Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
-OMEN- Skoda Superb Szczecin | 2006-08-21 21:14:15
Nie ma to teraz znaczenia i nie ma co tego roztrząsać. Wiesz w tej chwili na czym stoisz i będziesz wiedział na przyszłość ![]() |
robert2006 ford escort kombi krakow | 2006-08-25 20:01:23 Sprawdzenie diagnostyki po wypadku jest nie odzowne ,inaczej wyglada sprawa w przypadku naturalnego zuzycia sie podzaspolow ,czyli tulejki met-gum,czy koncowki,sworznie. Wprzypadku gdy nic nie cielo wczesniej a wymieniamy np koncowke ukl kier i ustawimu przy montazu taki sam wymiar jak na starej to musi buc w porzodku .Gdy wymieniamy sworznie zwrotnicy ,elementy met gum to tez musi wszystko grac. Zbierznosc ma wplyw(na ciecie opon) tak samo jak koty wyprzedzenia osi zwrodnicy czy pochylenia kola ktore sie nie regoloje w eskortach ale sprawdzic mozna ,w przypadku odchylek od norm trzeba szuklac przyczyn np krzywa kolumna mc persona lub krzywy wachacz .skrzywione mocowanie do karesori (szczegolnie przy wypadkach a nawet przy niefartownym najechaniu na kraweznik). Przy niskim zawieszeni (sprerzynach )kolo sie inaczej uklada i ma inne parametry regolacyjne .ustawianie zbierznosci nie ma sensu przy zuzytym zawieszniu poniewaz ustawienie jest nie mozliwe !Troche ostatnio nie mam czasu ale w miare mozliwosci postaram sie pomagac.pozdrowienia dla wszystkich .
|
robert2006 ford escort kombi krakow | 2006-08-25 20:11:46 Zeby ktos mnie zle nie zrozumial, -ustawianie zbierznosci nie jest konieczne w kazdym przpadku. |
VinCe Sympatyk FEFK Audi RS4 B5 Warszawa | 2006-08-25 20:35:16
ustawienie nie.. ale sprawdzenie jest raczej konieczne. |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2006-08-26 12:36:07 Zbieżność, geometria. Żeby wszystko było jasne, zapraszam do lektury ![]() |
![]() R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2007-03-23 18:56:55 Podepnę się pod post. Mam podobny problem. Niedawno zauważyłem że opony letnie są nieznacznie bardziej zużyte od wewnątrz niż na zewenątrz. mam letnie i zimowe na felgach tak więc nie odwracam opon po sezonie i od samego początku trafiają one na tą samą stronę (4 sezony letnie, teraz będzie 5). Przekładam tylko co roku te co były na przedzie zakładam je na tył. Może teraz warto je przełożyć na felgach - prawą na lewą?
Inna sprawa to przyczyna... Opony które były na tyle w zeszłym sezonie sa nieznacznie starte od wewnątrz, a te co były na przedzie są starte bardziej. Podejrzewam że po tym sezonie opony się wyrównają (tzn. będą starte od wewnątrz w tym samym stopniu), jeśli oczywiście nic nie zrobię. Kontrola zbierzności nie wykazuje nadmiernego odstępstwa od normy w geometrii kół. Jeśli chodzi o zbierzność to myślę że z tym może coś być nie tak, samodzielnie i bez kontroli zmieniałem kiedyś końcówki drążków kierowniczych. Niestety teraz nie pamiętam czy po tym zaczęły się problemy ze ścieraniem opon bo tego nie zaobserwowałem. Będę musiał jechać na zbieżność i to skontrolować. Zastanawiam się też czy może lekko zużyte sforznie wachacza mogą być przyczyną. Mój kuzyn przy Fieście tak miał - sforznie zużyte totalnie i oponki zdarte od wewnątrz do drutów. Proszę o podpowiedź. Pozdrawiam. |
jankes6 Warszawa | 2007-03-23 20:01:50
Nimt nie wie jak mocno np.Była przykręcona nakrętka kontrująca i nie ma możliwości żeby było ok. A tak w ogóle to za ustawienie zbieżności zapłaciłem 36 zł |