| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
BBronx Opel Omega B 2,5v6 Parczew | 2005-05-15 13:11:09 bieg jałowy = małe obroty = wolny obieg cieczy w układzie = kiepskie chłodzenie. |
Shinobi OMEGA B X25XE Warszawa/Siedlce | 2005-05-15 19:54:01
Dobrze kumasz wolne obroty = słabe chłodzenie ale przy rozgrzanym silniku!!! Jeżeli silnik jest zimny (np. rano) to termostat jest zamknięty więc chodzenie podczas jazdy jest tylko przez owiewające silnik powietrze = kiepskie więc szybciej się nagrzeje niż by stał. Polecam Tobie inny eksperyment przy ciepłym silniku na biegu jałowym (np. w korku) tuż przed tym jak włączą się wentylatory przy chłodnicy zwiększ obroty silnika a temp spadnie. |
kielkac | 2005-05-15 20:07:28 sprawdz korek. moze nie trzymac cisnienia.
u mnie waha sie w okolicach 80 stopni w czasie normalnej jazdy. jak rozpedzilem bestie do 200 km/h temperatura podniosla sie lekko powyzej 90 stopni... jesli wymiana korka nie pomoze, to: - uszczelka pod glowica - glowica |
gieroy LOB MEMBER granatowy panzer ale ... Siemianice | 2005-05-15 21:34:22 Może być też wina samej chłodnicy kamień się osadził i dupa. Żadne płukacze nawet nie pomogą. Wymiana chłodnicy.
Pozdrawiam |
Hrycu omega A Oleśnica | 2005-05-15 23:49:57 oki ale jak by to była głowica to by mi chyba płyn uciekał albo był zaolejony a on jest czyscutki i nie dolewam od wczoraj po wymianie teromstatu tylko ta temperaturka nagrzewa sie do 92-93 i stoi dzisiaj smigałem po wrocku i nie podeszła wyzej no moze o 1 stopien a koreczki tez były tylko dlaczego taka wysoka przed wymiana grzał sie przy duzym wysiłu ale normalnie było 80-85 stopni
dodam ze termostat oryginalny [ wiadomość edytowana przez: Hrycu dnia 2005-05-15 23:51:00 ] |
zamich Escort MK7 Korsze | 2005-05-16 00:38:34 Zobacz czy wskażnik temp cie nie robi w balona. najlepiej skozystaj z niezaleznego termometru. A jak pokazuje prawde to masz zakamienioną chłodnice przeco nie oddaje tyle ciepła co powinna a wentylator uruchamia sie?? |
Hrycu omega A Oleśnica | 2005-05-16 06:31:42 to znaczy tak chłodnica czy jest zakamieniona no raczej nie , przeszła takie płukanie i czyszczenie ze to mało prawdopodobne przepuszczałem przez nią cicze pod wysokim cisnieniem jezeli była by przypchana to by mi na manomatrze cisnienie przepływającej cieczy wzrosło prawda? a raczej sie trzymało drugi sposób który ją sprawdzałem to zalałem po samą góre wodą i odetkałem dolny kruciec momentalnie woda z niej zeszła więc chyba przytkana nie jest natomiast co do wentylatora to tu jest mała niewiadoma mam tylko stare wisko jeszcze nigdy nie wymieniane co prawda przy tych 92-94 stopniach wkładam tam dwa paluszki(od swojej ręki) i bez prblemu zatrzymuje smigiełka , niestety jedne posty są że da rade zatrzymac drugie zaś że nie powinno się dac. Dodam że w ostatecznosci załoze wiatrak elektryczny bo skoro omsia jeździła xx lat na wisko i było wszystko ok to po co zmieniac na elektryka. [ wiadomość edytowana przez: Hrycu dnia 2005-05-16 06:35:16 ] |
gieroy LOB MEMBER granatowy panzer ale ... Siemianice | 2005-05-16 08:43:49 Po pierwsze jeżeli byś miał zdupczoną uszczelkę przewody do chłodnicy były by twarde jak kamień. Po drugie chłodnica może być drożna ale jeżeli kamień jest osadzony to nie ma ona takich właściwości jeżeli chodzi o przewodność termiczną i tak np.: jak w czajniku bezprzewodowym masz grzałkę zakamienioną to wydłuża się czas gotowania wody. T był przykład w stylu pokazuję i omawiam. Nawet jak masz wisko dupnięte to przy dobrej chłodnicy nie będziesz miał większych problemów z temperaturą. Stawiam na chłodnicę.
Pozdrawiam |
Brutal LOB MEMBER Szczytno | 2005-05-16 10:00:59 Witam. Wlasnie mialem wczoraj podobny problem. Jechalismy z Miklo do Wawy to temp podskoczyla mi do ok 100 stopni, moge to zrozumiec (szybka jazda) za Wawa jechalem jak staruszek (straszny ruch) i tem tez byla ok 100 stopni, zjechalem na swoja trase, prawie zadnego samochodu, jade kulturalnie 130km i temperatura ani drgnie. Dodam ze wczesniej temp byla max 95stopni. Sprawdzalem dzisiaj termostat i niby jest dobry, wentylator sie zalancza. Co moze byc nie tak? Pozdrawiam |
miklo DEADSOUL V6 w autobusie Warszawa | 2005-05-16 10:42:29 Heh... U mnie było to samo. Grzanie w korku jest zrozumiałe - temperatura otoczenia wyższa niż w trasie (dostajesz gorącymi spalinami z innych samochodów + nagrzany beton dookoła). Chyba nadszedł czas na płukanie chłodnicy.
ps. mogły nam się furki podgrzać, bo cholera je trafiała od patrzenia na pojedynek DU Espero kontra Seat Cordoba (widziałeś to?) |
Brutal LOB MEMBER Szczytno | 2005-05-16 14:01:40 no ja mam nadzieje ze problemu juz nie bede mial, zalamany przewod od wentylatora i raz dzialal a raz nie , moge dalej sie scigac swoim malenstwem. Miklo jesli chodzi o mnie to ja nic nie widzialem, moze za szybko przejechalem kolo nich ![]() |
salik OMA A CARAVAN Nowy Sącz | 2005-05-26 09:52:21 Witam,
Czyli jaka max temperatura jest bezpieczna żeby nie przegrzać Omci??? Mi wczoraj w korasie wyskoczyło ponad 100 st. |
DanDan HONOROWY WETERAN BMW Świętochłowice | 2005-05-26 11:32:44 3.0 SEJ 105 stopni
pozdro DanDan |
michals24 DEADSOUL Opel omega B 2,5 TD Rzeszów | 2005-05-26 13:16:38 Ja mam ten sam silnik miałem identyczne problemy TO NA 100% WISKOZA - zrobiłem eksperyment i ją zaspawałem no i jak ręką odjął co prawda jeżdże juz tak rok ale temp 90 cały czas nawet po stromych wzniesieniach i zapakowanym autem |
michals24 DEADSOUL Opel omega B 2,5 TD Rzeszów | 2005-05-26 13:21:11 Dodam tylko że przerabiałem czyszczenie chłodnicy itp. itp i nic nie dawało a wisko niby się kręciło dlatego go nie podejrzewałem ale ostatecznie zabrałem sie za nie bo co mi tam- ostatnia deska ratunku no i to był strzał w 10!!!!!!! co prawda smigam na zaspawanym bo nowe jest drogie ale to też zdaje egzamin ale polecałbym nowe lecz najpierw zablokuj je i pojezdzij troche żeby zobaczyć co się będzie działo a myśle że będzie OK pozdrawiam |