslicie i co oprocz silnika (pewnie skrzynie biegow) trzeb aby jeszce przelozyc i circa about ile by to moglo kosztowac?

Pozdrowionka

Dr Norbk
  
 
witam kolege z autokacika - chyba nie pomylilem
skrzynia raczej bedzie pasowala
a najlepiej zebys dorwal silnik z osprzetem i wiazka elektryczna i komputerem
zabawy troche bedzie napewno ale frajda z jazdy sympatyczna - tylko idac tym tropem czy nie lepiej szukac 2l i 150PS??
  
 
Halo halo, trzeba tak:
- silnik
- skrzynie
- wiazke cala i tyle....
Jedynie moze byc problem z mocowaniem chlodnicy i IC ale mozna sobie przywiazac. Na kompy trzeba dziurki naiercic ale sa w budzie zaznaczone nawet gdzie powinny byc wiec nie ma problemu. Pompa paliwa zostaje ta sama.Linkaod sprzegla ta sama a od gazu nie pamietam....ale chyba jest inna. Zawias jest idento, tylko belka jest grubsza czy jak to sie nazywa ten palak z przodu ale moze zostac ten sam. Koniecznie hamulce ale chyba juz masz z tego co pamietam. Kable od rozrusznika te same. Najlepiej wyjadz wszystko ze swojej wiwazki co zwiazane z silnikiem a reszte zostawic. Jezeli wiazka RST ma uciete tylne swiatla to o ile to jest gdzies w progu to nie ma problemu. Kolory sa te same tylko jest wiecej czarnych kabelkow i trzeba na chybil trafil dojsc ktore sa od wstecznego i tyle. Od razu mowie ze jak silnik ma problemy z przeplywomierzem to licz sie z kosztem £110-150 za uzywany w anglii. Jak ktos przy nim grzebal z cisnieniem i wogole go podkrecal to nawet nie ma co jezdzic. i szukac kogos kto to wyreguluje bo to nawet tu jest ciezkie. Ja po pol roku zalozylem przeplywomierz z anglii i dopiero teraz nie ma zadnych problemow. Druga sprawa to jezeli mozesz sprawdzic jak jezdzi, tzn jezlei dasz mu ostro i poderwie korek od oleju to bankowo pierscionki do wymiany. Lepiej dowiedz sie wszystkiego co jest nie tak to kupie tu bo pierscionki i panewki sa tu polowe tansze niz w polsce. jak wsadzisz to jedz od razu do CHOJNACKIEGO i on ci go ustawi pozadnie o ile jest wsio w porzadku. Moj wypchnal u niego 128 kuca i 177 NM a powiedzial ze silnik troche zmeczony (pierscionki do wymiany) i na zlewajacym przplywomierzu (musialem olej zmienic bo pol na pol z paliwem ). Czuc bylo ze inaczej jezdzi mimo wszystko.
Taka mala dygresja POWODZENIA, jakbys mial jakies problemy to wal na priv
  
 
Do Punia
Nie, nie pomyliles sie
Idac tym tropem - no tak, tylko moj teraz przed remontem badz wymian pali 8 literkow w trasie a 10 w miescie - latem, bo zima to nawet nie chce pisac ile bo mi sie od razu krew w zylach burzy albo wapno lasuje
Chcialem wiec skoro wymiana jest podobno tansza niz remont wstawic do niego taki silniczek coby to wynioslo finansowo nieduzo drozej niz remont a zeby jednoczesnie palil nie wiecej niz w tej chwili a najchetniej mniej - nastepnym etapem ma byc zagazowanie - jak tylko wygram chociaz 5 w Duzego Lotka
Wydaje mi sie ze po moim 71 KM w ktorym juz polowa kucy od nowosci padla malo zajezdzone 106KM i tak bedzie dobra oferta
Chodzi tylko o to co bym musial zmienic oprocz samego silnika i ile by moglo to kosztowac - nie musi byc z dokladnoscia do 100 zl ale chociaz zebym wiedzial czy to bedzie 2 czy 3 czy 4 tysiaki max - ze jak juz tyle uzbieram i sie za to wezme to wyjdzie moze nie mniej ale na pewno nie wiecej
  
