Właściciele mkV 105 KM EFI-jakie problemy z essim? - Strona 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Plusem tego silnika jest to że w swojej klasie jest jednym z najmocniejszych silników (nie mówię tutaj o tych "dzisiejszych", bo te potrafią z 1,4 mieć 122KM). W każdym bądź razie SzmelcWageny objeżdza. Dużo pali, hydraulika lubi śpiewać.
Pozdroo
  
 
Cytat:
2008-06-18 12:04:03, krysti612 pisze:
Plusem tego silnika jest to że w swojej klasie jest jednym z najmocniejszych silników (nie mówię tutaj o tych "dzisiejszych", bo te potrafią z 1,4 mieć 122KM). W każdym bądź razie SzmelcWageny objeżdza. Dużo pali, hydraulika lubi śpiewać. Pozdroo



Jak 10l po miescie i ciagly but wykorzystanie 105PS na 101% to duzo,to sorry

Jedyna wada tego silnika jest wycierajacy sie walek i popychacze - ale spoko wytrzymuja wiecej jak w AUDI Vce tdi
  
 
miałem poprzednio mkv 1.8 105 przejezdzilem nim koło 40tys

wymienialem:
koncowki drazkow,
tarcze klocki
siece kable
rozrzad i pompa wody

problemy byly z zespolonym, czujnikiem stop, i czujnikiem wsteczngo (wszystko sam naprawilem)
spalanie mi wychodziło śr 9-10 l/100 i trasa tak koło 6,5 (do holandii na 1000 km spalił mi 67 litrów a wolno nie jechałem ;]
  
 
wady:
-na rozgrzanym silniku czasem nieodpala (rozrusznik nie kręci)
-falujące wolne obroty
-duże spalanie
-szybko zużywające się zawieszenie

zalety:
-mocny silnik jak na ten rocznik i pojemność
-świetnie się trzyma drogi przedewszystkim na zakrętach
-dość pojemny (nawet w moim cabrio pare rzeczy się zmieści do bagażnika )
-wygodny
-jeden z najładniejszych samochodów
  
 
Standardowe problemy : Nie pali na gorącym silniku, pada zespolony, skrzynka bezpieczników, na mrozie głupieje centralny, szybko zużywa się zawieszenie, duuuużo pali.
Zalety : zajefajnie trzyma się drogi, super wygodny, niezła dynamika, piękna linia nadwozia (jak dla mnie), części zamienne dostępne "na wagę" za grosze.
No i ma to coś, samochód z duszą
  
 
Cytat:
2009-08-24 09:14:46, jarex76 pisze:
Standardowe problemy : Nie pali na gorącym silniku, pada zespolony, skrzynka bezpieczników, na mrozie głupieje centralny, szybko zużywa się zawieszenie, duuuużo pali. Zalety : zajefajnie trzyma się drogi, super wygodny, niezła dynamika, piękna linia nadwozia (jak dla mnie), części zamienne dostępne "na wagę" za grosze. No i ma to coś, samochód z duszą


ale te wady nie mają nic wspólnego z silnikiem...
  
 
Cytat:
2008-06-18 18:27:12, Seba pisze:
Jedyna wada tego silnika jest wycierajacy sie walek i popychacze - ale spoko wytrzymuja wiecej jak w AUDI Vce tdi



Czyli i tak nie za długo
  
 
Cytat:
2009-08-24 10:36:03, TomekBury pisze:
Czyli i tak nie za długo


ja mam 200 tyśków, (możliwe, że 300, choć mało prawdopodobne) i na razie jest oki z samym silnikiem. Ale silnik to pestka w porównaniu z osprzętem (krokowiec, kolektory, czujniki, zapłon i elektryka...)
  
 
Wady:
-pompa wody
-skrzynka bezpieczników
-przekaźniki świateł,kierunkowskazów
-niezbyt trwałe zawieszenie (tuleje,przeguby,drążki, amorki)
-rdza co normalne ;P
-elektryka
-centralny zamek

Zalety:
-żwawy silnik (małą masa auta)
-przestronny
-ładna dla oka deska (Ghia)
-bogate wyposażenie (żadne inne auta takich dodatków nie mają (podgrzewane siedzenia, regulacja kierownicy, podgrzewana przednia szyba;]))
-wygodne siedzenia
  
 
U mnie

Wady:
-Skrzynka bezpieczników (można samemu w ciągu jednego dnia zrobić)
-Brum Brum Kle Kle czyli walek i popychacze
-Alternator
-Uszczelniacze zaworowe (jak sie zuzyja to wystarczy wykombinowac sciagacz sprezyn zaworowych i w pare godzin zrobic)
-Zawieszenie przednie (jest rozwiazanie, kupic PowerFlexy )
-Rdza (podloznice, progi i wlew, u mnie polka akumulatora jest jak nowa)
-Kiedys na autostradzie w niemczech poszla mi pompa wody

Nie oszukujmy si, ze jak na samochod w takim wieku to nie duzo

Zalety:
-Wyglad
-Spalanie (moj rekord w trasie to 8l gazu/100, w 3 osoby plus bagaze)
-Trzymanie sie drogi (oczywiscie na sprawnym zawieszeniu )
-Przyspieszenie (N7A to to nie jest, ale swoje potrafi)
-Komfort jazdy
-Nie wiem jak u was ale jak jestem zaskoczony wytrzymaloscia amortyzatorow (nie wymieniane od ja wiem 6lat albo i wiecej a na przegladzie nadal po ok 70% sprawnosci)
-Czesci na wage albo taniej
-Wiekszosc rzeczy mozna naprawic samemu
-Za prae lat to bedzie rarytas