[OGÓLNE] Escort Air Ride - twardy będzie czy miękki? - Strona 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2008-06-26 15:13:43, Wojo pisze:
No a mnie się wydaje właśnie że jak wsadzisz poduszki to wysoko będzie twardo a nisko miękko. Chyba że zawias z regulowaną twardością amorków, jak w Range Roverach np. Ale ja się nie znam



Opcja którą ja podałem była by idealna, jednak racjonalna jest Twoja wersja Wojtku. A jeśli amory byłyby z regulowana twardością, to wówczas musiał bym sobie ręcznie kręcić
  
 
Cytat:
2008-06-26 15:08:17, Slowik pisze:
Remik o czym Ty piszesz? Airride


o zwieszeniu z regulowana siła tłumnienia, takie rozwiązanie stosowane w pojazach samochodwych wyższej klasy, co do zawiechy pneumatycznej fabrycznie siła tłumnienia jest tez regulowana ,a jak pisałem poniżej nie wiem jak to wygląda w przypadku zestawu typu KIT- ZRÓB TO SAM
  
 
ja bym w pneumatyce nawet nie szukał mozliwosci jakich daje gwint odnosnie trzymania i twardosci. Przynajmniej zawieszenie home made.
  
 
A kto tu mówi o home made'ach ?? Muszę wypytać zatem producenta co i jak z twardością jego KIT'a
  
 
TAK PRZYKOMBINUJ
  
 
Cytat:
2008-06-26 18:42:46, Przemm pisze:
TAK PRZYKOMBINUJ



Żartujesz, prawda
  
 
ale ze z czym ?

KLIKENS

[ wiadomość edytowana przez: Przemm dnia 2008-06-26 22:37:54 ]
  
 
Swojego czasu byłem żywo zainteresowany AirRide i nawet wrzucałem taki wątek na forum. Interesowałem się tym bo jakoś tak z natury lubię rzeźbę i kolega z klubu VW posiadał Golfa MK II i kombinowaliśmy takie coś dla niego. Był już projekt (materiały, opisy) i dużo chęci. Niestety jak to w życiu brakło finansów.

Jak czytałem ten wątek to miałem wrażenie, że mowa jest o wielu różnych rozwiązaniach ale nie o AirRide.

Opiszę w skrócie co my kombinowaliśmy:

Po pierwsze zastąpienie standardowego zawieszenia poduszkami pneumatycznymi. Układ wyposażony w kompresor, rozdzielacze i układ kontroli i sterowania. Działa to tak, że użytkownik ma wpływ na wysokość zawieszenia całego pojazdu, osobno przodu i tyłu lub w najbardziej zaawansowanym układzie osobna regulacja wysokości każdego koła osobna (układ dla maniaków AirRide). Generalnie można zrobić taki układ jako szybki lub wolny czyli zmiana wysokości zawieszenia odbywa się wolno i z gracją , można tez zrobić układ który po uruchomieniu dosłownie wystrzeliwuje pojazd do góry az się koła odrywają od ziemi. Ten drugi układ jest najczęściej wykorzystywany w raperskich teledyskach z za oceanu i jest zbyt kosztowny i nie praktyczny żeby go zrealizować w naszych realiach. Układ częściowej zmiany wysokości zawieszenia z regulacją jego twardośc jest stosowany w luksusowych samochodach terenowych oraz w samochodach z wysokiej półki (tj. limuzyny z zacięciem sportowym). Standardowo stosuje to przecież Citroen.
Plusy i minusy.
Plus to połączenie wyglądu z funkcjonalnością. Wygląd to pod warunkiem jak się komuś podoba że auto leży na glebie, a funkcjonalnośc to fakt, że można auto podnieść do góry i (prawie) normalnie je eksploatować. AirRide jest też alternatywą dla ludzi którym podoba się podniesione zawieszenie, nic nie stoi na przeszkodzie żeby nie mieć wpływu na regulację w zakresie 0 - 20cm.
Minus to niestety koszty i co najważniejsze bezpieczeństwo. Zastosowanie kitu AirRide raczej nie da nam poczucia bezpieczeństwa nie mówiąc już o rzeźbieniu takiego układu samemu. Minusem zapewne też jest komfort jazdy bo nie dam się przekonać, że nisko zawieszone auto na niskoprofilowych oponach jest komfortowe w jeździe. To samo dotyczy również zbyt wysoko zawieszonych aut. Z AirRide jest tak samo albo jeszcze gorzej.

Podsumowując, pneumatyczne zawieszenie typu AirRide, bo o takie kolega pytał, jest raczej rozwiązaniem dla pasjonatów (bez urazy) szpanerów lubiących auto na glebie plus możliwość położenia go tak nisko, że nie da się nim już jechać (znam takich gości). Raczej nie zdecydowałbym się na montaż w samochodzie którego na co dzień używam i wożę nim rodzinę, choć jak sam przyznałem byłem żywo zainteresowany tym rozwiązaniem.
Jeśli by ktoś był zainteresowany to mogę podesłać trochę materiałów na ten temat, trochę teorii bo do praktyki nigdy nie doszło.

Pozdrawiam.

P.S.
Na koniec dodam najważniejsze, bo o tym zapomniałem, tego typu modyfikacje są chyba niezbyt zgodne z przepisami, ale pewności nie mam.

[ wiadomość edytowana przez: R_O_Y dnia 2008-06-27 12:28:52 ]
  
 
Ja nie chcę samoróbki wkładać tylko gotowy zestaw.


Cena 2500zł + przesyłka.

  
 
No powiedzmy - kit wygląda ciekawie (kolorystyka) ale chyba to nie wszystko.

Ten zestaw wygląda bardziej okazale choć niestety nie znam jego aktualnej ceny:


  
 
np w a8 mozemy sobie ustawic to zawioesznko na kilka opckio, np jazde sportowa auto sada konkretnie na glebie i jest masakrycznie twarde czyli tak jak napisal remik.....
  
 
I co koniec tematu? Nawet autor się nim nie interesuje? To nikt w życiu nie będzie miał Air w Escorcie!

A może ktoś ma jakiś link do filmiku z Escortem na Air?
  
 
Cytat:
2008-06-28 21:03:34, R_O_Y pisze:
I co koniec tematu? Nawet autor się nim nie interesuje? To nikt w życiu nie będzie miał Air w Escorcie! A może ktoś ma jakiś link do filmiku z Escortem na Air?



Interesowałem się na początku, a później jakoś mi to wyleciało z głowy. Na ten wątek trafiłem zupełnie przypadkowo, bo zupełnie o nim zapomniałem. Nie pisz mi proszę, że nikt w życiu AirRide nie będzie miał bo bujają się po świecie takie Escorty już od kilku lat.

Ten filmik widziałem już zanim napisałem pierwszego posta w sprawie.

TyTuba
  
 
Film nr 2

TyTuba

Film nr 3

TyTuba


Film nr 4

TyTuba

Film nr 5

TyTuba

I tak mogę bez końca. Gotowe kity do mk7 i nie tylko dostępne są w Brazylii i właśnie stamtąd planuję sobie coś takiego sprowadzić. Nie koniecznie teraz ale w przyszłości.

[ wiadomość edytowana przez: DarasBB dnia 2009-10-17 01:45:51 ]