Jak uzyskać maksymalny komfort jazdy ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jestem nowy na tym forum i szukam pomysłów jak zmodyfikować zawieszenie by uzyskać maksymalnie możliwy komfort jazdy Fiatem 126p . Za wszelkie rady bede bardzo wdzięczny
  
 
zrobisz takie komfortowe zawieszenie ze az kiedys polozysz sie na boku
  
 
najprosciej wymienic całe auto
  
 
nie ma wiekszego komfortu niz billsteiny na 4 kołach, 13" felgi i swiadomosc ze wszystko w maluszku dziala;p
a powaznie: nie da sie go zrobic bardziej komfortowym, na dziurach galopuje bo maly rozstaw osi ma i silnik za tylnia osia, a jak go zmiekczysz to sie przewrocisz
  
 
zmien auto...

to jest maluch... mozesz go tylko zrobic sztywniejszego i nizszego to polecal bym bardziej
  
 
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Auta nie zmienie bo jestem fanatykiem maluchów. Zrobiłem juz budę, jest całkiem przyjemnie i komfortowo jednak potrzebuje dobrego pomysłu co zrobić z zawieszeniem żeby dało się jechać po naszych polskich dziurawych drogach. Chodzi mi o to by był twardszy i jakie są konsekwencje negatywne wstawienia twardszych spręrzyn, czy dodanie 1 pióra więcej do resoru z przodu ma znaczacy wpływ na trwałość mocowac tego resoru. Szukam poi prostu złotego środka pomiędzy komfortem a pewnym pokonywaniem zakrętów....
  
 
Proponuje użyć wyszukiwarki bo na temat zawieszenia w maluchu, stosowanych sprężyn, amortyzatorów i resora można by chyba małą encyklopedie napisać
  
 
No wreszcie widze normale odpowiedzi! Ludzie co wam sie stalo?
a tak na powaznie to mam nadzieje ze ta tendencja sie utrzyma na dluzej
sorki za OT ale musialem to z siebie wyrzucic..
  
 
Ja kupiłem sobie Bila na przód (na tyle juz miałem) i konfort jazdy jest taki jak piłeczka odbija sie i ładnie płynie !!
  
 
Cytat:
wrc126p
Wysłany: 2006-01-13 16:58:57

Ja kupiłem sobie Bila na przód (na tyle juz miałem) i konfort jazdy jest taki jak piłeczka odbija sie i ładnie płynie !!



hehe zdecyduj sie: to odbija sie jak piłeczka czy płynie ładnie??

cisum: no wiesz pytanie sformuowales tak ze ja np zrozumialem ze chodzi Ci o komfortowe zawieszenie czyli tapczan-dupowóz
niestety seryjne amorki z malucha sa raczej jednostronnego dzialania- tłumia jedynie na rozciaganie, na sciskanie niebardzo...
male kolka maly rozstaw osi i silnik za osia nie przyczyniaja sie do komfortu
trzeba bylo od razu mowic ze chcesz usportowic nieco zawieszenie
  
 
cisum......fajna klamecka
  
 
.. hym moze wstaw sobie do niego wodne łozko ? :> ?
nie lubie "tak wygodnych aut" lepsze takie w ktorych czujesz po czym jedziesz
  
 
.. hym moze wstaw sobie do niego wodne łozko ? :> ?
nie lubie "tak wygodnych aut" lepsze takie w ktorych czujesz po czym jedziesz
  
 
Ale przeciez czlowiek pisze ze chce zeby byl komfortowy a nie miekki. Ja wiem ze jest grupa ludzi ktorzy to myla ale z wypowiedzi wynika ze nie chodzi tu o taki przypadek.
Ja bym przede wszystkim zainwestowal w bile, zalozyl i zobaczyl jak jest. To powinno duzo pomoc, samochod bedzie pewniejszy i mniej sie bedzie bujal. Dodatkowo tlumienie mozesz zmieniac i zyskujesz pewniejsze prowadzenie bez betonowosci, jezeli nie przegniesz. Potem zdecyduj czy chcesz obnizac czy nie. Ja seryjnej wysokosci nie znosze, ale sprobuj sam.
  
 
Cytat:
2006-01-13 20:05:34, HNT pisze:
niestety seryjne amorki z malucha sa raczej jednostronnego dzialania- tłumia jedynie na rozciaganie, na sciskanie niebardzo...


Mają Asymetryczną charakterystykę tłumienia na dobicie tłumią mniej, tak jak w każdym aucie po 2 Wojnie światowej. Gdyby tłumiły tak samo na dobicie na pierwszej dziurze urwał byś mocowania
  
 
W maluchu duzo nie zdziałasz chyba.

PS: Co to za klamki masz ?
  
 
Cytat:
2006-01-14 14:26:17, qubek pisze:
Ale przeciez czlowiek pisze ze chce zeby byl komfortowy a nie miekki. Ja wiem ze jest grupa ludzi ktorzy to myla ale z wypowiedzi wynika ze nie chodzi tu o taki przypadek. Ja bym przede wszystkim zainwestowal w bile, zalozyl i zobaczyl jak jest. To powinno duzo pomoc, samochod bedzie pewniejszy i mniej sie bedzie bujal. Dodatkowo tlumienie mozesz zmieniac i zyskujesz pewniejsze prowadzenie bez betonowosci, jezeli nie przegniesz. Potem zdecyduj czy chcesz obnizac czy nie. Ja seryjnej wysokosci nie znosze, ale sprobuj sam.



Dzięki spróbuje zakupic bila i delikatnie obniżyć,a rezultatem podziele się z Wami
  
 
co to za paskudne okrągłe przednie lampy ?
  
 
jak na bilach bedzie komfort jazdy to ja jestem Adolf;p
  
 
Cytat:
2006-01-14 17:36:24, Pat_kdb pisze:
jak na bilach bedzie komfort jazdy to ja jestem Adolf;p


Imie dobre jak kazde inne :]
Czemu nie?