Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() kamil7 Opel Astra II sedan Łomianki | 2004-09-15 23:47:27 Xenony są super w nocy widać dużo lepiej i z lewego pasa wszyscy szybko uciekają ![]() [ wiadomość edytowana przez: kamil7 dnia 2004-09-15 23:48:16 ] |
![]() Bartek RegionAdmin Monza Gdańsk | 2004-09-16 00:08:41 Pogratulować ![]() pozdrawiam |
![]() Paladinus Opel CorsA Łódź - Ruda Pabianicka | 2004-09-16 01:58:27 Coraz więcej ksenonowców...
Czas załozyć dalekosiężne halogeny aby wyrównać szanse w starciu ![]() A tak mniej więcej serio, to też słyszałem, że wymagają spryskiwaczy przy ksenonkach. |
![]() kamil7 Opel Astra II sedan Łomianki | 2004-09-16 08:25:16 Tak wymagane są spryskiwacze dlatego myśle nad ich założeniem, samopoziomowanie też powinno być ale ja mam włożone żaówki xenonowe w miejsce zwykłych H7 a więc mam tylko normalną regulacje wysokości świateł, żeby było samopoziomwanie to chyba trzeba mieć orginalne lampy xenonowe do danego modelu i jakieś czujniki ale pewin nie jestem.Ta impreza kosztowała mnie 600zł przetwornice mam helli od audi ,a żarówki philipsa |
![]() Lanca Opel Senator A Warszawa | 2004-09-16 10:55:04 Różnica jest w jasności, od zabrudzonych kloszy jest dużo gorzej uformowana wiązka i oślepia innych. |
![]() kamil7 Opel Astra II sedan Łomianki | 2004-09-16 10:56:17 Powercafe ma racje.Znalażlem to na jakiejś stronie o ksenonach:
„Co mówią przepisy? Jeżeli auto fabrycznie montowane ma reflektory xenonowe, to aby przejść proces homologacji powinno być wyposażone w wysokociśnieniowe spryskiwacze lub wycieraczki, i posiadać system samopoziomowania. Dotyczy to jednak homologacji, czyli zatwierdzenia do sprzedaży nowego samochodu. W przypadku przeróbek przepisy nie mówią nic na temat specjalnych wymagań co do lamp xenonowych. Obowiązujące “Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdów” o reflektorach mówi jedynie o ich ilości, barwie światła, rozmieszczeniu, sposobie przełączania, widocznej granicy światła-cienia, ustawieniu świateł, i sile świecenia. Nie ma tam rozróżnienia na światła zwykłe i wyładowcze, nie ma też mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu. Wynika z tego, że dodatkowe systemy nie są wymagane (ale oczywiście możliwe do zainstalowania). O ile system czyszczenia jest dosyć łatwy do zrealizowania, stosunkowo tani i raczej potrzebny (brud zbierający się na szybach reflektorów ogranicza strumień światła i rozprasza go, powodując oślepianie innych), to system samopoziomowania jest bardzo drogi i trudny do zrealizowania. Większość samochodów wyposażonych jest w elektryczny korektor ustawienia świateł w kabinie kierowcy, więc mając świadomość posiadania bardzo silnych świateł, dobrze jest korygować ustawienie w przypadku obciążenia tyłu.” |
![]() Bartek RegionAdmin Monza Gdańsk | 2004-09-16 12:57:51 To nie jest żadna paranoja tylko takie są przepisy które zresztą Kamil przytoczył. Musi być samopoziomowanie i natrysk z powodu który podał Lanca ![]() ![]() |
Vino Forumowicz M5 Warszawa | 2004-09-16 22:42:54
to nie sa zarowki, tylko lampy wyladowcze. cholerna roznica. a jak masz zarowki to zaden to xenon.... |
![]() Pablo_astra Opel Astra Grajewo | 2004-09-16 23:18:38 No to zycze jazdy cała noc i mijania takich na xenonowych zarówkach moze to i ładnie wygląda ale niech ktos se popatrzy godzinke na stroboskop i sie przekona czy to dobre cz nie Ja mysle ze to tylko szpanerski bajer Pozdrawiam <<==PABLO==>> |
![]() Bartek RegionAdmin Monza Gdańsk | 2004-09-16 23:22:52 I tu się niezgodzę... różnica jest w moim przynajmniej przekonaniu kolosalna. Bardzo lubię prowadzić aut z Xenonami. |
![]() ramzi_pl Daewoo Nexia Łódź | 2004-09-17 00:10:09 Kamil 600 zł to nie dużo skąd dokładnie je załatwiłeś ??
