MotoNews.pl
  

Najlepsze auto do lawety na kategorie B - Strona 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2007-03-05 18:44:47, gigi24 pisze:
a co do tego co na "B" to juz ci pozostalo nie wiele jesli dobrze pamietam to chyba masa calkowita przyczepki nie moze przekraczac 60% masy pojazdu ciagnacego (500kg lub 750kg w zaleznosci od mozliwosci auta) czy cius




hmmmmmmm no to liczymy 3500-500kg(laweta)- ok 1300kg (auto ciagnace) = 1700 czyli mozna jechac, chyba ze jest tak 3500 - 500 (laweta) - 1800 (dop masa calkowita pojazdu ciagnacego)= 1200 czyli juz mniej optymistycznie.

z tego co widac na drogach to duzo jest aut typu moega B co ciagaja lawetu ludziska.


z tego co mi kiedys ów kuzaj tlumaczyl liczy sie to ile auto ma wbite na haku (dop masa ciagnietej przyczepy), tym sposobem inny znajomy ciagał auta starym oplem monza
  
 
jakos tak to bylo


wiem ze omega jak najbardziej sie to tej zabawy nadaje

chyba ze masz busa np T4 lub transita z tzw mala ladownoscia w srodku np mala zabudowa blaszana ale auto jest do 3.5T i zachaczasz lafete i jazda
  
 
Cytat:
2007-03-05 18:53:28, gigi24 pisze:
jakos tak to bylo wiem ze omega jak najbardziej sie to tej zabawy nadaje chyba ze masz busa np T4 lub transita z tzw mala ladownoscia w srodku np mala zabudowa blaszana ale auto jest do 3.5T i zachaczasz lafete i jazda



tylko taki t4 lub transit ~ 1600kg + 500 = 2100 - 3500= 1400 o ile transit wazy te 1600 jak nie wiecej
  
 
z czego mi wiadomo na kat b moge ciągnąć np audo o DMC 2000kg + przyczepe o DMC 1500 i to moze byc na Kat.B

poprostu łaczna masa zestawu niemoze przykroczyc 3,5 t w wartościam DMC no i DMC przyczepy niemoze byc większe od DMC auta (w tej ostatniej kwestji niejestem pewien czy chodziło o DMC czy o zwykłą czy o rzeczywistą mase)
  
 
Z tego co mi wiadomo to na kat B można jechać samochodem o dopuszczalnej masie do 3.5 t i ciągnąć przyczepe do 750 kg więc chcąc niechcąc do lawety jest potrzebne B+E. poczytajcie na necie.
  
 
i z tego co czytałem jest tak jak ja pisze.....
  
 
Cytat:
2007-03-05 18:53:28, gigi24 pisze:
jakos tak to bylo wiem ze omega jak najbardziej sie to tej zabawy nadaje chyba ze masz busa np T4 lub transita z tzw mala ladownoscia w srodku np mala zabudowa blaszana ale auto jest do 3.5T i zachaczasz lafete i jazda



do busa o lawecie na samym "B" mozesz zapomniec, musialbys miec B+E bo na B mozesz jechac i ciagnac jednoczesnie nie wiecej jak 3,5 tony ; jak masz uprawnienia B+E to mozesz wiecej ...
  
 
Cytat:
2007-03-05 20:04:05, noxx pisze:
z czego mi wiadomo na kat b moge ciągnąć np audo o DMC 2000kg + przyczepe o DMC 1500 i to moze byc na Kat.B ......



jaka osobowka bys chcial ciagnac te 3500 kg jak katergoria b uprawnia do jazdy pojazdem nie przekraczajacym 3,5 t , w sklad tego wchodzi pojazd holujacy i pojazd holowany lub laweta z zaladunkiem, na "B" nie masz uprawnien zeby tyle ciagnac...


