Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-05-16 21:53:32 Mysle, ze zablokowac wal korbowy mozna latwo wrzucajac V i posadzic w srodku kogos duszacego hamulec + reczny. Wtedy nie powinien sie wal ruszyc za bardzo (o ile sprzeglo masz sprawne). Ja w ten sposob w Dacii bez problemu odkrecilem, nawet nikt hamowac nie musial ![]() |
Makaveli Miłośnik FSO Opel Omega B 2.0 8v Warszawa | 2005-05-16 22:06:08
Tzn. odkręcić tą nakrętkę, która jest centralnie nad laską, ponad dzwignią i poprostu wypchnąć tą laskę bokiem? Teoretyzuję patrząc na fotkę, proszę się nie śmiać ![]() Ps.1 Te laski można prostować, czy trzeba wymienić? Ps.2. Jeśli wymieniałeś, to powiedz ile taka jedna kosztuje?
A nie ma możliwości zblokowania tego w jakiś inny sposób? Będę to robił sam, więc ta opcja raczej odpada. |
![]() DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-05-16 22:08:28 Ja to robilem sam, nawet nie musialem hamowac, IV bieg (nie miala V) wystarczyl zeby sie nie ruszyla. Zawsze mozesz podstawic cegly/kliny/krawezniki/kolo zapasowe przed kolo, to na pewno juz nie pojedzie, za cholere. |
Makaveli Miłośnik FSO Opel Omega B 2.0 8v Warszawa | 2005-05-16 22:48:34
Aha.... na jedynce to nic nie dawało, spróbuję na 5-ce + ręczny w takim razie... |
GDA Miłośnik FSO 3city | 2005-05-16 22:53:28
Jest tak - robił mi to koleś, ja na to patrzyłem ![]() ![]() ja laski prostowałem, sobota późny wieczór brak sklepu oprócz monopolowego ![]() cena - grosze, chyba coś koło 8 zł |
![]() danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2005-05-16 22:54:37
lepiej wymienić,chociaz ja mam już tak często strzały paska że tylko prostuję-żal pieniędzy ![]() |
Makaveli Miłośnik FSO Opel Omega B 2.0 8v Warszawa | 2005-05-16 23:10:52
Spoko... mam nadzieję że nic nie sp.... więcej. Dzisiaj podczas zdejmowania dekla ułamałem ten plastik przy przepustnicy ![]() ![]() ![]() ![]() Co do tych lasek, to zobaczę ile będzie wygiętych i podejmę decyzję dopiero wtedy...... Dzięki za odzew i pomoc. Może nie będzie tak strasznie... ![]() |
![]() pinifarina Miłośnik FSO Polonez 1,5 kraków-olkusz | 2005-05-16 23:12:42
Ja to odkręcam bez wbijania żadnego biegu! Zakładam duży klucz na śrube, i młotem uderzam i nie ma siły zeby sie nie odkręciło! Popyczacze można prostować ja tak robie ,nie potrzeba do tego ądnego konkretnego sprzętu dla Ciebie wystarczy tylko oko bo ja do tego celu używam czujnika zegarowego ale na oko też da sie zrobić,młoteczek kowadełko heheh i stukasz aż sie wyprości! Powodzenia!!!!!!!! |
profil-usunięty | 2005-05-16 23:13:25
Dobrą metodą jest przetoczenie laski po płaskiej powierzchni, skrzywiona się zatrzyma (przy odpowiednio małym nachyleniu i przy założeniu że skrzywiła się mniej więcej w środku...) |
![]() pinifarina Miłośnik FSO Polonez 1,5 kraków-olkusz | 2005-05-16 23:16:11
Co masz na myśli przetoczenie laski po płaskiej powierzchni a ze skrzywiona się zatrzyma??? |
Makaveli Miłośnik FSO Opel Omega B 2.0 8v Warszawa | 2005-05-16 23:21:19 ok, poturlam sobie ![]() ![]() aha - przypomniało mi się - przy zakładaniu paska - czy wystarczy żeby te znaki na kołach były jak najbliżej siebie, czy trzeba też na coś zwrócić jeszcze uwagę (odnośnie ustawienia tych kół)... o co mi biega - czy jeden obrót koła odwala cały cykl pracy, czy dopiero 2? błagam, tylko się nie turlajcie po dywanie ze śmiechu ![]() ![]() |
![]() pinifarina Miłośnik FSO Polonez 1,5 kraków-olkusz | 2005-05-16 23:24:41
Jeden obrót koła to dopiero dwa cykle!!! Dwa obroty koła to cztery cykle!!! Kolejność 1-3-4-2 1-3 to jeden obrót a 4-2 to drugi obrót!!!!!!! |
Makaveli Miłośnik FSO Opel Omega B 2.0 8v Warszawa | 2005-05-16 23:27:48
Ok, a teraz mi powiedz jak ja mam to ustawić, żeby nie odwalić kaszany ![]() |
![]() DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-05-16 23:30:43
Bo na jedynce silnik (a zarazem i Ty za jego posrednictwem) najlatwiej mozesz wprawic auto w ruch. Ja na jedynce i wstecznym potrafilem korba rozruchowa auto przemieszczac. A na V to juz naprawde nie ma sily, za to na V pchajac auto bardzo latwo obracac silnikiem ![]() |
Makaveli Miłośnik FSO Opel Omega B 2.0 8v Warszawa | 2005-05-16 23:33:21
Co racja to racja, wystarczy się tylko chwilę zastanowić ![]() ![]() |
profil-usunięty | 2005-05-16 23:33:35
przy robocie zaworow u takiego jednego pana co to teraz rowerem jezdzi przypadkiem odkrylismy taka metode badawcza - laska idealnie prosta toczyla sie idealnie rownomiernie po delikatnie nachylonym stole warsztatowym - skrzywiona miala momenty przystopowania i przyspieszenia (poprzez jej przegiecie zmienilo sie wywazenie obracajacej sie masy) Mak, WYSTARCZY ZGRAC ZNAKI NA KOŁACH (TYLKO DOKLADNIE) - nad tym problemem u mnie w poldku spedzilem 4 godziny nad rozmyslaniami podobnymi do twoich, az brat mnie uswiadomil, ze tloki chodza gora do tak samo w obu polowkach cyklu a to rozrząd decyduje wlasnie o tym, czy np. idacy tlok numer 1 w dol wykonuje wlasnie suw pracy czy ssania) [ wiadomość edytowana przez: robreg dnia 2005-05-16 23:35:53 ] |
profil-usunięty | 2005-05-16 23:34:49
dlugie 36 oparte o podluznice (tylko na litosc boga ta wlasciwa (przyjrzyj sie w ktora strone obraca sie silnik by przy probie ruszenia rozrusznikiem klucz nie zaczal podrozy poprzez cala komore silnika), odpalasz na chwile rozrusznik i kolo odkrecone - zadaj sobie pytanie jak je potem dokręcić ![]() ![]() [ wiadomość edytowana przez: robreg dnia 2005-05-16 23:37:00 ] |
![]() DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-05-16 23:37:07 To ja reka odkrecalem, kluczem z przedluzka z rury ![]() |