MotoNews.pl
  

Co powiecie na...?(e34 525+ turbo sprężarka+ inst. gazowa)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Co powiecie na zeztawienie: bmw e34 525+ turbo sprężarka+ inst. gazowa z sekwencyjnym wtryskiem+ stożkowy filtr powietrza K&M+ "odetkany" wydech???

[ wiadomość edytowana przez: Aldik dnia 2005-06-14 14:43:06 ]
  
 
+ NOS i wiele innych
  
 
Cytat:
2005-06-13 23:44:10, VANOS pisze:
+ NOS i wiele innych


nos to zaduze koszty! ale czy by to chodziło z Gazem???
  
 
Takie przeróbki się nie opłacają mi też było malo 192ps więc zmieniłem auto, wyszło znacznie taniej!
  
 
a jak u ciebie ze spalaniem???
  
 
miligan pisze:
Cytat:
nos to zaduze koszty! ale czy by to chodziło z Gazem???



Napewno montaż instalacji podtleneku azotu nie jest droższy od założenia turbo. Naj prostsze instalacje kosztują w granicach 1500-2000 zł.

Co do gazu to powinno to razem działać.

Ale zapomniełeś chyba dopisać jeszcze przeróbki głowicy, a co do odetkania wybechu to mam to rozumieć jako usunięcie katalizatora? Ale nie zapomnij jeszcze że przy montażu turbo trzeba całkowicie zmienić kolektor wydechowy, cały dolot i mapy paliwowe i zapłonowe. A i jeszcze jedno jeżeli chcesz wycisnąć z tego silnika moce załóżmy powyżej 250km to przybało by się wymiwnić także czły układ korbowo-tłokowy no i oczywiście przydało by się mocniejsze sprzęgło.

Tak więc zastanów się nad tym.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-06-13 23:19:15, milign pisze:
Co powiecie na zeztawienie: bmw e34 525+ turbo sprężarka+ inst. gazowa z sekwencyjnym wtryskiem+ stożkowy filtr powietrza K&M+ "odetkany" wydech???


to nie jest dobry ani tani pomysł...
  
 
Cytat:
a jak u ciebie ze spalaniem???



no pomyśl ???
  
 
Cytat:
2005-06-14 11:41:33, VANOS pisze:
no pomyśl ???


yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy niewiem!
  
 
Cytat:
2005-06-14 15:53:32, milign pisze:
yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy niewiem!



chcesz takie modyfikacje przeprowadzac jak turbo, NOS itp a nie stac cie na tankowanie i gaz do takiego sprzetu chcesz zakladac? nad tym tez pomysl...

zreszta samo turbo +dobra instalacja NOS bedzie warta tyle samo co niezla e34. nie warto!
  
 
za te pieniadze masz juz m5
  
 
Niewiem z którego roku ma być ro 525, ale przyjmijmy średnio że 93 - więc koło 15 tys. zł.
Instalacja Podtelnku azitu (NOS) - 2000zł
Turbina - koło 3000zł
RAZEM 20 tys. zł

A oto alternatywa:
1) BMW M5 - 93 r

2) BMW M5 - 93 r

Więc ja się pytam, gdzie za 20 tys. zł można kupic z 93 roku E34 M5 w dobrym satnie ??

Jeżeli więc kolega ma 525 24V - 192KM to spokojnie z założonej turbiny bez drogich modyfikacji wyciągnie z tego silnika 250KM - 100KM z 1 litra jak dlamnie wystarczająco i ani NOS nie potrzebny.
Jednak jeżeli ktoś chce więcej to już się zaczyna nieopłacać - bo turbina pozwoli na to bezproblemu jednak silnik bez modyfikacji nie Pozatym będzie trzeba wymienić pół saomochodu - sprzęgło, skrzynie, wał, dyfer, hamulce itd.

Więc w takim przypadku lepiej kupic poprostu starszą M5:
BMW M5 - 88 r
Za tą cenę biorę z zamkniętymi oczami - choć jak widać nie jest to cena ostateczna. Z drugiej strony jednak nie mam zielonego pojęcia ile to pali - ale sądze że przy mieszanej jeździe w mieście (przyśpieszanie - hamowanie) najmniej 25 litrów. Jeżeli tak to raczej mnie na to niestać, a gazu bym napewno nie założył bo to jest profanacja.

