MotoNews.pl
  

Jakie może być Et w E-36

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanko jakie może być minimalne ET na alu felgi 15 cali w BMW e-36 a jakie maksymalne
  
 
Mam orginalne felgi do E36 7/15 ET47.
Nie wiem co rozumiesz przez maksymalne ET??? Jeżeli maksymalne miałoby oznaczać taki bliższe zeru to trzba by znać jeszcze szerokość felgi i rozmiar opon. Jeden gościu miał założone 7/15 ET20 i mu obcierały opony o tylny rant.
  
 
mam załozone 7/15 et-20 i nic mi nie obciera, ale za to jak teraz wyglada
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
mam załozone 7/15 et-20 i nic mi nie obciera


a czy kolega max230 czytał to:
Cytat:
to trzba by znać jeszcze szerokość felgi i rozmiar opon

?
na twoją felgę (7/15) możesz założyć 185/60 ale i też 225/60. sądzę że ta druga opona by ocierała.
pozdrawiam
  
 
ja mam fele 7.5" x16" i et 34 i jest bomba.Natomiast jak kupowalem i chcialem z rantem 6cm to facet powiedzial ze bedzie obcierac bo mialo ET-4....nie pamietam koncowki
  
 
Cytat:
2005-06-11 11:55:35, Max2000 pisze:
ja mam fele 7.5" x16" i et 34 i jest bomba.Natomiast jak kupowalem i chcialem z rantem 6cm to facet powiedzial ze bedzie obcierac bo mialo ET-4....nie pamietam koncowki


jeśli dobrze pamiętam ET-4x oznacza osadzenie felgi bardziej do wewnątrz, a np ET-20 oznacza odsadzenie bardziej na zewnątrz.
Chyba coś Ci się pomieszało z tym ET i rantem... pzdr

PS: chyba ze nie masz na myśli ocierania o nadkole.
  
 
Cytat:
chyba ze nie masz na myśli ocierania o nadkole.


nadkole to nie błotnik. w przypadku założenie felgi ze zbyt dużym ET, opona może ocierac o nadkole swoim wewnętrznym rantem.
  
 
Cytat:
2005-06-11 12:29:05, MARCIN_RADOM pisze:
nadkole to nie błotnik. w przypadku założenie felgi ze zbyt dużym ET, opona może ocierac o nadkole swoim wewnętrznym rantem.


przepraszam, chodziło mi o błotnik
  
 
no nie wiem ale napewno do e-36 nadaja sie z odsadzeniem zaczynajacym na 3.....bo z 4 gosc mi nie polecal gdyz moga obcierac a sprawdzil w katalogu.No i z ta et-34 jest dobrze.Pisalem ze chcialem rant 6cm ale nie mialy odpowiedniego et,natomiast z 3cm juz buyly na e-36.
  
 
ja teraz bede probowal wcisnac 19" z et 35 (8J Z 235/35) do e46 ... jak sie nie zmieszcza to moze ktos chcialby do e36? tam wejda bez problemu.
  
 

Wsadzić sie da prawie każdy rodzaj felgi jeśli tylko spełni sie dwa warunki :

1. Profil opony trzeba dobrac do felgi tak aby wysokośc koła była zbliżona do orginalnej ( ale to raczej jest jasne )
2. Utwardzenie !!!

w poprzednim autku ( poldek ) założone miałem prze różne fele , przez pewien okres nawet KESKIN-y 16" dziewięcio calowej szerokości z ET 15 wiec wystawały prawie 5 centów poza bok samochodu ( w moim profilu jest zdjęcie ) i mimo tego po utwardzeniu auta nic nie obcierało ani nic nie trzeba było przerabiac z blacharką .

Teraz mam w Bejcy założone czerwone amorki koni , sprężyny są standard , dzięki temu auto jest sztywne nie giba sie ale i jeździć sie da właśnie szukam czegoś z kręgu 17- 18 i oczywiście szerokośc nie mniej niż 8-9 cali



[ wiadomość edytowana przez: NIMNUL dnia 2005-06-13 11:02:55 ]
  
 
Cytat:
2005-06-13 10:56:48, NIMNUL pisze:
przez pewien okres nawet KESKIN-y 16" dziewięcio calowej szerokości z ET 15 wiec wystawały prawie 10 centów poza bok samochodu ( w moim profilu jest zdjęcie ) i mimo tego po utwardzeniu auta nic nie obcierało ani nic nie trzeba było przerabiac z blacharką .


po pierwsze, nie jest to zgodne z przepisami. a po drugie, moim zdaniem w samochodach typu BMW, Mercedes itp trochę wiejsko wyglądają koła wywalone po za błotniki. Po trzecie jest to trochę niepraktyczne, wicznie usyfione boki samochodu... pzdr
  
 


właśnie dlatego edytowałem post i z 10 centów zszedłem do 5 bo czułem w powietrzu wieką chmurę krytyki , co do przepisów - to tylko przepisy ( jazda niesprawnym samochodem to też łamanie przepisó - działa Ci na 100% wszystko ?? ) a co do wyglądu - to kwestia gustu więc pozostawię to bez komentaża , dałem tylko przykłąd że jak się chce to można wsadzić prawie wszystko .

  
 
Cytat:
2005-06-13 12:05:01, NIMNUL pisze:
( jazda niesprawnym samochodem to też łamanie przepisó - działa Ci na 100% wszystko ?? )


Technicznie jest sprawny w 100% . Wyposażenie dodatkowe trochę kuleje ale tym nie łamię przepisów...
  
 
takie wystające koła poza niezgodnym z przepisami jest także wybitnie wiejskie. to moje zdanie.
kolego NINMUL jeśli w polonezie koła ci tak wystawały i jeśli twierdzisz że utwardziłeś to auto to jak było w tym aucie z komfortem jazdy po polskich jezdniach?? na 100% był on zbliżony do jazdy kartem.
odniosłem wrażenie że autor wątku nie miał na myśłi extremalnego utwardzenia pojazdu.
z praktycznego punktu widzenia warto zmierzyć szerokość nadkola oraz luzy przy obecnej oponie i feldze. mając te dane można dobrać koło i oponę o odpowiedniej średnicy, szerokości i wartości profilu opony.
pozdrawiam
  
 
O ile wiem to E-36 jak wychodzilo z fabryki to mialo fele z ET 42, ale moge sie mylic. Po co kombinowac, fele z ET miedzy 36 a 40 i pozamiatane.