Predkosci obrotowe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam mam pytanko.......... mam obrotek i nie wiem na jakich predkosciach obrotowych najlepiej jezdzic fiatem 126p czy na max momencie obrotowym czy na max mocy silnika przy danych obrotach prosheu o jakies porady w zwiazku z tym dziekuje
  
 
to zalezy o jakiej jezdzi mowisz? rajdowej czy ekonomicznej....
  
 
2500tys do 3500tys to taka umiarkowana jazda
  
 
zgodze sie z przedmowca
  
 
najlepiej jezdzij caly czas z takimi obrotami silnika w ktorych masz najwiekszy moment. wtedy auto namniej pali i najlepiej przyspiesza. to dla malucha chyba jest cos ponad 3 tysiace?
  
 
Cytat:
2005-05-27 12:19:56, wojtas7 pisze:
najlepiej jezdzij caly czas z takimi obrotami silnika w ktorych masz najwiekszy moment. wtedy auto namniej pali i najlepiej przyspiesza. to dla malucha chyba jest cos ponad 3 tysiace?



3500 bo mniej to się raczej pełza a nie jedzie
  
 
4-6 tys
  
 
ja smigam 4,5-6,5 i jest git
  
 
najwiekszy moment obrotowy maluch seryjny ma przy 2950-3100 rpm, wtedy tez jest najnizsze spalanie...ja jezdze w zaleznosci od potrzeb i nastroju czasami 4,5-6 tys a czasem 2,5-3,5
  
 
Cytat:
2005-05-27 14:19:02, 3zeR_MDS pisze:
najwiekszy moment obrotowy maluch seryjny ma przy 2950-3100 rpm, wtedy tez jest najnizsze spalanie...


troche lipnie to zrobili bo jak na 2 masz 3100 i zmieniasz na 3 to spada na bank poniżej 2950
i jak tu sie ekonomicznie rozbujac?? ja w krótkiej mam co 500rpm
  
 
tak od 3 tyś w góre do 5 max bo potem to nie ma sensu seri ciągnąć, a w seryjnej skrzyni są co ok 1tys czyli najekonomiczniej by było zmieniać bieg ok 4-4,5 tyś
  
 
po pierwsze biegu sie nie zmienia w momencie osiagniecia momentu maksymalnego tylko po jego przekroczeniu,w momencie dochodzenia do obrotow mocy maksymalnej.po drugie kazdy silnik spalinowy wykres chwilowego zuzycia paliwa ma przesuniety w stosunku do momentu obrotowego o kilkaset obrotow do gory...innymi slowy jak sie chce jezdzic ekonomicznie to trzeba przekroczyc granice obrotow max momentu.jak sie pomylilem to niech mnie tadek albo kaza poprawia...w maluchu moment maxymalny jest przy 3000 obr/min oczywiscie mowa o silniku seryjnym.to jest predkosc 70 km/h na 4 biegu.najbardziej ekonomiczna predkosc dla malucha to jest poiedzy 85 a 90 na godzine,co daje obroty ok 3800.
  
 
poochaty - zgadzam sie
  
 
dziekuje wam za wszystkie rady....... bede sie do nich stosowal nie ma jak dobre rady forumowiczooffff jeszcze raz dzieki wszystkim
  
 
Cytat:
2005-05-28 13:22:02, Poochaty pisze:
najbardziej ekonomiczna predkosc dla malucha to jest poiedzy 85 a 90 na godzine,co daje obroty ok 3800.



Ksiązka twierdzi, że minimalne spalanie jest przy około 70 km/h co potwierdziłem na autostradzie Wrocław-Gliwice raz jadąc 70 km/h a wracając koło 90 km/h róznica była około 1,5 -1,7 l. na 100 (w lecie dystans koło 175 km).
  
 
Cytat:
2005-05-28 13:22:02, Poochaty pisze:
po pierwsze biegu sie nie zmienia w momencie osiagniecia momentu maksymalnego tylko po jego przekroczeniu,w momencie dochodzenia do obrotow mocy maksymalnej.po drugie kazdy silnik spalinowy wykres chwilowego zuzycia paliwa ma przesuniety w stosunku do momentu obrotowego o kilkaset obrotow do gory...innymi slowy jak sie chce jezdzic ekonomicznie to trzeba przekroczyc granice obrotow max momentu.jak sie pomylilem to niech mnie tadek albo kaza poprawia...w maluchu moment maxymalny jest przy 3000 obr/min oczywiscie mowa o silniku seryjnym.to jest predkosc 70 km/h na 4 biegu.najbardziej ekonomiczna predkosc dla malucha to jest poiedzy 85 a 90 na godzine,co daje obroty ok 3800.



a czy to nie jest tak ze powyzsze dane sa prawidlowe tylko dla max kąta otwarcia przepustnicy?
hmmm moze sie myle ale mysle ze kąt jej otwarcia ma zasadniczy wplyw na umiejscowienie max mocy i momentu a co za tym idzie wyboru odpowiedniej predkosci do odpowiedniego stylu jazdy