MotoNews.pl
10 Krokowy raz jeszcze (84369/0) - PT
  

Krokowy raz jeszcze

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem Omegi B 2.0 16V 95. Od razu pisze że przeszukałem całe moto forum, przeglądnełem chyba każdy post dotyczący 16 v i silniczka krokowego, i dostałem totalnej głupawki. Mianowicie. Moja omesia faluje na wolnych obrotach w zakresie od 700 do 2000, czasami lubi zgasnoć. Nie jest to upierdliwe, ale chce coś z tym zrobić. Wyczytałem że przyczyną może być silniczek krokowy. Uzbrojony w chyba pełną wiedze co i jak byłem juz zdecydowany przeczyścić go. Ale dziś dowiedziałem się że ten silnik(2.0 16V, x20xev) nie ma tzw. krokowca, bo to jest pełny wtrysk! Ratujcie bo nie mam juz siły. Do tego dziwczyna mnie goni, bo siedze tylko na necie i przeglądam forum. Jak to jest z tym kroko.. Jeśli jest ten krokowiec to gdzie, prosze o wmiare dokładny opis miejsca , jestem laik w temacie,ale dam rade

  
 
Czacha, to z pewnością krokowy, jak będziesz kupował, od razu zakup też uszczelkę, stara będzie w rozpadzie. Silnik krokowy, czyli regulator wolnych obrotow.
Pozdr
  
 
Cytat:
2005-02-23 18:47:36, czacha pisze:
...Jeśli jest ten krokowiec to gdzie...



Tutaj - nr 16, uszczelka 21 - przykręcony chyba dwoma śrubami z łbem imbusowym Torx:


  
 
Cytat:
2005-02-24 08:43:31, Prowo pisze:
Tutaj - nr 16, uszczelka 21 - przykręcony chyba dwoma śrubami z łbem imbusowym Torx:


dzieki chłopaki, wszystko jasne,jak to musze zmienić mechaniora
  
 
czesc,
a gdyby to okazalo sie jednak ze to nie krokowy to posprawdzaj wszystkie gumy w dolocie bo jak lapie lewe powietrze to masz podobne objawy.
  
 
Cytat:
2005-02-24 23:49:02, Siggi pisze:
czesc, a gdyby to okazalo sie jednak ze to nie krokowy to posprawdzaj wszystkie gumy w dolocie bo jak lapie lewe powietrze to masz podobne objawy.



Hmmm - no raczej nie. Jeżeli nawet ma dziurę wielkości pięści w gumach dolotowych, to nie ma to nic do wahań obrotów na jałowym. Przepustnica jest i tak zamknięta.
  
 
Dokładnie tak.dolot nie ma nic wspolnego ze skokoami obrotow na jałowym.U mnie bylo to samo,a po przeczyszczeniu krokowca wrocilo do normySzukaj a znajdziesz
  
 
Cytat:
2005-02-25 12:51:30, Prowo pisze:
Hmmm - no raczej nie. Jeżeli nawet ma dziurę wielkości pięści w gumach dolotowych, to nie ma to nic do wahań obrotów na jałowym. Przepustnica jest i tak zamknięta.



W A jest inaczej. Wystarczy aby niezbyt dobrze dokręcić gumę za przepływomierzem lub przy przepustnicy a następuje wahanie obrotów na jałowym. Sprawdzone wieloktrotnie .
  
 
Cytat:
2005-02-25 13:37:58, PiotrS pisze:
W A jest inaczej. Wystarczy aby niezbyt dobrze dokręcić gumę za przepływomierzem lub przy przepustnicy a następuje wahanie obrotów na jałowym. Sprawdzone wieloktrotnie .



To fajnie. Jest jeszcze pewnie parę innych aut w których jest inaczej.
Ten wątek dotyczy jednak 2.0 16v.

A to że w A jest inaczej, to chyba wszystkim wiadomo ze względu na budowę dolotu.
  
 
PiotrS i Prowo
lub
Prowo i PiotrS
żeby nie było że którego wyróżniam

Chłopaki
Tak Was czytam zawsze z zainteresowaniem (macie treściwe posty ), czy mi się wydaje czy Wy się letko gryziecie i co jeden drugiemu to drugi pierwszemu, oczywiście wszystko kurturarnie i z fasonem
Tak mi się między literkami wyczytało...
  
