| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-05-03 16:59:50
mam ten sam objaw i nie mam zielonego pojęcia co to moze byc, moze juz temp powietrza jest na tyle duza i nie przyzwyczajamy sie do tego... |
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2005-05-03 17:16:12 ten typ chyba tak ma,komp przy 90 st na wskaźniku pokazał faktyczne 78,czujnik wymieniany wielokrotnie |
leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2005-05-03 17:26:46
a skąd wiesz, że czujnik od kompa nie zaniża? |
profil-usunięty | 2005-05-03 17:28:14
nie chce mi sie wierzyc ze jest to powodem cienkiej rurki doprowadzajacej plyn do kolektora GLI (w GSI lepiej to rozwiązali bo rozdzielili temp. płynu od temp. powietrza i czujnik temp. płynu dla systemu wtryskowego wmontowali w obudowe termostatu, a czujnik temp powietrza wmontowali w obudowe filtra powietrza) |
profil-usunięty | 2005-05-03 17:30:41
powiedzmy że jest o wiele lepiej i dokładniej wykonany, a odczyt dokonywany jest w trochę precyzyjniejszy sposób niż w oparciu o wskaźnik wychyłowy na desce... (choć nie mam pojęcia jakim cudem może zużyć się termistor) |
road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2005-05-03 17:34:59
A jak sie zachowywal czujnik wiatraka? U mnie wskazania czujnika z termostatu pokrywaja sie z zalaczaniem wiatraka - tj na wskazniku ~90 i wiatrak sie wlacza. |
leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2005-05-03 17:46:56
i o to chodzi. i ciągle śmiem twierdzić, że czujni kompa zaniża.
|
BassenMS Miłośnik FSO Warszawa-Praga Płd. | 2005-05-03 17:55:01 No dobra.... zaryzykuję... a kiedy ostatnio uzupełniałeś płyn? Pytanie głupie, ale myślę, że na miejscu |
Redarrow Miłośnik FSO Polonez 1.6 SLE Gdańsk | 2005-05-03 19:00:09 Mam bardzo podobnie, ale wskazówka nie wkracza na czerwone pole więc się nie przejmuję. Acha i zależy jakie mam ustawione obroty na jałowym. Może masz za wysokie |
-Marcin- Miłośnik FSO PN jeden koma cztery Warszawa | 2005-05-03 19:09:09 Podlacze sie pod temat. czy wie ktos czy czujnik temp idacy do zegarow jest w poldku roverze taki sam jak w "zwyklym" poldku? |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-05-03 19:12:51
oj chyba nie |
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2005-05-03 19:45:06 włacznik wentylatora jest gdzie indziej i czujnik wskaźnika temperatury jest gdzie indziej a CTS też jest gdzie indziej-może tu tkwi przyczyna różnic |
Makaveli Miłośnik FSO Opel Omega B 2.0 8v Warszawa | 2005-05-03 20:00:31 Dzisiaj miałem to samo co Wy w trasie. Przy mocniejszym butowaniu, od razu temperatura skakała na 110st.
Ja najpierw wymienię płyn chłodniczy - może to pomoże.... (wymienić na pewno muszę, tak czy siak...).. |
szymtro Polonez Caro 1.6 GLI Warszawa | 2005-05-04 00:03:35 Co do zaniżania temperatury przez czujnik do ECU to sie nie zgodzę. Czujnik wcale nie zaniza - to temperatura tak spada. Nie zapominajmy że czujnik jest wkręcony na samym brzegu kolektora a doprowadzenie płynu na środku silnika. To po prostu przepływajace powietrze do silnika chłodzi płyn w kolektorze dolotowym - to jest normalny objaw.
Co do GSI to on ma dodatkowo czujnik temp powietrza zasysanego (gdzieś w filtrze powietrza?) a abimex i bosh nie mają. W takim wypadku jedynym rozwiazaniem jest takie umieszczenie czujnika płynu żeby to jednocześniedawało informacje o tym jaka moze byc temperatura powietrza i silnika jednocześnie. |
Lafaar Miłośnik FSO MR93 / Vitara / Berl ... Toruń ZOK | 2005-05-04 00:07:03
Tez dokladnie tak dzis mialem - to chyba jakas epidemia |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-05-04 00:07:50
no to mnie pocieszyliscie ![]() |
Hubiszon Caro 1.6 GLE + LPG Radom | 2005-05-04 16:33:30 Sądzę że nasze chłodnice są ciut przymałe (ale wskaźniki kłamią swoją drogą).
Sądzę że gdyby chłodnica była większa i skutecznie schładzała Borygo w czasie upałów, to termostat pracowałby na pół gwizdka. Po prostu uchylałby się dobierając w razie potrzeby chłodniejszy płyn z chłodnicy. Ale jeśli chłodnego płynu nie ma, termostat otwiera się cały, dobiera gorące borygo, temperatura rośnie itp .. kalapita .... Moge wam podpowiedzieć że Termot produkuje trzy rodzaje termostatów do poldka. O temperaturze początku otwarcia 82*C, 85*C, i 88*C. Temperaura pełnego otwarcia jest odpowiednio o 14*C wyższa Jeździłem na zimowym tj. 88*C, zimą OK ale w upały się grzeje. Teraz testuję ten środkowy. Różnica jest tylko przez pierwsze pół godziny do pełnego rozgrzania, trzyma trochę chłodniejszą temperaturę - w zimie będzie nie do przyjęcia. Po rozgrzaniu chłodnicy, żadnej różnicy - gorąco. [ wiadomość edytowana przez: Hubiszon dnia 2005-05-04 16:45:01 ] |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-05-04 16:59:04
ja dzis włożyłem kombinowane rurki (kolankowe) łączące trójniki od parownika i nagrzewnicy z blokiem głowicy, bo poprzednie rurki były zgięte i płyn pewnie nie przelatywał z wystarczającą siłą. Ale nic to nie dało. Temperatura nadal jest w środkowym położeniu wskazówki i włącza sie wętylator na postoju po krótkim czasie, ale wydaje mi sie ze to norma, bo jak siegam pamiecią to co rok mam z tym problem ze wydaje mi sie ze sie zagrzewa. Narazie obserwuje sytuacje zobaczymy... |