Co jest z tym dymieniem i braniem oleju ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco

Bylem dzis swoim Scoupe w czestochowie zrobilem ok.280km.Prawie za kazdym razem po wrzuceniu na luz a tym samym zamknieciu przepustnicy i ponownym wrzuceniu biegu pojawiala sie za mna chmura jasnoniebieskiego dymu (chyba olejowa)to samo po miescie.jednak tu sprawa wyglada inaczej dymi ale nie za kazdym razem.W maju wymieniane mialem pierscienie oraz uszczelniacze zaworow.Po tej naprawie dymil mi przy uruchamianiu,okazalo sie ze w serwisie sprzedali mi zle uszczelniacze,o mm za szerokie jednak po wymianie na inne dym juz niepojawia sie przy odpalaniu ani jezdzie na nierozgrzanym silniku tylko na cieplym.Dolewam jednak oliwki prawie litr na 1000km.Na tulejach niema progu bo widzialem na wlasne oczy .Czy to moga byc te nieszczesne pierscienie padly by po 3 tys km przebiegu zauwazylem to juz jakis czas temu ale mechanik uspakajal mnie ze jeszcze sie to wszystko nieulozylo. Jesli ktos mial podobny problem albo wie co to moze byc to bardzo prosze o pomoc,niezniose kolejnej rozbiorki silnika bez usuniecia usterki.Pozdrawiam.
  
 
Mam ten sam problem w swoim.
Musze dolewac oleju ok 1 litra przy kazdym przejechanym 1000km.
Kontaktowalem sie w tej sprawie z innym uzytkownikiem tego modelu.Uslyszalem ze to przez turbine i w tych modelach to normalka.Choc musze przyznac ze kiedys dolewalem ok 0.5 litra.
robzyn
  
 
Czesc a powiedz mi jeszcze jak to wyglada jeszcze u ciebie z tym dymieniem?dzis zmienilem olej zobaczymy czy sie poprawi.do tej pory kiedy silnik sie rozgrzal po jezdzie po miescie,zostawialem za soba chmury dumu ,co dziwne nie zawsze najgorzej w takie gorace dni jak dzis.Zauwazylem tez ze spalanie na 1 i 2 cylindrze jest gorsze niz na pozostalych ,swiece sa sporo ciemniejsze,na 1 i2 sa brazowe natomiast 3 i 4 bielutkie zmienialem kolejnosc swiec i zawsze to samo przewody sa w doskonalym stanie kopulka i palec nowe-moze to wina cewki?jesli mozesz to napisz jak to wyglada u ciebie z tym dymieniem?Pozdrawiam.
  
 
Czesc a powiedz mi jeszcze jak to wyglada jeszcze u ciebie z tym dymieniem?dzis zmienilem olej zobaczymy czy sie poprawi.do tej pory kiedy silnik sie rozgrzal po jezdzie po miescie,zostawialem za soba chmury dumu ,co dziwne nie zawsze najgorzej w takie gorace dni jak dzis.Zauwazylem tez ze spalanie na 1 i 2 cylindrze jest gorsze niz na pozostalych ,swiece sa sporo ciemniejsze,na 1 i2 sa brazowe natomiast 3 i 4 bielutkie zmienialem kolejnosc swiec i zawsze to samo przewody sa w doskonalym stanie kopulka i palec nowe-moze to wina cewki?jesli mozesz to napisz jak to wyglada u ciebie z tym dymieniem?Pozdrawiam.
  
 
hej. u mnie jest podobna sytuacja ale w poniaku.tez dymi przewaznie jak jest rozgrzany i przewaznie jak go odpalam w trakcie jazdy tez dymi ale slabo i rzadko i tez nie wiem co jest.co do oleju to dopiero teraz sprawdze ile mi bierze i czy wogole bo wczoraj wymienilem uszczelke pod kapa przez ktora mi olej wyciekal i korek od oleju bo uszczelka byla stara i niestety tez mi tamtedy wyciekal. juz jest wszystko ok. z tymi wyciekami ale problem nadal pozostaje z tym dymieniem a silnik robilem w lutym(pierscienie,cala glowice,i gumki tez). mam 1.5 na wtrysku.a silnik dlatego robilem poniewaz wysiadl mi jeden z 4 wtryskow i przez to wykonczyl mi silnik a to bylo prawie nie odczuwalne ze jeden nie chofdzil bo co jakiss czas swirowal na obrotach i dopiero po czasie swieca zaczela sie robic ciemna.ale to jest naprawione!!!!!! a co z dymieniem???
  
