Pytanie o ekonomie jazdy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanie odnosnie ekonomii jazdy.. bedzie lepiej jechac na luzie czy hamowac silnikiem??.. pytam sie bo wiem ze chyba w gazniku jest cos takiego jak zawór hamowania silnkiem który podobno odcina dopływ paliwa w momencie hamowania silnikiem... Moj pold jest z 94r GLE..
jakie Jest wasze zdanie?
Nie mam LPG, tylko beznynka
  
 
Cytat:
2005-05-25 16:03:20, berek33 pisze:
mam pytanie odnosnie ekonomii jazdy.. bedzie lepiej jechac na luzie czy hamowac silnikiem??.. pytam sie bo wiem ze chyba w gazniku jest cos takiego jak zawór hamowania silnkiem który podobno odcina dopływ paliwa w momencie hamowania silnikiem... Moj pold jest z 94r GLE.. jakie Jest wasze zdanie? Nie mam LPG, tylko beznynka


Jeżeli ten zawór działa prawidłowo to hamować silnikiem.
  
 
Cytat:
Jeżeli ten zawór działa prawidłowo to hamować silnikiem



A jak mozna sprawdzic czy jak go mam i czy działa prawidłowo??
  
 
lepiej hamować silnikiem, poza paliwem oszczędzasz hamulce ja już nie jeżdze na luzie bo moje obroty na luzie mnie doprowadzają do pasji więc hamuję silnikiem a na luz wrzucam jak juz jade bardzo wolno
  
 
Cytat:
hamuję silnikiem a na luz wrzucam jak juz jade bardzo wolno




ja również nauczyłem sie hamować silnikiem bo jak wyrzucam na luz to strasznie mi spadaja oborty i czasem zdarzyło mu sie zgasnąć, jak juz musze hamować na luzie to nauczyłem sie hamowac i jednoczesniej palcami głaskać pedał gazu żeby obroty były jak powinny (jezdze na lpg)
  
 
gasnie wam na gazie bo macie zle ustawiony dolot wg mnie
  
 
Cytat:
2005-05-25 22:20:06, GT pisze:
gasnie wam na gazie bo macie zle ustawiony dolot wg mnie



wg mnie jak jest dobrze ustawiona gazownia to ustawienie dolotu nie ma znaczenia
  
 
Miesiąc temu założyłem wakuometr. Mam 1.5 gle tylko benzyna. Wedłu jego wskazań ekonomiczna jazda to: ruszanie spokojnie i do 4000 obr. na 1. Dalej 2. Do około 2200 obr pokazuje duzy spadek podcisnienia czyli marnotrawstwo benzyny. Czyli na 2 ponizej 2 tys obr. jest nieekonomicznie. Na innych biegach jest lepiej. I to samo do 4000. Pozostałe biegi identycznie. Zielone pole na obrotomierzu pokazuje obroty przy których zużycie jest najniższe, tylko im wyzszy bieg to to pole jakby sie przesuwało w kierunku wyzszych obrotów. Na 4 i 5 biegu nieznaczne ruchy pedałem gazu powodują duze wachania wckazan wakuometru, a sa one prawie niewyczuwalne podczas jazdy. Efekty: miasto zamiast 11-12l ok 10, na trasie 6,5l zamiast zamiast 7,8 przy 90- 100 km/h.
  
 
Czy są w sklepach takie wakulometry,i tu was może rozśmiesze czy podchodzą pod abimexa??
  
 
POdepnij pod mapsensor jakiś woltomierz ze wskazówka i już będziesz miał vakuometr. ja tak u siebie zrobiłem w roverku. Zainteresowanych odsyłam do WW.
  
 
najzabawniejsze jest to, że czujniki MAP (przynajmniej ten w Abi) są czujnikami ciśnienia bezwzględnego - włączasz zapłon (nie uruchamiając silnika), podłączasz komputer do diagnostyki i wiesz jakie ciśnienie powietrza mamy za oknem normalnie barometr można sobie tak zrobić