MotoNews.pl
  

Zawieszenie - problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Samochód kupiłem niedawno na oponach zimowych 195/60/14 i prowadził się doskonale niestety po wymianie opon na 195/64/14-oryginalne felgi aluminiowe,opony goodyear auto"pływa" w koleinach przy jeżdzie na wprost,w zakrętach jest trochę lepiej.Zawieszenie mam w idealnym stanie,amortyzatory około 70% sprawne,żadnych luzów itp..Próbowałem już zamiany kół miejscami ale to nie pomogło,po założeniu kół letnich napompowałem je do 2,2atm. niedawno upuściłem ciśnienie do 1,9atm. i jest dużo lepiej ale to jeszcze nie to - więc pomysły mi się skończyły.Proszę o sugestie i porady
  
 
ja bym sprawdzil w tylnym zawieszeniu tuleje gumowo metalowe tzw.plywajace.Mialem to zrypane i efekt ten sam.Plywanie w koleinach,nadzrucanie dupa w luku na pokrywach kanalow.Proponuje zaczac od tego,
  
 
Też obstawiam tylną belkę
  
 
Po moich odczuciach to wygląda jakby podskakiwał przód,jeszcze wyszło że coś jest ze wspomaganiem mianowicie jak auto trochę postoi to ściąga delikatnie w jedną stronę [lewą] wówczas muszę stanąć i parę razy skręcić do oporu [aż buczy pompa] w lewo i w prawo dopiero po tym zabiegu jest ok.
Mam jeszcze pytanie - czy w tych autach były montowane pięciobiegowe automaty bo tyle naliczyłem biegów,gdy zablokuję skrzynię na 3 a później w czasie jazdy przełączę na D to zmienia biegi jeszcze dwa razyw górę,nadmienię jeszcze że na przedostatnim biegu jechałem 185km/h i to jeszcze nie był max,niestety zabrakło mi drogi do próby
  
 
Ale Ty rzeźnik jesteś td to nie wyścigówka, parę dni temu kolega tu się wypowiadał jak mu w dieslu panewkę złapało
  
 
Dlaczego przecież ktoś to auto skonstuował i przetestował więc jeżeli nic nie jest felerne to nić nie powinno się stać,oczywiście trzymałem się wszystkich reguł [auto było dobrze rozgrzane po trasie i przyspieszałem powoli]niestety nie pamiętam wskazań obrotomierza ale napewno było dużo przed czerwonym polem [czerwone zaczyna się od 4900 obr/min]dziwne jest też to że gdy jadę ostatnim biegiem 130km/h to obroty mam 2500tys/min to by fawało 260km/h przy 5000tys/min więc ten ostatni bieg wygląda mi na nadbieg
  
 
Cytat:
2005-05-22 14:06:40, MOTORASTA pisze:
dziwne jest też to że gdy jadę ostatnim biegiem 130km/h to obroty mam 2500tys/min to by fawało 260km/h przy 5000tys/min więc ten ostatni bieg wygląda mi na nadbieg



Moim skromnym zdaniem nie można w ten sposób przeliczać obr silnika do prędkosci jazdy... ale moge sie mylić rzecz jasna

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-05-22 14:06:40, MOTORASTA pisze:
dziwne jest też to że gdy jadę ostatnim biegiem 130km/h to obroty mam 2500tys/min to by fawało 260km/h przy 5000tys/min więc ten ostatni bieg wygląda mi na nadbieg


hehehe, skąd wytrzasnąłeś tą teorię. Według niej przy około 6 tys(czerwone pole) miałbym jakies 280km/h na 5 biegu (manual). pzdr
  
 
a wracając do tematu to moje auta potrafi toczyć się ok 50-60km/h na piątym biegu obrotów ma hmmm ja wiem około 1000 mogę kręcić do 5500obr/min to mogę cisnąc w granicach 300km/h ufffffffff kurde dzisiaj jade na testy
  
 
Jestem ciekaw jaką prędkość ma kolega jeztom przy 2500tys/min na ostatnim biegu przy manualu oraz jak ma sterowaną pompę wtryskową bo czytałem gdzieś w starych postach że jak da po garnkach to mu kopci - u mnie nic takiego nie występuje.Co do tych gdybań odnośnie prędkości to napisałem je dlatego że wydaje mi się że mam coś duże przełożenia no i dziwi mnie te pięć biegów bo ponoć w tych autach skrzynie były tylko czterobiegowe skrzynki
  
 
a no zakopci, tyle, że ja tego nie widze, bo to nie jest chmura dymu tylko lekkie kopcenie, zobacz sobie u siebie tak: weź kumpla żeby na parkingu na luzie stojąc podeptał gazem tak na 4000-4500obr i raczej małe dymki zobacysz szczególnie w momencie puszczenia natychmiastowego gazu, ja jak trzymam na luzie na obr 4000 nic nie kopci ale jak zrobisz kickdown(na luzie) tak nagle wciśniesz i puścisz to wtedy u mnie widać.
Co sterowania pompy to nie mam pojecia jakie jest jeżeli tobie to pomoże to mam autko z rocznika 92'