 
Ja silnik robilem w maju ,tez pierscionki,gumki.okazalo sie jednak ze sprzedali mi zle gumki poprostu za duze mechanik zmienil na takie jak trzeba i sie uspokoilo przy zimnym silniku,i przy odpalaniu jednak problem dalej wystepuje na rozgrzanym, ty sprawdz jeszcze uszczelniacze bo ty tez mozesz miec za duze sa bledy w komputerach i niezawsze daja takie czesci jak trzeba a jak mechanik jest niezbyt kumaty to zaklada co mu daja.pozdrawiam
  
 
Cytat:
!!!!!! a co z dymieniem???



Najważniejse powody dymienia to :
1 uszczelniacze na zaworach
2 pierścienie olejowe

Jak wymieniając pierwsze zniwelujesz dymienie to wszystko OK, natomiast jeżeli nie poskutkuje to robi sie problem. Wymiana samych pierścieni przeważnie daje efekt na krótką metę, Przewaznie kończy się na wymianie tłoków, pierścieni, szlifie lub tulejowaniu bloku i szlifowaniu wału. A to już naprawdę spore wydatki.

Jeżeli ktoś robi znikomą ilość kilometrów rocznie , to z dymieniem może jeździć jeszcze kilka lat.
  
 
Widziale swoj silnik jak byl rozebrany i zero progu widac jeszcze choinke na calosci wiec to raczej nie to ,zobaczymy jeszcze jak to bedzie, dzis zmienilem olej moze tamten byl jakis stary ,jezdzilem na castrolu gtx 3 teraz wlalem jakiegos agipa i juz przy samym dotyku czuc ze jest gesciejszy moze sie poprawi.
  
 
no ja troche robie km. to zalezy od jaka pora roku.ale od remontu silnika(styczen) zrobilem ok.10.000tys.km. czyli bedzie trzeba sprawdzic gumki. zastanawialem sie nawet czy to nie jest wina wtryskow-moze one zle podaja!!!!!!! tak i tak w piatek mam wolne i postaram sie wjechac do elektronika na komputer niech sprawdzi moze cos jest zle ustawione ale gumiki tez sprawdze.!!!!!!
  
 
Sprawdz bo myk moze polegac na tym ze ja niewymienialem prowadnic a lekkie luzy czuc bylo,ale po wymianie gumek poprawi ci sie przy odpalaniu napewno jednak jak silnik sie rozgrzeje a wra z nim prowadnice to gumki moga niedawac sobie rady.A jesli chodzi o wtryski to odpinalem juz pompke ,spuszczalem paliwo z listwy oraz odpinalem wtyczki wtryskow dymienie wcale nie zniklo przy jezdzie na gazie,natomiast ciezej bylo drania odpalic.Powrocilem wiec do poprzedniej postaci podpinawszy wszystko odpalam jednak na gazie tzn .na srodkowym ustawieniu prtzelacznika pali bez problemu i niema dymku przy odpalaniu poprostu go niezalewa Picasso jak znajdziesz chwilke czasu to wykrec swiece napisz mi jak wygladaja twoje.czy wszystkie sa jednego koloru?u mnie dwie sa super biale i dwie ciemno-brazowe.zobaczymy jak sprawa wyglada u ciebie. Moze wspolnie dojdziemy przyczyny .narka
  
 
Mikro pęknięcie głowicy (zależy od miejsca) daje objaw dymienia. W zależności od sytuacji. Powodów może być kilka.
  
 
dzis zrobilem jakies 150 km i nic nie zauwazylem za soba . Miejmy nadzieje wymiana oleju pomogla na tamtym zrobilem jakies 3 tys.km.niewiele.Pojezdze moze ten olej byl jakis przeterminowany?Jesli sie cos zmieni to sie odezwe. pozdrawiam.
  
 
Dzis tez sobie pojezdzilem i nie zauwazylem za soba zadnego dymku wymiana oleju chyba pomogla.Musze zwrocic uwage na ubytki oleju ale na razie zrobilem za malo km.zeby cos ustalic.Pozdrawiam.
  
