MotoNews.pl
  

Mokro-obroty spadają, gorąco-zwiększają sie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

No właśnie pytanie jak w temacie. Ustawiam sobie wolne obroty np na 900 i są stabilne, ale przyjdzie pogoda deszczowa jak stane podczas jazdy to spadają nawet do koło 400, znowu jak jest gorąco a jeszcze auto sie porządnie rozgrzeje to znowu obroty są podwyższone tj - 1000-1100 i nie chcą spaść do tych 900.

O co w tym chodzi
Świece i przewody nowe.

Pozdrawiam
  
 
Ile ma przejechane parownik, jaka instalacja (I czy II gen.) możliwości jest wiele, a danych za mało.
  
 
Instalka II gen, Honda Civic (gaźnik z kompem).
Instalka ma 1 rok, przejechane 20 tys.
  
 
Wydaje mi się, że albo masz przypchany filterek gazu, albo źle wyregulowany parownik. Może być jeszcze padająca sonda lambda tym bardziej jeżeli na benie też się dziwnie zachowuje. A tak na marginesie to gdzieś na tym forum było coś o jakimś zaworze podciśnienia czy coś takiego który trzeba usunąć i zaślepić może to o to chodzi. Objawy wskazują jednak raczej na brak reakcji instalki na zmiany sygnału z sondy. Kiedy jest wilgotno mieszanka jest zubażana (gęstsze powietrze), kiedy gorąco odwrotnie (mniej tlenu w jednostce objętości), a instalka od gazu nic sobie z tego nie robi i silnik krokowy od LPG stoi w miejscu, no chyba, że to właśnie krokowy se poszedł na spacer Jak widać możliwości sporo. Zacząłbym od sprawdzenia sondy, a potem wymiana filtra gazu (jeśli przez ten okres nie był wymieniany), wymiana filtra powietrza, regulacja parownika. Najlepiej jednak jak obejrzałby to dobry gaziarz, na odległość trudno coś stwierdzić.
  
 
art-e przecież Ty masz pierwszą generacje...

U mnie też pojawił się ten problem i myślę, że rozwiązaniem jest wymiana filtra gazu i powietrza bo od 13 tys. tego nie robiłem oraz regulacja instalacji. W tej chwili regulacja nie pomaga na długo.
  
 
Yacq
Mam założony komputer sterujący gazem, podpiety pod sonde lamde, nie jest to zwykła śruba, wiec instalka II, no chyba że ja sie myle.

Filtr powietrza wymieniłem, został mi w takim razie filtr gazu, apropo gdzie takie rzeczy można dostać?

No regulacja rzeczywiście nie pomaga, bo ustawie dobre obroty to za jakiś czas i tak spadną lub sie zwiększą.

Pozdrawiam
  
 
Jakiej firmy instalacja?
Filtrów jest 9 rodzaji.
  
 
Marka instalacji to pryszcz najważniejsze jakiej firmy jest elektrozawór gazu . Do lovato praktycznie w każdym lepszym sklepie moto ok. 4-6 zł.
  
 
Yacq a ty robiłes regulacje sam czy w warsztacie?

Apropo filterka gazu to gazownik przy montażu instalacji powiedział że wymienia sie go co 40 tys km, tak tez jest i napisane w papierach które dostałem.
No chyba że teraz to już taki syf leją że trza częściej.

P.S
Dziś wcale nie jest mokro (nawet ciepło u mnie) a obroty i tak spadają do 300 koło. Wiec to chyba nie od pogody jednak.
  
 
Art-e zmień filterek toż to tylko 5 zeta (z wymianą ze 20), Ja wymieniam co 10 kkm i raz jest lepszy raz gorszy. Dużo zależy od tego czy w zbiorniku dystrybutora jest ful czy końcówka.