[ wiadomość edytowana przez: escort1992r dnia 2007-03-05 20:41:19 ]
  
 
zeby ciagnac lawete trzeba miec co najmnjiej prawko BE !!!!!!!!!! Na B to tylko do 750kg i tylko jednoośówka.
  
 
a jak wyglada sprawa w przypadku busa przerobionego na lawete? Jesli podbudowa jest np. Fiat Ducato czy VW LT o DMC 3,5t sam bus wazylby z laweta kolo 1,5-2t wiec jeszcze cos by sie dalo upchnac zeby dobic do 3,5t
  
 
Cytat:
2007-03-05 20:42:01, shibby pisze:
zeby ciagnac lawete trzeba miec co najmnjiej prawko BE !!!!!!!!!! Na B to tylko do 750kg i tylko jednoośówka.


Ja dokładnie to samo słyszałem
  
 
ja znów znalazłem coś takiego i słyszałem o tym od osob którzy z tego kozystaja i normalnie śmigają za granicą na kat. B

Art. 88 ust 3 pkt 3 reguluje kwestię ciągnięcia przyczepy lekkiej. W przypadku innej przyczepy zastosowanie ma art. 88 ust. 2 pkt 3 lit. b (prawo jazdy kat B uprawnia do kierowania pojazdem, o którym mowa w lit. a), z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 i.)
Z kolei zgodnie z art. 88 ust. 2 pkt 10 Prawa o ruchu drogowym, prawo jazdy kategorii B+E uprawnia do kierowania pojazdem określonym w prawie jazdy kategorii B łącznie z przyczepą. Jest to zatem prawo jazdy poszerzające zakres uprawnień do kierowania pojazdami. Należy podkreślić, że kategoria B+E jest samodzielną wyodrębnioną kategorią prawa jazdy, tak jak każda inna wyszczególniona w art. 88 ust. 1-3.
W odniesieniu do prawa jazdy kategorii B+E ustawodawca nie określił dodatkowych warunków dotyczących dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy i jej relacji do masy pojazdu (warunek dotyczący proporcji masy pojazdu ciągnącego i przyczepy ma zastosowanie jedynie do przyczepy z hamulcem najazdowym).
Tak, więc ze względu na zakres uprawnień, posiadając prawo jazdy tej kategorii, można kierować pojazdem silnikowym określonym wprawie jazdy kategorii B, ciągnącym dowolną przyczepę, przy spełnieniu warunków dotyczących proporcji masy w przypadku przyczep z hamulcem najazdowym.
Niezależnie od uwarunkowań wynikających z posiadanych uprawnień oraz z przepisów dotyczących warunków technicznych, w każdym przypadku ciągnięcia przyczepy, zastosowanie ma także art. 62 Pord, mówiący o rzeczywistych masach pojazdów: ciągnącego oraz przyczepy.


Wynika z tego iż PJ kat B uprawnia do ciągnięcia przyczepy lekkiej gdzie DMC zespołu tych pojazdów wynosi max 4250 kg, bądź przyczepy której DMC jest >750 a DMC zespołu tych pojazdów wynosi max 3500kg!
Natomiast pj kat B+E uprawnia do kierowania pojazdem o DMC max do 3500 kg a DMC zespołu składającego się z w/w pojazdu i przyczepy o DMC >750 wynosi max 6125 kg.


TABELA
  
 
Cytat:
2007-03-05 20:57:44, Pre100n pisze:
a jak wyglada sprawa w przypadku busa przerobionego na lawete? Jesli podbudowa jest np. Fiat Ducato czy VW LT o DMC 3,5t sam bus wazylby z laweta kolo 1,5-2t wiec jeszcze cos by sie dalo upchnac zeby dobic do 3,5t



Jeśli DMC <3,5T to jest OK.
  
 
Kup okulara combi 300 na zwyklej pompie. wujas takim ciaga i nie narzeka. Poprzednio mial bmw 5 tez combi 2,5 tds i tez dawala rade.
  
 
Jak chcesz komfortowo i mocno to polecam Volvo 850 TDI lub V70 TDI. Silnik od Audi 2.5 R5 140KM i 290Nm powinien wystarczyć W tych pieniądzach można kupić już coś ciekawego.
-Masa własna: 1.586kg
-DMC 2.020kg
-maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem: 1.600kg

Na Audi A6 uważaj bo wstawiali tam bodajże po 96' silniki 2,5TDI ale V6 które nie cieszą się dobrą opinią w przeciwieństwie do R5 z lat poprzednich. Ten właśnie R5 jest montowany w Volvo i VW T4