[ wiadomość edytowana przez: Buczer dnia 2005-06-15 01:10:00 ]
  
 
Cytat:
2005-06-15 01:07:31, Buczer pisze:
Więc w takim przypadku lepiej kupic poprostu starszą M5: BMW M5 - 88 r


fajne ślady pozostawiła na tym placu gdzie stoi...
  
 
No to BMW M5 z 88 r. - ma kosztować 20 tys. zł.
  
 
Cytat:
2005-06-15 01:07:31, Buczer pisze:
gazu bym napewno nie założył bo to jest profanacja.



Dlaczego gaz to profanacja?? Jakby mnie było stać na ten samochód to od razu zakładam gaz, ba nawet przykrecam go żeby mniej palił, a w momencie jak się chce ścigać(z jakimś konkretnym samochodem, bo wiekszość to i na tym przykręconym gazie bym robił), to przełączam na benzynę i tyle. Jak miałbym patrzeć na to w ten sposób że gaz to profanacja, to przy polskich zarobkach bym całe życie maluchem jeździł..... Poza tym kto by mi powiedział że gaz to profanacja???? jak to taka profanacja to niech on jedzie na benzynie, a ja tą "emką" na gazie i sie możemy ścigać.
  
 
Gaz w M5 to profanacja.
Jestem zdania, że jak mnie stać na M5 to i stać mnie ją tankować dobrą benzyną - bo do takiej silnik ten zostal skonstruowany.
A że mnie nie stać to nie mam problemu.
Nie ma jak to cwaniaczyć na skrzyżowaniach mocą w M5, a nie mieć na beznzyne. Nic głupszego moim zdaniem.

Ja wogóle uważam, że do BMW nie powinno się zakładać gazu, bo orginał to orginał. Jednak jestem w stanie go przeboleć u ludzi co mają 530, 535 bo powiedzmy sobie że mimo dużego silnika nie są to auta sportowe, a pala dośc trochę. Ja jednak bym i tak ich niezagazował - bo poprostu nienawidze tego zapachu.
Natomiast M5 to już model sportowy więc GAZ TO PROFANACJA.
  
 
Cytat:
Turbina - koło 3000zł


hehe to mnie rozbawiło o to za rachunki jeśli wstawiasz za tyle turbiny Buczer to słowa uznania ale chyba do interesu byś dopłacał Akurat mam dobrego znajomego który ma warsztat i głównie zajmują sie uturbianiem i z hajsem mniejszym od 7000 nie ma co sie zabierać za to z doświadczenia i obserwacji powiem że wstawianie turbiny wiąże sie ze zmianami podzespołów silika na mocniejsze ponieważ na serii i to 15letniej to po 100km zacznie sie wszystko sypać. Ostatnio koleś uturbiał civica 1.6 wywalił 15tys zł na hamowni wyszło cos koło 320KM
Kiedyś widziałem filmik uturbionej M5 i takiej nadwyżki mocy nigdy nie widziałem byłem w szoku moc 1009KM
Pozdro
  
 
Turbina i jej założenie to koszt 3000 zł no maksymalnie 4000zł.
Ja miałem okazje widzieć zakładanie turbiny do Seicenta 1.2 i był to koszt własnie 3000zł. Zgodze się że do BMW może być więcej. No a napewno więcej jeżeli ktos chce 2 lub 3 krotnych przyrostów mocy.
  
 
Cytat:
Jeżeli więc kolega ma 525 24V - 192KM to spokojnie z założonej turbiny bez drogich modyfikacji wyciągnie z tego silnika 250KM - 100KM z 1 litra jak dlamnie wystarczająco i ani NOS nie potrzebny.



Sąsiad miał kiedyś E34 525 24V po tuningu u AC Schnitzer-a. Miała kute tłoki, zmodyfikowaną głowice, cały sportowy wydech (kolektor i wszystkie tłumiki) i oczywiście zmienioną elektronike. Moc 250KM

A co do turbin to tańszym i mniej skomplikowanym sposobem jest kompresor