MotoNews.pl
  

Czy da sie i jak w 1.4 zamontować wskaźnik podciśnienia? - Strona 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czujnik wkręcasz w blok, wskażnik montujesz wewnątrz łączysz przeodami i tyle. a voltomierz to podłączasz pod prąd po prostu plus do plusa i minus -masa
  
 
no ale przecież jest jakiś czujnik ciś oleju?? to trzeba go zmienić na jakiś inny czy jak??
  
 
Cytat:
2006-10-16 22:51:46, ari10 pisze:
no ale przecież jest jakiś czujnik ciś oleju?? to trzeba go zmienić na jakiś inny czy jak??


tak.musisz zmienić na inny. do tego nie podepniesz wskaźnika
  
 
Cytat:
2006-10-16 22:51:46, ari10 pisze:
no ale przecież jest jakiś czujnik ciś oleju?? to trzeba go zmienić na jakiś inny czy jak??



czujnik jest, ale dziala tylko w 2 trybach - jest cisnienie albo go nie ma. a do wskaznika potrzebujesz pelnego wskazania:] to tak jak porownywac kontrolke rezerwy paliwa do wskaznika jego ilosci w baku...
  
 
Jak wyglada i gdzie kupic taki czujnik? Ma ktos takie coś może zamontowane?
 
 
kolega elJefe ostatnio zamieszczał zdjątko takiego czujnika..
wygląda tak mniej więcej

jak widzisz ma dwa wyjścia.. jedno pod kontrolkę na desce drugie pod wskażnik.



[ wiadomość edytowana przez: VinCe dnia 2006-10-17 18:03:11 ]
  
 
odkopuje temat, jako,ze natrafilem na niego i widze tu mase nieścislosci. przede wszystkim koledzy mazzi19 i pytlar myla pojecia. wskaznik podcisnienia w kol. ssacym to nie jest t osamo co wskaznik doladowania turbiny. ten 2 mierzy zarowno podcisnienie jak i nadcisnienie w dolocie wywolane przez turnine. natomiast sam wskaznik podcisnienie mierzy jedynie podcisnienie, gdyz w silniku n/a w kol ssacym nie wystepuje nadcisnienie. dlatego tez zegar o ktory pytal zajob ma pelne zastosowanie w silnikach n/a, jest bardzo pomocny dla poczatkujacych kierowcow, pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-01-21 17:24:01 ]
  
 
Cytat:
2007-01-21 12:06:19, maciek701 pisze:
odkopuje temat, jako,ze natrafilem na niego i widze tu mase nieścislosci. przede wszystkim koledzy mazzi19 i pytlar myla pojecia. wskaznik podcisnienia w kol. ssacym to nie jest t osamo co wskaznik doladowania turbiny. ten 2 mierzy zarowno podcisnienie jak i nadcisnienie w dolocie wywolane przez turnine. natomiast sam wskaznik podcisnienie mierzy jedynie podcisnienie, gdyz w silniku n/a w kol ssacym nie wystepuje nadcisnienie. dlatego tez zegar o ktory pytal zajob ma pelne zastosowanie w silnikach n/a, jest bardzo pomocny dla poczatkujacych kierowcow, zamontowalem taki mojej siostrze hehe pozdrawiam




!!RESPECT!!

Teraz tylko powiedz jak to zrobic i co oprócz zegara będzie potrzebne
 
 
zegar podciśnienia + wężyk 4-5mm z metra + trójnik, no i do prądu aby podświetlenie było..
w zasadzie możesz wskaźnik doładowania założyć.. ale tylko na minus będzie biegał

- podłączyć możesz do dowolnego wężyka dochodzącego do kolektora ssącego... (no może nie koniecznie do serwa)
  
 
jak kupisz czujnik cisnienia oleju to z reguly dostaje sie specjalny trojnik ktory montoujesz miedzy wiltrem a blokiem.Ewenetualnie go dokupujesz...
  
 
rexiu.... a na jaki temat to? mówimy o podciśnieniu..
  
 
Cytat:
2007-01-21 17:14:39, rex pisze:
jak kupisz czujnik cisnienia oleju to z reguly dostaje sie specjalny trojnik ktory montoujesz miedzy wiltrem a blokiem.Ewenetualnie go dokupujesz...



