| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2007-04-02 22:48:32 Robiłem to kiedyś sam, czyli Karcher>>suszenie>>szczotka stalowa>>Cortanin F>>minia>>i niestety bitex.
Nakładany pędzlem,, czyli tzw smarowanie po wierzchu, ale trzeba mieć naprawde zaprzyjaźniony warsztat co by napsikali wszędzie tam gdzie napsikać powinni. Znajomy lakiernik mi mówił że "fachowcy" często rozcieńczają środek do konserwacji tak znacznie że po operacji jest go na samochodzie bardzo nieznacznie (tak łątwiej nałożyć a rozcieńczalnik jest przy okazji tańszy od srodka do konserwacji. Efekt po mojej robocie jest taki że nie pojawiły się nowe ogniska korozji ale niestety stare urosły w siłę. Wierzcie mi naprawde b.trudno jest pozbyć się rudej z miejsc gdzie ciężko okiem sięgnąć a co dopiero szczotką czy papierem... Najlepszym rozwiązaniem byłoby piaskowanie (może nie całego podwozia ale ognisk korozji), wycinak skorodowanych miejsc i zastąpienie ich zdrową blachą. należy pamiętać że podobnie jak to się dzieje na lakierze (ruda wyłazi spod lakieru czyli totalna partyzantka) ruda może nam zaatakować podwozie (nawet nieźle zakonserwowane) od strony podłogi (czyli od wnętrza auta). Polecam to uwadze. I jeszcze jedna uwaga: jak to już wcześniej trafnie zauważono, pozostawienie rdzy i zamalowanie jej oczywiście nieco spowolni jej rozkwit ale nie na długo, co gorsza, za jakiś czas uderzy ze zdwojoną siłą bo rozwinie się pod konserwą bez naszej wiedzy. Zobaczymy to dopiero jak zacznie odpadać całymi płatami to co tak pieczołowicie nałożyliśmy. Ufff! |
Arden golf Dębica-rzeszów-Mielec | 2007-04-04 22:17:58 ja sie jutro zabieram do konserwacji
czy naprawde musze umyc samochod??? przeciesz i tak bede wszystko darl |
koniuXR3i Przecinak Warszawa/Zakręt | 2007-04-04 22:19:32 sa rozne szkoly myc przed i po albo tylko po... tu bardziej chodzi o zmycie calego brudu.. szczegolnie soli po zimie itp i tez zebys ladnie widzial gdzie drzec ![]() |
lukas_s Sympatyk FEFK był MKVI/była Viki/j ... KRAKÓW Nowa Huta / Niepołomice | 2007-04-04 22:21:10
no pasuje bloto bedziesz czyscil a jak wymyjesz to od razu bedzie stara konserwacja - proste - i dopiero cyzszczenie |
Arden golf Dębica-rzeszów-Mielec | 2007-04-04 22:39:02 to lepiej sobie umyje
powiedzcie mi jeszcze ile schnie bitex? i co na niego nalozyc? |
lukas_s Sympatyk FEFK był MKVI/była Viki/j ... KRAKÓW Nowa Huta / Niepołomice | 2007-04-04 22:50:32
no na pewno musi z jeden ddzien postac moze nawet z dwa dni zeby sie troszke utwardzil a nie zlapal syfu od razu a co chcesz nakaldac na bitex? po wymyciu i wysuszeniu z soli, blota, itd malujesz minia lub farba podkladowa i bitex i tyle |
michalessinek ford escort lublin | 2007-04-04 23:00:05 u mnie bitex po roku sie wypłukał a robiłrm to solidnie pedzlowałem podwozie 2 razy w tym roku poszedł taki srodek do konserwacji motipa i wyglada na to ze jest lepszy i posprawdzdzac dokładnie ruda |
radekbox Sympatyk FEFK escort ??? 16V ok. Zielona Góra | 2007-04-29 21:28:52 to ja sie doczepie do watku.......