Vino, takie info dla Ciebie - lampa Xenonowa to nie tyle lampa wyładowcza co technologia świecenia. Lamy/żarówki Xenonowe to takie które nie mają żarnika jak w zwykłe Halogeny tylko świeci w nich sam gaz o nazwie Xenon, w 80 % nowszych aut nie stosuje się zespolonych lamp wyładowczych tylko żarówki z Xeonen i normalne reflektory z przezroczystymi szkłami, ze wzwględu na koszta produkcji, standaryzacje i delikatność lamp zespolonych. |
![]() kamil7 Opel Astra II sedan Łomianki | 2004-09-17 00:19:52 Kolega mi załatwił, moge się go zapytać czy ma jeszcze jakieś i ewentualnie zainteresowanym dać numer, cena jest naprawde nie duża bo przetwornice mam chermetyczne, a ceny kompletów z takimi przetwornicami na allegro zaczynają się od 900zł |
Vino Forumowicz M5 Warszawa | 2004-09-17 10:38:03
Ja wiem co to jest lampa xenonowa. I nie jest to zarowka ! Wlasnie ze wzgledu na technologie swiecenia. Zarowka jest wtedy kiedy elementem wykonawczym jest "drucik", w srodku mamy proznie. tutaj elementem wykonawczym jest gaz, ktory swieci na skutek wyladowania elektrycznego o wysokim napieciu. dlateog lampa. A jak ktos ma zarowki, to powodzenia... ![]() |
![]() kamil7 Opel Astra II sedan Łomianki | 2004-09-17 11:59:17 Vino w instrukci opsługi od ojca omegi znalazłem coś takiego:
Już wielu miejscach widziałem ,że to co ty nazywasz lampą wyładowczą pospolicie nazywane jest żarówką więc nie wiem czego sie czepiasz.
Jeżeli uważasz że do zwykłych żarówek udało by mi się założyć przetwornice to powodzenia..... Pozdrawiam Kamil |
![]() KrzyH80 Vectra B 1.6 16V Kraków | 2004-09-17 14:38:51 Vino - masz racje, ze w ksenonach nie ma zarowek sensu stricte, bo lampy ksenonowe nie maja zarnika, ale mimo wszystko mysle, ze troche sie czepiasz slow. Uwazam, ze lampy ksenonowe mozna dla uproszczenia nazywac zarowkami, jako cos, co jest w szklanej obudowie, jest wymienialne, montuje sie w reflektorze i sluzy do dawanie swiatla - innego prostego i jednoznacznego slowa na ta rzecz w jezyku polskim nie znajdziesz, co najlepiej widac na zalaczonym skanie instrukcji. Chyba ze sie myle i mnie czyms zaskoczysz - czekam na propozycje. [ wiadomość edytowana przez: KrzyH80 dnia 2004-09-17 14:40:57 ] |
Vino Forumowicz M5 Warszawa | 2004-09-17 15:31:11 A mi nie chodzilo o czepianie sie tylko skoro to nie sa zarowki to a lampy to prostuje. Tak dla informacji. A to ze w instrukcji wypisuja bzdury to juz inny temat. Jesli latwiej uzywac okreslenia "zarowki" to ok. Wazne zeby tylko wiedziec, ze to nie sa zarowki. Bo to co jest sprzedawane na rynku i jest zarowka i nazywane jest zarowka xenon, lampa xenonowa nie jest. To jak z Omega C ![]() Sprawa zostala wyjasniona, kazdy wie juz o co chodzi i nie ma co wiecej ruszac tematu zarowek/lamp xenonowych mysle. Pozdraiwam wszystkich xenonowcow. Tych z lampami oczysicie ![]() ![]() |
![]() boogie Forumowicz ![]() M6 warszawa | 2004-09-17 15:33:36 Sprawa homologacji....
Kamil7, ale firma ktora to pisze na wojej stronie celowo nie pisze wszystkiego. Jest cos takiego - homologacja jest na konkretny typ produktu, jego technologie, produkcje itp. Jesli zmienisze cos, to homologacja jest tracona. Wiec przebudowane lampy prawnie nie sa dopuszczone do ruchu. druga rzecz,w motocyklach sa ksenony, a tam nie ma ani spryskiwaczy ani systemu samopoziomujacego. No ale to motory. Przepisy moga byc rozne dla jedno i dwu sladów. Ale.... w sprzedazy sa zestawy xenonow Helli z homologacja, do montazu jako lampy dodatkowe - jak halogeny na zderzaku. I sa to takie lampki, bez spryskiwaczy czy poziomowania.... Słowem zamieszanie i burdel...... |