Strzelające sprzęgło!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! W moim escorcie zachodzi dziwne zjawisko a mianowicie czasami jak wciskam pedał sprzęgła to lekko sie blokuje, żeby mieć "pełne" sprzęgło to muszę ponownie wcisnąć pedał i jest już normalnie (objaw występuje szczególnie po gwałtownym przyspieszeniu lub hamowaniu)
Za wszelkie wskazówki z góry dzięki!
  
 
Wygląda na samoregulator sprzegła. Ja jutro będę właśnie go wymieniał bo mam podobne uszkodzenie.
  
 
A ja wymienilem samoregulator i dalej mam to samo
  
 
Mam nadzieję że u mnie skończy się na wymianie samoregulatora.
  
 
No wiesz, ja wymienilem samoregulator, linke i skrzynie i dalej to samo














Oczywiscie skrzynie z innego powodu
  
 
ludzie nie straszcie mnie!!
  
 
To ja Cię postraszę do końca. Miałem to samo, nie przejmowałem się tym. Pewnego pięknego dnia głośniejszy strzał i sprzęgła nie ma. Patrzę pod spód - poszła linka. OK. Mechanik rozebrał - linka i samoregulator OK. Złozył i sprzęgła nie ma. Więc chce rozbierać sprzęgło, a drogi w ogóle był , tylko, że blisko. Zabrałem Essiego do innego/po 3 trzech dniach zakładania linki/, bo mu nie uwierzyłem do innego polecanego przez kolegę. Padł ogólnie docisk, a i tarcze zjechane do prawie zera.
I co było -
wymiana sprzęgła na nowe /porada, że jak się chce jeździć, a nie sprzedawać to lepsze nowe/
simering przy okazji
uszczelka przy okazji
robocizna
Nie powiem ile, bo nie chcę przerażać, a że TD to części droższe. A samochód równo 5 lat ma. Poprzedni właściciel - osoba starsza zjechała sprzęgło do zera.



[ wiadomość edytowana przez: Kao dnia 2005-05-15 08:25:33 ]
  
 
No u mnie też sprzęgło strzelało i samoregulator z linką siadł po niecałym roku... Artur_ST pamięta W warsztacie powiedzieli, że to nie tylko samoregulator, ale coś ze sprzęgłem. Rozebrali i okazało się, że sprzęgło zajeżdżone na amen... A koszty takie, że pewnie TD może się schować

Spróbuj najpierw wymienić sam samoregulator, ale jak nie pomoże to OD RAZU bierz się za sprzęgło. Unikniesz niepotrzebnych wydatków.

Aha, nie polecam zamienników samoregulatora typu Valeo. Przynajmniej w moim przypadku się nie sprawdziły. Wytrzymał ok 900 km... Wolę parę złotych więcej dać za oryginał. Przynajmniej ten służy już troszkę dłużej...
  
 
Potwierdzam słowa Maksa. Przy cenach RSowych TD wypada tanio.
  
 
A ile?
  
 
Nie wiem dokładnie, ale jeśli do RSa komplet (tarcza, docisk, łożysko) wypada w sklepie ok. 1100 zł (w serwisie 1400), to do TD będzie jakieś 80% tych cen.
  
 
Heh, ja dałem 1280 za Sachsa... Może i mogłem taniej, ale nie miałem za bardzo czasu...
  
 
To faktycznie drogo, za Sachsa to TD dałem 795zł, ale to tego doszły elementy, które prosiły się o wymianę, więc padnięcie sprzęgła kosztowało mnie 1451zł

Sprzegło 795
simering 240
uszczelki 61
robota 250
linka, regulator i robota pierwszego mechanika 105zł.
  
 
Cytat:
2005-05-15 22:06:27, Maks pisze:
Heh, ja dałem 1280 za Sachsa... Może i mogłem taniej, ale nie miałem za bardzo czasu...



Ja dałem... a nie powiem ile bo mnie zlinczujecie
  
 
To może ja sie podepne... czasami przy puszczaniu sprzegła słychac u mnie lekkie pstrykniecie w końcowym połozeniu pedału. Czy to winny jest samoregulator czy moze coś powazniejszego?? Dodam że sprzęgł chodzi idealnie, bez zacięć, nie ślizga się a położenie pedału się nie zmienia (przynajmniej nie w widocznych granicach)