Pompa paliwa. Problem.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie.
Essi rzucił palenie( 1,8 zetec 105KMz 1993r.). Zauważyłem że po przekręceniu kluczyka nie słyszę pracy pompy paliwa. Normalnie to zawsze słyszałem ( pracuje dosyć głośno) przez 1 ,2 sekundy po przekręceniu kluczyka. Sprawdziłem bezpiecznik pompy (nr. 5) i nic. Sprawdziłem wyłącznik bezwładnościowy i nic . Odłączyłem klemę od akumulatora żeby zresetować kompa i dalej nic. Nie wiem co mam robić. Dodam że wczoraj wyminiałem świece i po wymianie zapalił bez problemu kilkanaście razy. Przestał palić dopiero dzisiaj rano.
  
 
UP...UP...
  
 
Witam. Najprawdopodobniej poszla ci skrzynka bezpieczników, zostaje albo wymiana albo samodzielne sprawdzenie styków. Ja mialem ten sam problem. Pozdrawiam
  
 
pisales ze pompka glosno pracowala moze nadszedl jej kres i padla
zobacz na stykach pompki czy dochodzi prad
jak dodochodzi to padla pmpka
  
 
Sprawdz, czy napiecie dochodzi do pompki.
  
 
Tak jak Toradek napisał. Zobacz czy dochodzi napięcie do pompy (jest przed zbiornikiem, pod autem) A jeśli nie dochodzi, to sprawdź wyłącznik inercyjny w lewym nadkolu (trzeba zdjąć boczek nadkola przy nogach). I jeszcze bezpiecznik nr 5.
  
 
A więc tak
pompka tak się łatwo nie przpala, wiem bo mi stanęła,
kupiłem drugą.
Ale jak się okazało po rozebraniu tej starej że wystarczyło od spodu
tam gdzie ciągnie paliwko pokręcić cczymś te ząbki tak aby się poruszyła i będzie działać, oczywiście test na akumulatorze !!
100 % nie spaliła się tylko zablokowała, no chyba że masz cholernego pecha.

jak bym wcześniej znał konstrukcję pompki to bym jej nierozbierał
a tak zabuliłem 200 za używkę @#@##@@!!!!!!@
  
 
Oby nie była zatarta... Jak poniżej Decki napisał.
  
 
jak zatarta to zdjąć filtr włożyć cuś cienkiego i poruszać zębami,
po czym podłączyć do żródła prądu, jak drgnie odłączyć i wlać coś tam
jakiś rozpuch dynks albo coś tam poruszyć zębt odwrócić pompkę do góry filtrem i podłączyć.
namotałem trochę ale pokombinuj, zaoszczędzisz 2 stówki
  
 
Ofkors rozmawiamy o zębach w pompie, żeby nie było niedomówień
  
 
aha zobaczysz je jak zdejmiesz filtr i wyteżysz wzrok, aha uważaj są delikatne... a propos mam teraz nie 2 a 3 pompkę bo w tej drugiej spadł filtr paliwa zassało jakiś paproch i zzzzzzzzzzgggggggzzzzzzt
i po zębach ...a tego to już nie da rady naprawić ....

  
 
Dzięki wszystki ma pomoc.
Problem rozwiązał się sam. Samochód stał na słońcu parę godzin a w sobostę było dosyć ciepło i jak wróciłem z roboty to od razu odpalił. Myślę że coś nie stykało. Ale muszę to sprawdzić żeby nie spotkało mnie znowu , bo nie chcę iść do roboty piechotą.
  
 
Jednak to przekaźnik. Rozebrałem wszystko i kilka razy wyjąłem i włożyłem przekaźnik i pompa zaczęła działać. Styki na przekaźniku są OK , myślę że to coś w środku . Ile koże kosztować nowy , może ktoś się orientuje ?
  
 
Arson... mi się wydaje że problem jednak siedzi w podstawie bezpieczników

miałem tak samo jak ty, tylko że u mnie nie działała pompa przy temp w okolicach 0, jak auto trochę na słońcu postało to pompa działała

na razie pomogło przelutowanie podstawy /oby nie tylko do następnej zimy/
  
 
A ile taka podstawa może kosztować ? Mi się to zdarzyło i w chłodną noc i w ciepły dzień , nie ma reguły.
  
 
heheh, nowa to i z 8 stówek
a używka na pewno dużo taniej, ale ciężko dobrać odpowiednią no i nie ma gwarancji czy nie kupisz gorszej
  
 
Arson a gdybyś szukał pompki to wiem gdzie jest używka za 150 zł.

W każdej chwili mogę załatwić no chyba że ktoś będzie szybszy.
  
 
Dzięki Slowik ale pompkę mam dobrą.