 
Mam podobny problem u siebie, o czym juz nie raz pisalem. Nie chodzi mi jednak o diagnoze czy porade co z tym zrobic. Nadszedl u mnie czas wymiany oleju (choc przy spalaniu go w granicach litra na 1000 km starego oleju pewnie juz nie ma). Tak czy inaczej olej chce wymienic oczywiscie razem z filtrem i tylko chcialbym zeby mi ktos doradzil jaki olejek zakupic aby byl najlepszy do przypadlosci mojego samochodu (spalanie i dymienie). Samochod jezdzil na Mobil 1 15W40 ale na dolewke ostatnio kupilem Lotosa o tych samych parametrach. Nie chce juz Lotosa bo wydaje mi sie ze odkad zaczalem go dolewac dymienie sie znacznie pogorszylo. Najgorzej jest przy odpalaniu i na postoju na biegu jalowym. W trakcie jazdy w lusterku nic nie widac. Szperalem troche w necie i znalazlem cos takiego: Valvoline MaxLife i opis mi sie zdecydowanie spodobal. Olej nie jest tani (89zl/4l), ale stwarza pozory calkiem przyswoitego i odpowiedniego. Rozpatruje jeszcze mozliwosc zalania Mobilem takim jaki byl. W poprzednim samochodzie jezdzilem na mineralnym Castrolu GTX, ale w sprawie kopcenia nic sie nie zmienilo. Oczywiscie jestem swiadomy tego ze wymiana oleju nie uczyni zadnej rewolucji w sprawach o ktorych napisalem, ale moze choc w malym stopniu da lepsze rezultaty niz ten badziewny Lotos. Prosze o konkretne propozycje i ustosunkowanie sie do moich typow. Oczywiscie chodzi o olej mineralny. Silnik jak w profilu gaznik 1.5

Dzieki za pomoc i pozdrawiam!

[ wiadomość edytowana przez: Trzewik dnia 2004-08-22 16:41:30 ]
  
 
Trzewik sluchaj u mnie po wymianie oleju sie bardzo poprawilo zalalem agip dokladnie niewiem co to jest bo to olej z beczki wiem tyle ze to olej do diesla jest bardziej lepki od lotosa.Zdaza sie ze zakopce na swiatlach ale bardzo rzadko i tylko przy mocno rozgrzanym silniku .Poprawa jest.Konsultowalem sie z roznymi mechanikami i oleje od diesla mozna lac do benzyniakow natomiast olej od benzyniaka nie nadaje sie do diesla.Oleju juz tyle nie ubywa i jestem zadowolony wczesniej lalem ok. 1 literka na 1tys km ,teraz przejechalem ok 1,5 tys km i ubylo jakies 2 moze 3 mm na bagnecie ,nie je3st to to co powinno byc ale jest lepiej.Pozdrawiam.
  
 
Zlociutki, a ile placiles za ten olej? Troche sie doksztalcilem i poprzegladalem zestawienia dostepnych na rynku olei i Agip ma bardzo dobre parametry i moze bym sie skusil. Mineral Agipa 15W40 czyli taki jak potrzebuje ma wskaznik lepkosci 140 wyzszy od Mobila i TBI 10 czyli chyba takie same przy tym klasa jakosci to SJ (to samo co mobil).
  
 
Sluchaj stary ja postawilem 0.7-ke.za 5 litrow.To jest olej do diesla koles wlewa go do swojej reno magnum TIR.Ale spisuje sie niezle.Ceny sklepowej nie znam.Pozdrawiam.
  
 
poniacz też mi dymił po zmianie uszczelniaczy ale tylko przez 10 minut. zmieniłem oliwę na bp visco 2000 i spokój już ze 20 tysiaków
  
 
Gdyby sie tak dluzej nad tym zastanowic ,to wyglada to tak ,jak by prowadnice byly do wymiany, u mnie wymieniane byly tylko gumki, i kiedy jest zadszy olej ,same gumki nie daja rady ,i oliwka splywa po wykolysanych prowadnicach, i z tad ten dym.Tak mi sie wydaje.Na tym agipie jest znacznie lepiej ,choc zdaza mi zadko bo zadko dostrzec dymek. Pozdrawiam.
  
 
wyslalem ci wiadomosc zlociutki. poniewaz nie wiem juz co mam robic w oponiaku.czy wymienic glowice ,gumki czy caly silnik. bo caly czas dymi przy dopalaniu i podczas jazdy.