MotoNews.pl
  

Centralny Zamek a Centralka Sterująca z Pilota - Strona 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ja montowałem taki sterownik do MK7 z 97roku. Bardzo łatwy montarz. Lutownica, próbnik na 12V i taśma izolacyjna. Tyle było potrzebne, aby wykonać montaż.

moto.allegro.pl/item515881293_ford_fiesta_escort_mondeo_sterownik_centr_zamka.html
  
 
Montaż sterownika radiowego do centralnego, to w podstawowej wersji podłączenie sześciu przewodów: masa, zasilanie, kierunkowskazy, impuls otwarcia, impuls zamknięcia. I tyle.
Do tego dochodzi ewentualnie wyjście na siłownik klapy, czasem zasilanie po stacyjce i pedał hamulca (dla "odbajerzonych" centralek z zamykaniem drzwi po zapłonie). Modułu komfortu (domykanie szyb) nigdy seryjnie w escortach nie było, wiec sygnał ten jest niepotrzebny. A jeśli ktoś zechce sobie taki założyć (w sumie 8 przewodów), to wszystkie uniwersalne moduły komfortu można wysterować impulsami ze sterownika centralnego.

A oferta z linka podanego post wyżej, to piękny marketing
Człowiek po prostu odpowiednio konfiguruje uniwersalne sterowniki w zależności od tego, co zamówi klient. Można to zrobić samemu kierując się instrukcją. I jak na 100 zł, to piloty raczej mało ciekawe.
Tutaj:
STEROWNIKI
całkiem miła oferta.
Tutaj:
TEŻ STEROWNIKI
Oferta dla popierających krajowych wytwórców.
I wyższa półka, też krajowy producent:
KLIK
I wiele, wiele innych...



[ wiadomość edytowana przez: Blazey dnia 2009-01-08 14:58:31 ]
  
 
No Witam
Kupiłem Sterownik centralnego zamka EXUS CL-05 plus silownik wraz z przekaźnikiem do klapy bagażnika jutro od rana montuje to wszystko przejrzałem instrukcje oraz forum i chyba wiem jak to zrobic. Bede sie starał zrobic fotorelacje może sie komuś przyda chyba ze nie bedzie sie roznic od mkVI która juz jest na forum. Jeśli macie jakieś uwagi lub ostrzezenia dla mnie piszcie.
Pozdrawiam i życzcie powodzenia
  
 
Czytanie ze zrozumieniem się kłania...
Wyżej popełniłem post, w którym chyba wyraźnie napisałem, że kolorystyka przewodów jest inna. Inne jest też umiejscowienie przewodów do kierunkowskazów.
Odnoszę wrażenie, że masz jakiś delikatny wstręt do słuchania innych...
  
 
Cytat:
2009-01-09 23:22:25, Blazey pisze:
Czytanie ze zrozumieniem się kłania... Wyżej popełniłem post, w którym chyba wyraźnie napisałem, że kolorystyka przewodów jest inna. Inne jest też umiejscowienie przewodów do kierunkowskazów. Odnoszę wrażenie, że masz jakiś delikatny wstręt do słuchania innych...



NIe rozumie o co koledze chodzi kolory przewodów jak do tej pory się zgadzają nie napisałem rowniez że nie masz racji a wstręt to mam tylko do nieuprzejmości

OK a teraz do sedna sprawy wziąłem się w weekend za montaż. Wszystko podpiołem zgodnie z instrukcja która jest umieszczona w dziale porady oraz instrukcja centralki znaczy nie wszystko bo na poczatek chciałek podpiąć wszystko oprocz czujnika drzwi ZAMKNIETE OTWARTE oraz kierunków Chciałem zobaczyc czy bedzie działa sam centralny. no i zamknąłem ucieszony a teraz otwieram a otworzyło ale tylko raz spalił sie bezpiecznik na przewodzie od sterowania otwieraniem. Co może byc nie tak jeśli zamykanie działa a otwieranie jest podpiete ANALOGICZNIE tak samo?
  
 
Może być to, że źle podpiąłeś. Jak wspominałem kolory przewodów w wersjach mk VI i mk VII różnią się.
Choćby kierunkowskazy, które u mnie w mk VII na 100 % nie są na czarno - zielonym i czarno - białym i znajdują się w innej, niż pokazano wtyczce. Przy centralnym zamku też były zmiany.
Dlatego wspominałem o czytaniu ze zrozumieniem. A ty poszedłeś po linii najmniejszego oporu i podłączyłeś "na pałę" bez sprawdzania, do czego się podpinasz. A do sprawdzenia tego wystarczy mała żaróweczka i kawałek przewodu...
A odpowiedź na pytanie "co może być nie tak" jest niemożliwa, bo tylko ty wiesz, co i jak podłączyłeś. I sam musisz znaleźć błędne połączenie. A możliwości jest sporo:źle skonfigurowana centralka (choćby ustawiona do pracy z zamkiem pneumatycznym), źle wpięte przewody - zamiast w sterujące, to w wykonawcze, itd...
Ponownie rozważ moje słowa, o cenie za usługę u profesjonalnego montera..

