MotoNews.pl
  

Czy ktoś lał do 1.4 benzyne 100 oktanową? - Strona 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
odkad kupilem essa jezdze roznie raz na PB98 raz na PB95 i czasem na V-Power Racing [100] i powiem ci ze jest roznica tylko w tym ze im wyzsza liczba oktanow tym samochod ma delikatniej mocniejszy zryw i dluzszy zasieg na tej samej ilosci paliwa
ostatnio zalalem v-power i zaczalem tankowac na shellu bo stwierdzilem ze paliwo tam jest najlepsze choc drozsze

wiec nic sie nie martw tylko lej
moj silnik to 1,3
  
 
Cytat:
2006-05-03 09:34:10, marcin_op pisze:
Niektóre samochody (np.Opel) ma zwore na której ustawia się na jakim paliwie jedziemy, czy 95 czy 98, ale w Essim chyba tego nie ma...



jest, jest

Cytat:
Złącze korektora liczby oktanowej

Jest to złącze dwuwtykowe umieszczone w przedziale silnika, koło lewego nadkola. Włożenie lub wyjęcie przez kierowcę zwory łączącej oba wtyki powoduje wykorzystywanie przez elektroniczne urządzenie sterujące jednej z dwóch, przechowywanych w jego pamięci, charakterystyk kąta wyprzedzenia zapłonu dostosowanych do liczby oktanowej używanego paliwa.




[ wiadomość edytowana przez: retrospect dnia 2006-05-03 16:48:00 ]
  
 
Tylko, ze nie wszyscy wiedza, ze przewaznie paliwo o wiekszej liczbie oktanowej ma mniejsza kalorycznosc, czyli bez przestawienia zaplonu nici z dodatkowej mocy, chyba ze pozornej.
  
 
jeżeli chodzi o shela to powiem że na benzynie jeszcze od nich nie jezdziłem ale gaz (bałtykgaz - shell Tarnobrzeg) jest najlepszy w całym okregu
  
 
Ja jezdzilem na 98 orlenowskiej i jakos roznicy nie zauwazylem. Moze nawet auto bardziej bylo mulowate.
  
 
wracając do tej zworki gdzie ona dokładnie jest bo tak lookałem i w lewym nadkolu pełno wisi takich zwor ;> jedne maja po 3 jedna chyba dwa ale która to dokładnie i czym to zewrzeć drutem? no sie napaliłem zaraz wyjeżdze resztki 95 i zaleje 98 i zmieniam zwore zobaczymy co to da ;> (silnik 1.8 16V)
  
 
yyyy ok zwora a jak to sie ma do silnika 1,3 ?
wczesniej byl 1,6 16V
jest to gdzies?
  
 
Cytat:
2006-05-04 18:17:31, lukas_s pisze:
yyyy ok zwora a jak to sie ma do silnika 1,3 ?



jemu to nic nie pomoze
  
 
Cytat:
2006-05-04 18:24:19, kainek pisze:
jemu to nic nie pomoze



pomoze pomoze
ja ci pokazu jak cie dorwe
bedzie mi tu obrazal skorupke moja
  
 
Cytat:
2006-05-04 18:34:34, lukas_s pisze:
pomoze pomoze ja ci pokazu jak cie dorwe bedzie mi tu obrazal skorupke moja



nu pagadi zajc nu pagadi










czy jakos tak
  
 
Cytat:
2006-05-02 23:22:13, pimpusm pisze:
jeżeli ktoś lał benzynę lepszą np 98 ,99, 100 oktan do 1.4 to niech da znaż czy wszystko jest ok bo w mojej instrukcji pisze żeby broń boże nie lać innej niż 95



Ja tankuje tylko i wylacznie 98.
Problemow nie stwierdzilem zadnych, jakis zauwazalncyh rewelacji tez niema, ale mam przynajmniej poczucie ze essi dostaje lepsze paliwko.
  
 
w mojej instrukcji napisane było że 1.4 z katalizatorem powinien jeździć na 95, a bez katalizatora może na 98.
Odpowiedź sama się nasuwa

Im lepsze paliwo tym mniejsze spalanie, wzrostu mocy się nie odczuwa bo jest tylko na wysokich obrotach, w TVN-T kiedyś robili testy porównawcze i skoda 105 konna na 98 miała 114 koni, więc coś w tym jest.

Ja mam katalizator, ale leję też czasem 98, a ostatnio nawet Vipałer, różnica nieodczuwalna, troszke większa elastyczność przez co troszke mniej pali, ale to już kwestia wagi buta
Jeśli chodzi o silnik, im lepsza benzyna tym lepiej dla niego

Pozdrawiam
 
 
Heh! Ubawiłem się.
Tak się składa że mam motor 1,4i i mam też do niego orginalna instrukcję i stoi tam napisane że samochód powinno sie tankować paliwem o liczbie oktanów 95, zatankowanie paliwa o liczbie wyzszej nie jest dla silnika szkodliwe, ale nie podnosi ani mocy, ani nie zmniejsza zużycia paliwa bo komputer koryguje swoje ustawienia do nowej liczby oktanów (czy jakoś tak...). Nie chce mi się już dzisiaj schodzić do auta żeby dokładnie to zacytować. No i jescze te kalorie... Gdyby to o czym piszecie miało naprawde taki wpływ na moc silnika i zużycie paliwa to by było git.
  
 
a co uwazacie o dolewaniu spirytusu do benzyny?? pracuje w firmie gdzie mam dostep do tego. jak myslicie pomoze to w czyms czy zaszkodzi? bo napewno pozwoliloby mi obnizyc koszty
  
 
Cytat:
2006-05-08 09:22:41, djskaut pisze:
a co uwazacie o dolewaniu spirytusu do benzyny?? pracuje w firmie gdzie mam dostep do tego. jak myslicie pomoze to w czyms czy zaszkodzi? bo napewno pozwoliloby mi obnizyc koszty



w zimie przy duzych mrozach dolewalem denaturatu - pozwalalo wiazac wode z benzyna i spalalo sie
o ile dobrze pamietam z chemii to denaturat jest barwionym spirytusem

mnie nie zaszkodzilo jka polalem do baku jakies 200ml ale jak wiecej to nie iwem
  
 
no mi wlasnie chodzi o wieksza iloscmyslalem tak ze na 1 litr benzyny wlewac 0,3 spirytusu. co o tym sadzicie?
  
 
Cytat:
2006-05-08 11:04:31, djskaut pisze:
no mi wlasnie chodzi o wieksza iloscmyslalem tak ze na 1 litr benzyny wlewac 0,3 spirytusu. co o tym sadzicie?



lepiej wypic samemu, nie szkoda by ci bylo ?
  
 
to jest spiryrus skazony, fakt faktem na 800 litrow 0,2 litra jakiegs bbadziewia, ale zawsze pozatym wole pifko. ale pytanie jest nadal aktualne wart czy nie warto dolewac?