 
Cytat:
2005-08-08 10:52:07, DrNorbk pisze:
Do Punia Nie, nie pomyliles sie Idac tym tropem - no tak, tylko moj teraz przed remontem badz wymian pali 8 literkow w trasie a 10 w miescie - latem, bo zima to nawet nie chce pisac ile bo mi sie od razu krew w zylach burzy albo wapno lasuje Chcialem wiec skoro wymiana jest podobno tansza niz remont wstawic do niego taki silniczek coby to wynioslo finansowo nieduzo drozej niz remont a zeby jednoczesnie palil nie wiecej niz w tej chwili a najchetniej mniej - nastepnym etapem ma byc zagazowanie - jak tylko wygram chociaz 5 w Duzego Lotka Wydaje mi sie ze po moim 71 KM w ktorym juz polowa kucy od nowosci padla malo zajezdzone 106KM i tak bedzie dobra oferta Chodzi tylko o to co bym musial zmienic oprocz samego silnika i ile by moglo to kosztowac - nie musi byc z dokladnoscia do 100 zl ale chociaz zebym wiedzial czy to bedzie 2 czy 3 czy 4 tysiaki max - ze jak juz tyle uzbieram i sie za to wezme to wyjdzie moze nie mniej ale na pewno nie wiecej



znajdz na niemieckich lub innych blachachjakiegos dawce organow - najlepiej jezdzacego (mysle ze do 3kpln sie zmiescisz a przelozenie - nie mam pojecia ale od 500 do 1000pln moze kosztowac)
  
 
Silnik Rst bardzo podobny jest do xr3 !
Przygotoj sie na wydech inny , tak jak rex mowi mocowanie intercoolera trzeba bedzie tylko zrobic ale to chyba nie problem przykrecic blachowkręt do pasa przedniego ! Zasilnaie paliwem to damo , mocowanie silnika to samo , w simie nie ma wiekszych problemow technicznych jedyne potem z elektryką !
  
 
No cóż moę sie tylko przyłączyc do Rex-a i Intel-a. Większość gratów pasi,ale pomyśl poważnie o hamulcach. I nie musisz sie martwic o kata bo RST nie miały(angole czasem montują)

Ps.Napewno warto zainwestowac w ten motor, ze spalaniem po mieście też nie jest tragicznie(jak zrobisz motor) Ja mam silnik zrobiony seryjnie,czyli bez żadnych kombinacji i przy normalnej jeździe mieszczę się w 10. A przed palił 13-15.

Powodzenia
  
 
witam
jestem tu nowy poczytałem troche co tu naskrobaliście bo aktualnie robie podobny manewr, a konkretniej wywalam tego shita 1.6 zagazowanego w dodatku (ponoć seryjne 90kucy po przeróbce kolektora na niby 100) i wkładam 2.0 150
nie śpie po nocach i myśle jak to będzie targać, tzn wiem jak będzie mniej więcej bo mnie ziomek od którego kupiłem (miał dwa RS`y 92 i 96) przewiózł swoją f1-dynką...mmmmh
i właśnie boje się cholernie że coś wyskoczy po drodze a już 3 tyg. jestem bez furaka (rozwaliłem się i podjąłem decyzję teraz albo nigdy) ale widze że nie powinno być żle, zwłaszcza że kupiłem praktycznie całą fure (motor, skrzynie, sanki, maglownice, brakes`y z abs`em, tylną belkę też z brakes`ami, no i te przepiękne gwintowane amorki KW )
tylko zastanawiam się nad wiązką, bo niby tak sie przyglądałem i ciężko chyba pomylić wtyczki (co mogłoby np. skończyć sie pożarem kompa)? zdać się na kolesia czy zawołać jakiegoś profesjonaliste z servisu?
pozdr