co jest najlepsze do koserwacji profili zamknietych, jakie srodki uzywacie?? |
idka_7 ford escort Toruń | 2008-05-14 14:54:07
To również ciekawe... Ale co zrobić, jeśli po piaskowaniu zostanie ściereczka, albo jeśli podłoga jest już mocno pożarta? Piaskowanie odpada, więc co? |
Asior 306 HDI XS Sport Wronki | 2008-05-14 15:03:04
jedynie wspawać i wtedy pisakować, zresztą i tak z czasem zgnije |
wloch7 Escort olsztyn | 2008-05-14 23:30:32 panowie szkoda czasu na "pendzlowanie" jak to nazywacie, mam mk 5 po kapitalce wiem gdzie go bierze niestety od srodka dlatego wymagana koserwcja profili zamknietych trzeba zdjac wszysttko w środku sa tam korki wlewowe do podłuznic... ja tak robie raz na 2 lata co rok przeglad podwozia i ewentualne poprawki
w warsztatach oferuja konserwacje za 300-500 zł nic nie warta koles przejdzie sie z pistoletem nie zdejmie kół nawet psiknie gdzie bedzie wygodnie czesto gdzie nie trzeba,a gdzie trzeba nie zauwazy widziałem u sasiada... szkoda pieniedzy |
przemek_81 Escort 1.6 16V Ghia Toruń | 2008-05-15 09:21:17
Pragnę w całości zgodzić się z tym postem. Robiłem konserwację w warsztacie mimo, że mam garaż z kanałem, a właściwie teściu ma. Zdecydowałem się jednak na warsztat bo nie mam kompresora a pędzlem nie chciałem robić. Skasowali mnie 600 PLN a potem w leroy merlin zobaczyłem, że najtańszy kompresor kosztuje 400 PLN a komplet końcówek z pistoletem (była nawet obrotowa końcówka) 200 PLN i za te 600 miałbym sprzęt na całe życie. Wiadomo, że nie jest to sprzęt profesjonalny ale myślę, że do drobnych prac domowych wystarczy. Nie ma bata na Mariolę, na jesień kupuje kompresor i na przyszłą zimę robie sam konserwację przy okazji mogę jeszcze komuś psiknąć jak bitexu zostanie
Pozdro |
zenq Sympatyk FEFK ![]() Knight Industries Two Thousand | 2008-05-15 11:28:09 jako "baranka" polecam srodki boll'a albo jeszcze lepiej tectyl, zdecydownie najlepsze do tego typu zabezpieczen. ----------------- ----------------- "eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury, ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... " (on-driver) spot małopolski: "(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta." ----------------- |
idka_7 ford escort Toruń | 2008-05-15 12:26:36
więc wymienić podłogę? Czy jakieś inne wyjście? |
DoktorB Escort 180 Nm Szczecin | 2008-05-15 13:35:57
Z punktu widzenia jakości nałożonej powłoki, malowanie pędzlem jest najlepszą metodą, a malowanie natryskowe najgorszą. Oczywiście czas na wykonanie tych obu metod jest zupelnie różny, dlatego warsztaty używają pistoletów, bo jest szybciej - taniej. Przed nałożeniem trzeba pamietać, że spód samochodu trzeba traktować tak samo jak wierzch, czyli myć (szczególnie w czasie i po zimie) a przed nałożeniem nowej warstwy - wyczyścić, zmatować i odtłuścić, a czy to będzie Bitex czy coś innego nie będzie miało większego znaczenia. Profile zamknięte to tylko pozostaje regularne i porządne (od końca do końca i w zakamarkach) rozpylanie środków rozpraszajacych wodę np Fluidol ML i dbanie o droznaość wszystkich otworów służących do wypływania wody i przede wszystkim przewietrzana (suszenia wnętrza) |
Asior 306 HDI XS Sport Wronki | 2008-05-15 13:48:52
Sprzedać, dołożyć i kupić coś innego
a na poważnie: jak długo masz zamiar jeszcze jeździć escortem ?? może nie warto ładować "kupy" siana w "kupę" skoro niebawem planujesz zmienić......... poza tym, spawanie nagrzewa elementy i zmienia znacznie ich wytrzymałość, i uwierz, że pospawany i kiepsko zakonserwowany zgnije baaaardzo szybko |
wloch7 Escort olsztyn | 2008-05-15 17:07:15
zgadzam sie z tym postem zla konserwacja po spawaniu rowna sie darmowa praca... |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-06-03 11:56:10 trochę odkopuje wątek...
co polecacie do konserwacji podwozia? Bitex odpada, bo już raz nim jechałem, tak samo APP-nie jest najlepsze. O bollu nawet nie myślę... Znalazłem takie coś: NUXODOL Czy może coś lepszego? Chciałbym to zrobić raz, a porządnie.
No i trochę zaskoczyło mnie, że są środki do konserwacji, które niekoniecznie można stosować jeden na drugi... [ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2009-06-03 11:57:39 ] |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-06-04 08:19:37 a jakich środków używacie? [ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2009-06-04 11:18:21 ] |