Nowy Użytkownik TOYOTY - kilka pytań.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich na forum.
Od wczoraj stałem sie szczęśliwym(jeszcze sie przekonam) użytkownikiem TOYOTY, Collorka 2001, silnik 1,4. Tak jak poprzedni samochó i ten został ochrzczony i nazwaliśmy go z żoną Tośka. .
Na początek mam takie pytanka, może niektóre(lub wszystkie) wydają się banalne, a odpowiedzi oczywiste, ale powiem szczerze, ze nie jestem 'biegły' w tych sprawach.
1. Jaki olej najlepiej jest wlać?
Czytałem, żeby nie używać Castrola STX (dobrze?), obecnie mam Castrol GTX 15W40. Mam papiery z przeglądów gwarancyjnych, z których wynika, ze do 30kkm jeździł na Castrol SLX, czy to bardzo mu zaszkodzilo?
2. Tak z ciekawości, jaki to jest model, chodzi mi o te E9, E10, E11, a może jeszcze więcej?
3. Jak włączę klimę, to zaczyna wydawać metaliczy dźwięk, co to może być?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Tosiek.
  
 
Cytat:
1. Jaki olej najlepiej jest wlać?
Czytałem, żeby nie używać Castrola STX (dobrze?), obecnie mam Castrol GTX 15W40. Mam papiery z przeglądów gwarancyjnych, z których wynika, ze do 30kkm jeździł na Castrol SLX, czy to bardzo mu zaszkodzilo?


Po pierwsze to troche dziwne ze masz 15W40 czyli olej mineralny... Mam nadzieję ze to nie dlatego ze silnik bierze olej i ze wlali gęstszy zeby to troche zmniejszyć :-/ Lanie Castrol'a SLX mogło spowodować pewne problemy - poczytaj tutaj (nie załam się): http://www.forum.corollaclub.org/viewtopic.php?t=1847&highlight=olej+e11

Ja bym lał jakiegoś Mobila.

Cytat:
Tak z ciekawości, jaki to jest model, chodzi mi o te E9, E10, E11, a może jeszcze więcej?


2001 rok to będzie E11. Popatrz do dowodu rejestracyjnego na numer VIN. Gdzieś tam powinieneś mieć ten ciąg znaków
E12 to obecnie produkowany model.

Cytat:
Jak włączę klimę, to zaczyna wydawać metaliczy dźwięk, co to może być?


Sprężarka? Łożysko klimatyzacji?
  
 
Mam taką samą , w sumie leje Mobila SuperS bo przebieg trochę większy Poważniejszych kłopotów nie miałem-czytaj żadnych
przez rok użytkowania poza przepalającymi się żarówkami,teraz nie wymieniam i mam spokój .Trzeba uważać na poziom oleum ,bo trochę lubi a jest wrażliwa na nawet minimalne braki
Pomimo że stan jest w normie słychać czasem zawory ,więc trzeba uzupełniać od czasu do czasu.Ekonomia na bdb poziomie (mój rekord to 5,8l średniego na całym baku niestety prędkość średnia 60 km/h)
  
 
Dzięki za wszelkie odpowiedzi.
co do klimy, to pierwsza naprawa zrobiona, wyjąłem filtr dmuchawy, klimy, włączyłem watrak i kawałek ściółki leśniej mi wyskoczyło. Klima już nie wydaje metalicznego dźwięku i witrak nie tyrkoli (o czm nie pisałem).
Model faktycznie E11, jest w papierach.
A jak z tym olejem?
Jak mam teraz mineralny, to jaki mogę/muszę teraz wlać?
Pewnie zdecyduję sięna Mobila, tylko teraz jaki S, 1, no i druga sprawa czy też 15w-40, czy może inny?
Proszę od odp. bo naprawdę nie oriętuję się w tym.
  
 
Cytat:
2005-06-12 16:09:05, Tosiek pisze:
Dzięki za wszelkie odpowiedzi. co do klimy, to pierwsza naprawa zrobiona, wyjąłem filtr dmuchawy, klimy, włączyłem watrak i kawałek ściółki leśniej mi wyskoczyło. Klima już nie wydaje metalicznego dźwięku i witrak nie tyrkoli (o czm nie pisałem). Model faktycznie E11, jest w papierach. A jak z tym olejem? Jak mam teraz mineralny, to jaki mogę/muszę teraz wlać? Pewnie zdecyduję sięna Mobila, tylko teraz jaki S, 1, no i druga sprawa czy też 15w-40, czy może inny? Proszę od odp. bo naprawdę nie oriętuję się w tym.


Jeśli długo jeżdziłes na mineralu to nie polecałbym przejścia na full syntetic a jedynie jakiś półsyntetyczny bo mogą być kłopoty z wyciekami ,silnik może zacząć klekotać itp
  
 
Podzielam zdanie GoldCorolla albo półsyntretyk albo minerał i oczywiście polecam Mobila!

Pozdro.