PS: Co do kopcenia to nie jest żadna reguła to co ja napisałem, to sie tyczy tylko mojego autka. Po zmianie filtrów zauważyłem, że jakby troszke mniej kopcił. Acha jak go odpalam po nocy to tez mi zakopci i to czasami dosyć mocno.( swiece słabo grzeją) pzdr
  
 
to jak możesz zobacz czy do pompy masz linkę czy wiążkę przewodów bo ja mam same kable i nie kopci nigdy ani na luzie ani podczas jazdy przy ostrym kickdownie - wiem bo posadziłem kumpla za kólkiem a sam jechałem za nim motorem,jak możesz to sprawdź mi też szybkość przy 2500tys/min na ostatnim biegu bo dziwi mnie ta skrzynia
  
 
Cytat:
2005-05-23 10:17:42, Jeztom pisze:
hehehe, skąd wytrzasnąłeś tą teorię. Według niej przy około 6 tys(czerwone pole) miałbym jakies 280km/h na 5 biegu (manual). pzdr


a co nie jest tak spraewdzcie predkosc przy 1,5 a 3 tys ja jutro to zrobie i powiem
  
 
Hehehe - panowie przeciez to zależy od biegu na jakim jedziecie i jego przełożenia. Przecież na 1 biegu będziesz miał inną prędkośc przy obrotach 1500, inna będzie prędkośc na biegu 2, 3 itd. przy tch samych obrotach. Przecież to jest chyba oczywiste. Na tym polega praca skrzyni biegów I właśnie po to sa przełożenia.

Jakbyśmy mieli tak jak to pisze kolega to np. na 2 biegu 80km/h osiagmy przy np. 5000obr/min - to co 240km/h przy 15000obr/minute ??
Kolego nie zauważyłeś nigdy że jadąc 60km/h na 2 biegu masz np. 3000obr/min, a po przełżeniu na 3 bieg masz np. tę samą predkoś i już tylko np. 2000 obr/min ??
  
 
Cytat:
2005-05-23 18:01:47, MOTORASTA pisze:
to jak możesz zobacz czy do pompy masz linkę czy wiążkę przewodów bo ja mam same kable i nie kopci nigdy ani na luzie ani podczas jazdy przy ostrym kickdownie - wiem bo posadziłem kumpla za kólkiem a sam jechałem za nim motorem,jak możesz to sprawdź mi też szybkość przy 2500tys/min na ostatnim biegu bo dziwi mnie ta skrzynia


nie miałem kiedy popatrzeć(pompa), a wczesniej uwagi na to nie zwracałem tu masz linka do schematów mojego auta powinieneś wszystko tam znaleźć (ja się gubię w tym czasami ). A co do prędkości na np piątce to ja mam np. przy 70km/h dokładnie 1500obr. więcej nie miałem gdzie sie bujnąć akurat. pzdr
  
 
Niestety nie mogę sprawdzić przy 70 bo ostatni bieg włącza mi dopiero przy 87km/h a jak później zwolnię na tym biegu to hydrokinetyk się ślizga więc w grę wchodzi szybkość powyżej 110zł ale i tak dziękuję za porównanie,co do pompy to w przyszłości sprawdź w "realu" bo jak elektroniczna to nie może kopcić - chyba że coś jest nie tak.Jeżeli ktoś na takie autko to poproszę o wyniki spalania , mnie wypada średnio 8,3 l ale więcej jeżdzę po trasie
  
 
Przeliczyłem te 1500obr/min i 70km/h i wyszło mi że przy 2500obr/min będzie 116km/h więc u mnie wypada większe przełożenie
  
 
Cytat:
2005-05-24 16:26:47, MOTORASTA pisze:
Jeżeli ktoś na takie autko to poproszę o wyniki spalania , mnie wypada średnio 8,3 l ale więcej jeżdzę po trasie


mam takie autko tyle,że w manualu i przy dosyć agresywnej jeździe(tak jeżdżę) 70%-miasto-30%-trasa pali mi niecałe 8 litrów
  
 
Cytat:
co do pompy to w przyszłości sprawdź w "realu" bo jak elektroniczna to nie może kopcić - chyba że coś jest nie tak.Jeżeli ktoś na takie autko to poproszę o wyniki spalania , mnie wypada średnio 8,3 l ale więcej jeżdzę po trasie

a ja mam elektroniczną i jak depnę do końca to kopci ale wiem dla czego zwiększyłem dawkę paliwa bo był dla mnie za mułowaty teraz pali 8-10/100