| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kamil76 Sympatyk FEFK Citroen C4 Grand Pic ... Ostróda | 2008-12-28 20:14:47 Jak będziesz miał za niskie ładowanie ,to Ci mogą nie uznać reklamacji .Znajomemu nie uznali . |
mikosz83 Sympatyk FEFK Ford Escort 1.8 TD Denmark | 2008-12-28 20:49:40 no to ześ mnie pocieszył Lepiej już zmieniać regulator napięcia a potem podjechać do sklepu gdzie nabyłem aku (w Ostrowie Wlkp.) ?? |
Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2008-12-29 08:04:54 Skąd pewność że alternator jest niewydolny??? |
nowypn Sympatyk FEFK Ford Escort MKIV, Fo ... Górki/Sztum | 2008-12-29 10:05:31 Witam
Moim zdaniem altek jest jeszcze w akceptowalnym stanie - napięcie mierzone bezpośrednio na akumulatorze nigdy nie wyniesie 14V oczywiscie zakładając że regulator jest na 14V a nie na 14,4V. Dla pewności sprawdź połączenia masy akumulatora z silnikiem i karoserią a także połączenie plusa z rozrusznikiem i altkiem - porządnie wyczyść końcówki przewodów i zakonserwuj połączenia i klemy wzeliną techniczną lub ewentualnie zwykłym smarem. Jeśli chodzi o sam akumulator to pomiary które wykazałeś wskazuja na zasiarczenie płyt co skutkuje większą rezystancją wewnętrzną żródła co z kolei powoduje zmniejszoną wartość napięcia znamionowego które w stanie nie obciążonym powinno wynosić co najmniej 12,5V . Skoro masz aku na gwarancji to wymieniaj. Pozdrawiam |
jocker9003 Ford Escort Murowana Goślina | 2008-12-29 13:32:50 umnie tez padl kiedys!naprawilem oraz przy okazji wymienilem aku i hula i gra |
radekbox Sympatyk FEFK escort ??? 16V ok. Zielona Góra | 2008-12-29 14:37:05 a pytanie, czy 13.80 - 14.40V to ladowanie ma byc na akku bez obciazenia (bez wlaczonych jakichkolwiek swiatel itp)?? |
nowypn Sympatyk FEFK Ford Escort MKIV, Fo ... Górki/Sztum | 2008-12-29 14:55:06 Witam
Moim zdaniem właśnie tak jak piszesz czyli bez obciążeniamierzone na akumulatorze. Wzięta jest tu poprawka na spadek napięcia na przewodzie od alternatora do aku dla regulatora na 14V a co się tyczy regulatora na 14,4V to wiadomo że wyżej być nie może nawet gdybyś miał aku z altkiem połączony nadprzewodnikiem .
Pozdrawiam |
mikosz83 Sympatyk FEFK Ford Escort 1.8 TD Denmark | 2008-12-29 21:59:28 Jak pisałem wcześniej, byłem u gościa z akumulatorami, za FREE sprawdził ładowanie. Kazał odpalić i wynik był koło 12 V i powiedział że nie dobre ładowanie ale po około 20 sekundach ponownie sprawdził o pokazywało 14,05 V, świetne ładowanie.
Gościu powiedział żebym nie uczepił aku, dziwne. Nie prosiłem o rezystorowanie bo miał klientów :-/ Radził jechać do elektryka... :-/ Odrazu skojarzyłem że to też ma wspólnego z ciemnym oświetleniem deski a potem się rozjaśnia. O 18 zbadałem sam : Przed odpalaniem było 11,79 V Po odpalaniu te Volty powoli rosły do 12,20 aż gwałtownie zmienił na 13,65 V. Więc co dokładnie jest walnięte w altku ???? Czy dam radę 4-rema śrubami zdemontować altek bez kanału przy lekko podnoszonym aucie na podnośniku ?? Popytam znajomych o wolny kanał... :-/ Czy da się wymienić regulator napięcia pod autem bez zdejmowania altka ?? |
CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2008-12-30 01:30:07 spokojnie.
to normalne ze po 10-12 sek po odpale rosnie napiecie gwaltownie. 4 swiece to pod 60A prad pogchodzi (dogrzewanie). dobrze ze w profilu napisales "TD" to wszystko tlumaczy. |
Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2008-12-30 17:03:32
Fizycznie niemożliwe i mieć nie musi. |
radekbox Sympatyk FEFK escort ??? 16V ok. Zielona Góra | 2008-12-30 17:15:23 dzieki |
mikosz83 Sympatyk FEFK Ford Escort 1.8 TD Denmark | 2008-12-31 15:58:05 CKsrv, czyli diesle tak mają że odrazu zmienia się napięcie z koło 12 na 13 V ??
Wydaje mi się że akumulator nie doładowany dlatego że mało jeżdżę ?? Ja 5 dni w tygodniu jeżdżę do pracy średnio 3-4 razy po 2,5 km lub 3,5 km a raz lub 2 w tygodniu na miasto 10km i powrotem też 10 km. Jeżeli bede jechał 100 km to bede miał tuż po zatrzymaniu ładowanie w okolicach 14 V czy nadal 13,65 V ?? |
CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2008-12-31 16:14:08 pisalem ze po odpaleniu jest 2 grzanie swiec i to stad ten spadek napiecia.
odpal na kwadrans (bez swiatel, nawiewu czy grzania szyb) bez wiekszych odbiornikow i zmierz na akku czy w gniezdzie zapalniczki nie ma wielkiego znaczenia jak bez obciazen. a dla wlasnej ciekawosci jeszcze zmierz po zatrzymaniu maszynowni. |
kamil76 Sympatyk FEFK Citroen C4 Grand Pic ... Ostróda | 2008-12-31 16:18:06
Dokładnie tak ,w silniku diesla to normalne .Dzisiaj mierzyłem Mondeo z 2004 roku .Po odpaleniu 13.5 V po kilku sekundach wskoczyło na 14.4 |
mikosz83 Sympatyk FEFK Ford Escort 1.8 TD Denmark | 2009-01-01 16:54:00
Sorki nie wiedziałem że następuje kolejne grzanie... Może byś napisał jaśniej o maszynowni ?? |
CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2009-01-01 21:16:57 mialem na mysli silnik ![]() |