 
Cytat:
2005-02-25 14:15:32, Solltys pisze:
=Tak mi się między literkami wyczytało...



Eeee - w którym miejscu? Ja mam czarne tło, to może dlatego nic między literkami nie widzę
  
 
Cytat:
2005-02-25 14:37:44, Prowo pisze:
Eeee - w którym miejscu? Ja mam czarne tło, to może dlatego nic między literkami nie widzę


Nie widzisz, bo nie uprawiasz wróżbiarstwa forumowego i stochastycznych metod badania wpływu księżyca na populację rabarbaru.
A do tego to już trzeba halucynogenu w postaci herbatki z rumem serwowaną koniecznie antyprzeziębieniowo przez szefową w robocie

Ostatni kubek na 3godziny przed fajrantem co by do domku bezpiecznie się dokulać.
  
 
Cytat:
czy mi się wydaje czy Wy się letko gryziecie i co jeden drugiemu to drugi pierwszemu,



Eeeee daleko posunięte wnioski, nic takiego nie ma miejsca.

Wracając do tego krokowca...
Coś mi się zdaje, że to jest jedna z róznic pomiedzy silnikiem krokowym (oma B) i regualtorem biegu jałowego (oma A), są różnice w działaniu/budowie, może właśnie dlatego jednemu faluje a drugiemu nie? Niestety nie dane mi było oglądać "wewnętrznie"
bardziej rozbudowanej wersji jaką jest silnik krokowy.
  
 
Faktycznie- w zapedzie zapomnialem ze topic tyczy sie silnika eco.
Mea Culpa.
  
 
Cytat:
2005-02-23 18:47:36, czacha pisze:
Ale dziś dowiedziałem się że ten silnik(2.0 16V, x20xev) nie ma tzw. krokowca, bo to jest pełny wtrysk!



Cytat:
2005-02-24 17:58:14, czacha pisze:
dzieki chłopaki, wszystko jasne,jak to musze zmienić mechaniora


powaznie mechanik ci opwiedzial, ze w wielopunktach nie ma krokowca?

wydrukuj mu to (tobie tez sie przyda): silnik krokowy - x20xev
  
 
[
powaznie mechanik ci opwiedzial, ze w wielopunktach nie ma krokowca?

no niestety, tak powiedział. Juz zapomniałem o nim...
Co do silniczka to przy okazji wymiany rozrządu zajełem się krokowcem. Mechanior (juz inny) dał mi na próbe z innego silnika (też Ecotec) krokowca. Załozyłem i teraz ciesze się z mróczenia mojej omy. Zero drgan, skoków itp. Wymiana rozrządu+ pompy wodnej i tego krokowca kosztowała mnie ... 100zł
+ oczywiście rozrząd i pompa . Teraz ciesze sie jazdą.
Oma to jest to
  
 
jeszcze jedno

dzieki za szybką i fachową pomoc. Widze że zawsze można liczyc na LOB.

czacha
  
 
Jednak ARCHIWUM TO FAJNA SPRAWA!!

Ale mam jeszcze pytanko, czy po odkręceniu, przeczyszczeniu i przykręceniu krokowca, komputer nie będzie miał jakś "wątów"?? Tzn. czy nie będzie trzeba go "resetować" czy też coś podobnego, bo będzie źle działał, funkcjonował, pokazywał i zliczał??

Pzdr...
  
 
a było o tym tez juz nie raz. Silnik może przez chwile chodzic na wyższych obrotach lub nie równo ale komputer powinien sam się przestawić. Tak przynajiej ktos kiedyś tu pisał.
U mnie nie zauwazyłem nic podejżanego. Silnik od razu chodził ok.
może to kwestia jak bardzo był zawalony krokowy, i jaką różnice robi to dla silnika
  
 
witam.ja własnie dzisiaj sie wzialem za silniczek krokowy i juz mam problem wahania obrotow z glowy!nie caly silniczek sie psuje tylko sprezyna ktora tam jest w srodku!!!jak ona nie dolega do konca(czyli sie wyrobił)to wlasnie wtedy sa te problemy!wystarczy ja albo wymienic albo rozciagnac!koszt zaden a efekty sa!pozdrawiam