Rex ale my tu nie mowimy o oleju.. montaz jest banalnie prosty. ja kupilem zegar lipnej marki Auto - Gauge, ale w tym wypadku nie chodzi o dokladnosc, tylko, zeby pokazac, ze 2000obr na 4 i pedal w podlodze pod gorke to nie jest najmilsza sytuacja dla silnika aby zamontowac to ustrojstwo musisz przeciagnac taki gumowy wezyk z kabiny do komory silnika. nie jest to trudne, bo ma on srednice takiego grubszego kabelka. potem najlepiej zlokalizuj miejsce, w ktorym biegnie wezyk od kolektora dolotowego do pochlaniacza par paliwa. w niego mozna sie spokojnie wpiac,zwlaszcza,ze w moim silniku tuz nad kolektorem przewod ten jest przekrojony i polaczony na zlaczce, wiec nie trzeba nic ciac. po prostu zdejmujesz 2 konce ze starej zlaczki wciskasz w to miejsce trojnik, podlaczas wezyk do zegara i gotowe. w kabinie laczysz zegar z 2 koncem wezyka, ciagniesz jakis slaby + od podswietlania i mase. powodzenia
  
 
Cytat:
2006-10-03 20:40:59, zajob pisze:
witam, jak w temacie, ma ktos takie cudo zamontowane? jak to zrobić i co tak faktycznie można odczytać po jego wskazaniach?? Takie samo pytanie mam dotyczące wskaźnika ciśnienia i temperatury oleju. Czy da się i w jaki sposób?



no ja tu wyraznie widze pytanie o cisnienie oleju wiec pisze co wiem hie hie
  
 
Ja mam założone 3 wskaźniki Auto Gauge - temperatura oleju, voltomierz i ciśnienie oleju. Fotki w profilu. Można takie kupićchoćby na allegro. Są podświetlane - podpiąłem razem ze światłami. W zestawie sąodpowiednie trójniki, przejściówki i czujniki. Do tego instrukcja montażu. Podpięcie wszystkiego zajęło mi kilka godzin. Wskaźniczki sprawują sie idealnie.
  
 
Cytat:
2007-01-23 22:13:57, Misjek pisze:
Wskaźniczki sprawują sie idealnie.



pod warunkiem,ze mowimy o voltomierzu

tez mialem cisnienie i temp oleju, i ich wskazania sa delikatnie mowiac 'przyblizone', zwlaszcza temp oleju u mnie wskazowka wyszla za 150 stopni a sie wiatrak nawet nie wlaczyl.. wystraszylem sie, otworzylem maske a silnik tylko troszke cieplejszy niz normalnie.. generalnie o auto gauge nie slyszalem dobrej opinii jeszcze.
  
 
temperatura oleju 150 stopni to żadna rewelacja...

a wiatrak włącza się gdy temperatura "wody" skacze powyżej 75 stopni, zależnie od termostatu.... temperatura oleju nie ma tutaj akurat wpływu,
  
 
Cytat:
2007-01-24 18:49:33, piotr_RST pisze:
temperatura oleju 150 stopni to żadna rewelacja... a wiatrak włącza się gdy temperatura "wody" skacze powyżej 75 stopni, zależnie od termostatu.... temperatura oleju nie ma tutaj akurat wpływu,



yy... z tego co wiem to termostat zalacza sie przy 88 stopniach... a gdzie tu do wiatraka poza tym temp oleju i wody rosna proporcjonalnie, tak wiec wysoka temp oleju = wysoka temp wody, chyba,ze sie myle
  
 
temperatura oleju jest z reguły wyższa niż wody, ale wracając do tematu:

Jaki w takim razie zegar kupić jeśli te autogauge z allegro są be?

Jak najprościej i którędy poprowadzić ten przewodzik ciśnieniowy do środka?

 
 
Cytat:
2007-01-25 02:05:52, zajob pisze:
temperatura oleju jest z reguły wyższa niż wody, ale wracając do tematu: Jaki w takim razie zegar kupić jeśli te autogauge z allegro są be? Jak najprościej i którędy poprowadzić ten przewodzik ciśnieniowy do środka?



wszystkie auto-gauge sa do dupy. tzn generalnie sa to wskazniki, a nie mierniki, a wiec w zasadzie takie bajerki.. przewod mozesz poprowadzic tak jak linka do Vmierza