[ wiadomość edytowana przez: Blazey dnia 2009-01-12 16:51:17 ]
  
 
Witam wszystkich a w szczególności kolege Blazey'a
Wedle Twojego zyczenia pocwiczylem czytanie ze zrozumiem nie wiem czy coś pomogło zobaczymy w przyszłości.
Do sedna Zaznaczam mam Escorta MKVII 1.6 16V Zetec z 1995r. Kolorystyka Kabli zgadza się z fotorelacja zamieszczona w dziale porady zasilanie+sterowanie centralka oraz kierunkowskazy, przynajmniej u mnie
MÓJ BŁĄD!!! polegał na tym ze sugerowałem sie złym schematym podanym przez producenta centralki dali tam 4 rożne schematy sterowanie 1 osobnym silownikiem
sterowanie poprzez orygnalna centralke zamka
sterowanie zamkami poprzez +
sterowanie zamkami poprzez -

kierowalem sie schematem 1 bo na poczatku nie zalapalem o co chodzi w tych 2 ostatnich schematach ale doszedłem DZIAŁA wiec polecam fotorelazje ktora juz jest . Więc przyznaje racje koledze ze robiłem duzy bład ale jesteśmy ludźmi tylko ludzmi a forum jest po to by naprawiać błędy.

Pilot chodzi pieknie kierunki także ale.... . Jest jeszcze czujnik otwartych/zamknietych drzwi. I znowu moze jestem w błedzie ale podpiąłem go pod przycisk ktory uruchamia swiatło wewnetrzne w aucie oraz brzeczyk od właczonych swiateł no i kicha nie spelnia to swojej funkcji czyli wszystkie drzwi zamkniete, zamykam zamki, potem otwieram zamki, nie otwierajac drzwi, centralka powinna zaryglować zamki po 30 sek a nie robi tego!! Może ktoś ma jakiś pomysł.

A i Jeszcze Kolego Blazey "na pałę" to można numery w totolotku sobie wybierać z całym szancunkiem bo miłaeś wiele racji. Dzięki za pomoc



[ wiadomość edytowana przez: jmatrejek dnia 2009-01-16 11:39:36 ]
  
 
Podłączenie do linii wew. światło/brzęczyk jest prawidłowe. Jeśli centralka nie zamyka zamka po otwarciu i nie naruszeniu strefy drzwi, to jedyne co przychodzi mi do głowy, to wyłączona programowo funkcja. Poszukaj w instrukcji czy nie ma funkcji programowalnych.

PS. Na zapłonie funkcja ta może być blokowana.
  
 
Z kolorami to dziwne, bo mój mkVII 1.6 16V zetec, z 96 roku ma już kierunkowskazy na czerwonym i czerwono - niebieskim w złączu u dołu skrzynki bezpiecznikowej równolegle do bezpieczników. Kolorów centralnego nie pamiętam. Chyba, że fakt, iż to jest bodajże belgijska GHIA, ma tu znaczenie.
Pozostaje pogratulować samozaparcia i sukcesu, choć sam przyznasz, ze łatwo ci nie poszło. Bo mogło by się wydawać, że to prosta sprawa, a co walczyłeś, to sam wiesz najlepiej.
A wracając do tematu.
W fordzie krańcówki są zrealizowane na dwóch przewodach: jeden do drzwi kierowcy, drugi do pozostałych. Chodzi o to, żeby otwarcie innych niż drzwi kierowcy, nie wywoływało brzęczyka ostrzegawczego. I radzę podpiąć obie linie do tego wejścia ryglującego, bo jak podepniesz tylko drzwi kierowcy, to otwarcie którychkolwiek pozostałych drzwi nie skasuje funkcji ryglowania i bardzo łatwo wtedy zatrzasnąć sobie kluczyki wewnątrz auta. Masz cwie opcje takiego połączenia: prostsze - po prostu zwierasz te dwie linie. .Ale efektem będzie brzęczyk po otwarciu którychkolwiek drzwi. Wersja druga - odseparować obie linie od siebie diodami.
A żeby sprawdzić, czy domykanie działa, to odłącz je zupełnie od auta i zamknij i otwórz auto z pilota. Brak podania masy na tym wejściu powinien wywołać zamknięcie drzwi.
Najlepiej wrzuć linka do instrukcji lub jej czytelny skan.
  
 
Ok rozumie narazie nie mam czasu zeby z tym walczyc ale napewno sie podejme.
W ten weekend mam wyjazd w przyszły zabieram sie za montarz silownika do klapy tylniej
Dzieki serdeczne za pomoc

http://exus.pl/download,,

Sterownik centralnego zamka EXUS CL-05 (piloty TA5)

tylko piloty sie nie zgadzaja mam inne ale z tego schmatu to wiele nie wynika jesli chodzi o podpiecie do auta tylko jakie przewody służa do tego w centralce