MotoNews.pl
  

Przeciwmgielne przednie - Strona 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco


Rozrysowałem dla 4 i 5 pinowego włącznika. Różnica jest widoczna na schemacie ten pierwszy nie wymaga podania +12 na dodatkowy piąty pin. Pin ten odpowiedzialny jest za zapalenie diody informujacej o załączonych halogenach. A jeśli chodzi o pozostałe piny sprawa jest banalna. (2) - podpinamy pod minus, (3) - pod plus po stacyjce, (4) - podajemy plus ze świateł pozycyjnych, (1) - przekaźnik, a dokładnie cewka przekaźnika.

Dodam, że są dwa rodzaje włączników (nie wiem w jakim celu Ford to zmieniał). Wyglądają identycznie, maja te same piny, ale te zwierające działają na dwa sposoby. Bistabilnie czyli załącz/wyłącz, trzymają stan zwarty; oraz impulsowy czyli nacisnięcie daje tylko krótki impuls. Te drugie wymagają innch przekaźników.



[ wiadomość edytowana przez: jerico dnia 2006-11-22 20:35:31 ]

[ wiadomość edytowana przez: jerico dnia 2008-08-05 21:14:48 ]
  
 
Dajcie zdjęcie kostki przy zderzaku to poszukam czy u mnie
w Mk V CLX jest instalka.
  
 
gdzie mzona taki wlacznik kupic i przekaznik????
  
 
Przypomniało mi sie o twoim wątku więc orginalny przekażnik do MKV/VI był to 4 stykowy koloru białego w skrzynce zajmował miejsce oznaczone R25
  
 
Cytat:
2006-11-22 21:40:48, Kamil_K pisze:
gdzie mzona taki wlacznik kupic i przekaznik????



O jeden tu jest, a drugi o prosze tu.

Oryginalny przekaźnik halogenów to koszt ok. 50 zł - nowy. Normalny przekażnik 20-25A kosztuje ok. 5zł, kupisz w każdym "elektroniku".




[ wiadomość edytowana przez: jerico dnia 2006-11-23 16:54:29 ]
  
 
A znacie oznaczenie tego przekaźnika albo odpowiadającemu mu zamiennika jaki mógłbym kupic bo wreszcie po walce z okablowaniem spotkała mnie niemiła niespodzianka w postaci braku tego przekaźnika.
  
 
Nikt nie ma pomysłu na przekaźnik????
  
 
Przekaznik jest pod nr R15 powinien byc koloru brazowego ale tez moze byc biały
oto fotka skrzynki MK7
  
 
A byłbyś tak miły i napisał mi na forum lub PW oznaczenie tego przekaźnika??Bo tak kolorami po zdjęciu to cięzko będzie mi pytać w jakimś sklepie elektronicznym, a mając oznaczenie już mam jak gadać. Z góry wielkie dzięki
  
 
będą oznaczenia FORDA, więc tylko w ASO z okrutne pieniądze...lub szrot

[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2006-11-24 14:59:34 ]
  
 
ale możesz wpiąć się przekaźnikiem na kable. Wystarczy uniwersal 30-40A w sklepie za 4-6pln. np taki
  
 
A zna ktoś oznaczenie tego przekaźnika i może jest ktoś w posiadaniu schematu instalacji pod halogeny z przodu.
Prosiłbym bo to dośc pilne o jakieś odpowiedzi.
Z góry wielkie dzięki
  
 
Czy jest to może 96 FG 14N089AA????????
  
 
Dostałem przekaźnik oryginalny do halogenów lecz pojawił sie kolejny problem. Nadal światła nie działają. Czy wie ktos co może być tego przyczyną i jak to naprawić?? może ktoś jest w posiadaniu schematu podłączenia całej instalacji halogenów przednich.bardzo by się przydała.
z góry wielkie dzięki
  
 
Po otrzymaniu schematu oraz sprawdzeniu wszystkiego okazało się że:
1.Instalacja jst zrobiona na partyzanta, tz brakuje tylko kabla zasilającego aby zadziałały światła.
Instalacja u mnie nie ma żadnego przekaźnika ani bezpiecznika, a jest pociagnięta od tylnych świateł.

Co w związku z tym mnie bardzo zdenerwowało i zasmuciło że w niemczech takie rzeczy robią.
Więc niestety moje pytanie kolejne do was to:
Czy ktoś wie jak zrobic nową instalację zgodną z oryginalną??
Ewentualnie jakieś inne pomysły jakby było dobrze i bezpiecznie(tz jakieś bezpieczniki itd).
Nie ukrywam że myślałem nad położeniem instalacji tak jak powinno być oryginalnie ale nie wiem jak.
Dlatego prosiłbym bardziej o takie podpowiedzi.
Z góry wielkie dzięki
  
 
Ja sam borykalem sie z montazem halogenow w mkVII ale poradzilem sobie, oto rozwiazanie Halogeny
Moze to w czyms pomoze.
  
 
Wg mojej opinii zrobienie oryginału instalacji jest zbyt czasochłonne, a wręcz niemożliwe, choćby ze względu na przebieg przewodów w istniejących wiązkach. Można oczywiście przełożyć całą wiązkę, ale nie widzę sensu. Ale to tak na marginesie.

Ja to zrobiłem tak.
Materiały: ok. 20m przewodu 1,5mm2, przekaźnik 20-25A, czarny 'peszel' samochodowy, kilka wsuwek męskie/żeńskie i materiały lutownicze itd...

Zasilanie wziąłem bezpośrednio z aku, odrazu przy klemie na "+" bezpiecznik 15A, w zasadzie wystarczy przeciągnąć "+" do kabiny. (Za zegarami jest otwór odpowiedni do tego celu) Ja "przerzuciłem" też "-". Kto robił coś z elektryki w Escorcie MK7 powinien wiedzieć dlaczego. Ale i tak napisze, nie bardzo jest skąd wziąć "-" w okolicach deski rozdzielczej. Przyda się do radia, CB, idp... Wracając do tematu, jak już mamy źródło zasilania, przeciągamy sobie kolejną parę już do samych halogenów. Obojętne którędy, byle dobrze przypięte. W tym celu najlepiej posłużyć się "paskami montażowymi". Na koniec pozostaje połączyć wszystko przy włączniku halogenów. Zasilanie obwodu cewki przekaźnika bierzemy z postojówek tak, żeby halogeny świeciły tylko z nimi, czyli zgodnie z przepisami.
  
 
No to moge powiedzieć że operacja przeciwmgielne przednie wreszcie zakończona.

Wielkie dzięki jerico za podpowiedzi jak ty to robiłeś, bardzo się przydały.Jednak co do minusa to wziąłem z kabelka od tylnych przeciwmgielnych było bliżej i prościej

Teraz tylko zostało włożyć zamiasto oryginalnych "żółtych" żarówek jakies białe aby komponowały się z mijania i będzie wogóle luks malinka.

Pozostałym wielkie dzięki za podpowiedzi od początku mojej zabawy z tymi światłami