Problem z ładowaniem / akumulatorem ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Wczoraj cos mi sie rozkraczylo, chyba przestalo dzialac ladowanie bo mi w podrozy wylaczylo sie radio i cala elektryka, oczywiscie jak juz dojechalem to nie zapalil - slaby akumulator.
Problem w tym, ze alternator mam dobry i ladowanie powinno byc, natomiast przy przekreceniu kluczyka w stacyjce wcale mi sie nie swieci kontrolka akumulatora, co moze byc przyczyna? Moze to jakis kabel sie tylko oderwal bo jezdzilem po dziurach (zapraszam do Brwinowa pod Pruszkowem).
Powiedzcie o co chodzi bo sie denerwuje ze znowu doloze do tego... samochodu.

Pozdrawiam
Marcin (Alle.pl)
  
 
twierdzisz ze alternator dobry a sprawdzales miernikiem czy masz ladowanie?? - musisz od tego zaczac
jezeli go brak to zacznij od wymiany regulatora napiecia
jesli kontrolka sie nie swieci to sprawdz kabelki przy alternatorze
  
 
Cytat:
2005-05-17 07:35:45, PUNIU pisze:
twierdzisz ze alternator dobry a sprawdzales miernikiem czy masz ladowanie?? - musisz od tego zaczac jezeli go brak to zacznij od wymiany regulatora napiecia jesli kontrolka sie nie swieci to sprawdz kabelki przy alternatorze


Takie drobne uzupelnienie:
Jezeli regulator napiecia jest walniety to nie bedzie palic sie kontrolka ladowania po przekreceniu kluczyka w stacyjce.
Poprawne dzialanie regulatora objawia sie tym, ze pali sie kontrolka ladowania po przekreceniu kluczyka a po rozpoczeciu ladowania, gasnie.

Sam dokladnie to przerabialem. Na szczescie alternatory sa dosc ustandaryzowane i w miare latwo mozna znalezc jakies uzywane jako zrodlo czesci... Mnie ta przyjemnosc kosztowala 130 zl (regulator + robota)...
Podobno na nowe i tak nikt nie da gwarancji a kosztuje 2x tyle
  
 
Witam - na początku sprawdz czy nie masz zaśniedziałych wtyków we wtyczve przy alternatorze lub czy po prostu nie wysuneła się wtyczka - później wymień regulator (w zależności od producenta koszt od 30 do 60zł)
  
 
Styki posprawdzalem i wszystko wydaje sie byc OK, pewnie macie racje co do tego regulatora.

Mam tylko jedna jeszcze prosbe, chcialbym wymienic to sam, tylko czy to sie wiaze ze zwykla wymiana czy cos trzeba ustawiac/regulowa (skoro to regulator )??

Pozdrawiam
Marcin
  
 
bankowo klemy . . . musisz je przeczyscic
  
 
Witam
Nie bedziesz musial nic regulowac jedynie troszke klopotliwa wymiana bo bedziesz musial zdjac caly alternator zeby sie dostac do regulatora

No moze jedna regulacja Cie czeka - mianowicie po załozeniu alternatora pasek bedziesz musial naciągnąc

POzdrawiam Tomek
  
 
No wlasnie wrocilem z pracy, nawet dojechalem

Wiec tak, na parkingu zauwazylem, ze czasami na chwilke doslownie zapala sie kontrolka akumulatora.

Zgasilem wiec silnik i po ponownym przekreceniu kluczyka juz bylo ok - tzn kontrolka sie swiecila. Ogolnie co 4 rozruch silnika jest ok, wiec ponownie utwierdza mnie to w przekonaniu ze sypie sie regulator - ale po 13 latach to chyba ma prawo.

Pozdrawiam
Marcin (Alle.pl)
  
 
witam.Mialem to samo.U mnie pomogła wymiana żarowki od kontrolki ładowania, raz dzialała raz nie.Podobno przez ta zarówke płynie prąd wzbudzenia alternatora i jak będzie uszkodzona albo będzie przerywała na stykach ,to też nie będzie ładowania.
  
 
no nieee.... to mnie zbiles z tropu...

dobra wiec zaraz ide rozkrecac deske hehe... dzieki za pomysl...

pozdrawiam
marcin
  
 
Jak zrobisz daj znać co i jak.
  
 
Przy zużytych szczotkach będzie taki efekt. A w przypadku alternatora Boscha lub Lucasa nie trzeba zdejmować alternatora w celu wymiany szczotek, czy też regulatora napięcia.
  
 
a nie mówiłem
  
 
Sinusku, jeśli ktoś potrzebuje porady to w miarę swojej skromnej wiedzy staram się pomóc...
  
 
Nie ma sprawy jak tylko naprawie to dam znac co i jak, natomiast pewnie dopiero w weekend sie za to zabiore bo kompletnie nie mam czasu.
Jak tylko bedzie gotowe to daje post.

Pozdrawiam
Marcin (Alle.pl)
  
 
mi jak siadło ładowanie to wystarczyło przeczyści alternator bo miałem cały brudny z płynu od wpomagania i pyłów bo miałem przewód pękniety sprawdz to też
  
 
sprawdź jeszcze przwód który idzie z alternatora do aku. Przykręcony nakrętką do alternatora z prawej strony , jak dobrze pamiętam. Lubi czasami sie odrywać
  
 
A u mnie np: była walnieta wtyczka przy alternatorze, i sprawdź dokładnie ten przewód odchodzący od alternatora do akku. Alternator jest niestety w takim położeniu że przy większej kałuży bardzo łatwo go ochlapać wodą, czy innymi brudami z ulic. I ta wtyczka bartdzo często lubi śniedzieć i się brudzić.
  
 
Witam!

Dziekuje wszystkim za pomoc, problem juz zostal rozwiazany.

Wlasciwie starly sie szczotki ale ze regulator napiecia do alternatora (alternator BOSCH) kosztowal mnie 26 zl to wymienilem calosc i wszystko smiga jak nalezy.

Dzieki jeszcze raz.

Pozdrawiam
Marcin (Alle.pl)