MotoNews.pl
11 Zmiana ,na aulfelgi ,jak i co??? (102594/129) - Strona 1.5
  

Zmiana ,na aulfelgi ,jak i co??? - Strona 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
Przy założeniu felg alu, aby było TipTop trzeba by wyminić jeszcze szpilki na dłuższe. Jaki to koszt, to dokłądnie nie wiem, ale nie więcej niż 20PLN na koło


Cytat:
Ale to już faktycznie takie TIP TOP, że niewielu to robi... no chyba że mało zostanie, ale zwykle zostaje wystarczająco dużo miejsca żeby elegancko wszystko pozakręcać.



Śruby od stalowych felg do alufelg i odwrotnie z reguły nie pasują z powodu takiego, że jest inny kąt ścięcia śruby na końcu i poprostu źle pasują.
A koszt kompletu do alufelg to około 100-120zł.
  
 
ja proponuje minimum 7Jx15" 195/50/15 ET ok. 35......takie koła założysz bez problemu......ale najbardziej polecam 7-7,5x16" 195/45/16 lub 215/40/16 ET też coś koło 35-40.....wygląd o wiele lepszy..... zawsze można też wrzucić 205/40/17 co też baardzo polecam
  
 
Co do dużych kółek to fajnie wyglądają ale sam muszisz ocenić czy jesteś na tyle ostrożnym kierowcą aby zaraz ich nie rozwalić.
Dla mnie większe koła niż 15 odpadają. Wiem, że bym je szybko załatwił.

Druga sprawa to zanim zdecydujesz się na wybór felg i opon to sprawdź ceny opon w poszczególnych rozmiarach bo możesz się zdziwić.

Np. jedna z najtańszych opon czyli Barum Bravurius w rozmiarze 195/50/15 kosztuje 155zł, natomiast w rozmiarze 215/40/16 to już koszt 305zł.

Przy 4 oponach to już spora różnica, a jeżeli ktoś dużo jeździ to już ma nie bagatelne znaczenie.

Także dobrze się zastanów zanim zdecydujesz.
  
 
Witam kupiłem felgi 15" z oponkami 195/50/15 firmy dunlop,felgi mają kształt takiej siatki niewiem jak to powiedzieć są bardzo podobne do tych
KLIK tylko w dużo lepszym stanie,
w każdym razie wyglądają super ,ale jak bedzie mnie stać to kupie jakieś nowe oponki 195/55/15 lub 195/60/15 tylko niewiem czy sie zmieszczą ,bo te co mam teraz mają za mały profil na wrocławskie drogi.
  
 
Cytat:
2005-06-27 07:52:23, SzReQ pisze:
Witam kupiłem felgi 15" z oponkami 195/50/15 firmy dunlop,felgi mają kształt takiej siatki niewiem jak to powiedzieć są bardzo podobne do tych KLIK tylko w dużo lepszym stanie, w każdym razie wyglądają super ,ale jak bedzie mnie stać to kupie jakieś nowe oponki 195/55/15 lub 195/60/15 tylko niewiem czy sie zmieszczą ,bo te co mam teraz mają za mały profil na wrocławskie drogi.



50 powinny Ci wystarczyć na wrocławskie drogi. Myślę że 55 a nawet 60 może Ci wejść - to zależy, ale jak chcesz większy profil to kup ładne 14", a nie podnoś profilu tak o... Całe uato pujdzie Ci w góre, będą perzekłamania licznika (przy 60 już spore), nie będzie to miałe dobrego wpływu na układ kierowniczy / zawiechę.
  
 
Cytat:
2005-06-27 08:11:55, Wojo pisze:
.... nie będzie to miałe dobrego wpływu na układ kierowniczy / zawiechę.


a co dokładnie znaczy zawiecha?? i co może sie stać układowi kierowniczemu...???
  
 
Cytat:
2005-06-24 21:58:47, -OMEN- pisze:
Co do dużych kółek to fajnie wyglądają ale sam muszisz ocenić czy jesteś na tyle ostrożnym kierowcą aby zaraz ich nie rozwalić. Dla mnie większe koła niż 15 odpadają. Wiem, że bym je szybko załatwił. Druga sprawa to zanim zdecydujesz się na wybór felg i opon to sprawdź ceny opon w poszczególnych rozmiarach bo możesz się zdziwić. Np. jedna z najtańszych opon czyli Barum Bravurius w rozmiarze 195/50/15 kosztuje 155zł, natomiast w rozmiarze 215/40/16 to już koszt 305zł. Przy 4 oponach to już spora różnica, a jeżeli ktoś dużo jeździ to już ma nie bagatelne znaczenie. Także dobrze się zastanów zanim zdecydujesz.



Racja - różnize wyglądają tak, że przy 15" cena jest OK, przy 16" jest kiepsko, a przy 17" dramat. Jeśli chodzi o klasę ekonomiczną, bo dobre gumy przy 16" to już jest źle, bardzo źle (przykładowo moje po 480,- sztuka w internecie )
I weź pod uwagę jeszcze jedno - ja z oponami 195/45/16 mam niezły problem żeby znaleźć coś w tym rozmiarze, no chyba żebym miał na wywalenie po te 500,- za sztuke, to nie ma problemu. Ale z tańszych / używanych / trzyletnich jest klapa. Trzeba czasu i poszukiwań.
  
 
co do szpilek to od razu je kup, zeby ci sie felgi nie poodkrecaly :/, a propos profilu to polecam raczej 55, bo przy 60 moze troche klamac licznik ... ja mam z przodu 50 z tylu 55 i nie narzekam, choc dziur jest w opor! ! !
  
 
kupiłem nowe nakrętki bo tamte od stalowych felg sie wbijały w felgi kupiłem komplet nakrętek i komplet nakrętek zabezpieczających za 108zł na samochodowej giełdzie wrocławskiej,myśle ze to nie drogo.a jeżdze już pare dni po drogach i nie jest żle prawie nie widze różnic ,może tylko troche sztywniejszy jest samochód.
  
 
Rozmiar 195/50/15 to najtańszy rozmiar z tych, które podałeś i ja bym się tego na twoim miejscu trzymał.

przykładowe ceny:
Barum Bravurius
195/50/15 - 144 zł
195/55/15 - 233 zł
195/60/15 - 204 zł

Jeśli chcesz większy balon to tak jak ktoś już napisał trzeba było brać 14`.

Cytat:
jeżdze już pare dni po drogach i nie jest żle prawie nie widze różnic ,może tylko troche sztywniejszy jest samochód.



A jeżeli nie jest źle to tym bardziej nie kombinuj z tymi rozmiarami .
  
 
cześć
ja też nowy ...
ale na oponkach i felgach troszkę się znam ... to mój zawód

fela 6,7x15 opona 185/55 R15
fela 7,0x15 opona 195/50 R15
ET między 35 a 38 to zależy od kształtu felgi i jej budowy ...
jeśli trafisz do jakiegoś mądrego serwisu do dopasują odpowiednie ...

185/55 r15 są trochę droższe od 195/50 r15 ale łatwiej się kręci kółkiem, nie ciągnie po koleinach ... zależy gdzie i jak jeździsz

aha NIE KUPUJ BARUMA !!!! jest faktycznie najtańszy ale gdy tylko zgubi troche bieżnika zaczyna być głośny ...
kleber dr 220-230 zł
bf godrich profiler 220 zł
firestone tz200 200 zł

jeszcze jedno ... jak będziesz montował alusy to na jednej ze szpilek w każdym kole jest metalowa podkładka ... ZDEJMIJ JĄ !!! ... unikniesz niekończących się problemów z drgającą kierownicą
pozdr