Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2009-02-15 11:53:26
To bardzo ciekawa teoria, a prawda jest taka, że jeżeli przegub się rozleci w szybszym skręcie, polecisz na chodnik albo do rowu. Jeśłi stuka co obrót przy ruszaniu na max skręconych koładh, to już jest agonia i trzeba szybko wymieniać. |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2009-02-15 12:02:14 wymieniałem w lecie jeden przegub i dalej coś tam tyrkotało tyle że mniej, co mam wnioskować? |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2009-02-15 16:11:32 To dobrze, że Cię rozbawiłem, śmiech to zdrowie.
Akurat "praktykowałem" umierający przegub (lewy zewnętrzny) w zeszłym tygodniu, dobrze, że nic nie jechało z naprzeciwka, bo w pewnym momencie dostajesz taki force feedback po kierownicy, że kół ponad pewien kąt nie skręcisz. A to dlatego, że zanim przegub urwie się całkowicie, rozsypuje się na części i blokuje. Zaspawaj sobie przeguby na sztywno, w końcu one nie mają nic wspólnego z ruchliwością koła. Jeśli chcesz to kontynuować to proszę bardzo, tylko że mnie nie obchodzi to, czy Cię przekonam. Piszę to tylko po to, żeby kolega chalu87 dzięki Twoim światłym radom nie zrobił krzywdy sobie albo komuś innemu. |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2009-02-15 19:48:34 Chyba zle sie rozumiemy, przegub ani koronka, nie sa z tytanu, jest badrdzo malutka mozliwosc zeby przegub zblokował kolo, gdyz budowa przeguba jest taka ze po rozerwaniu korony, kulki od razu wypadają.
Ja wiem jak działa przegub, zawieszenie czy co tam jeszcze, wiec dla mnie pisanie zespawaj sobie przegub, a rozpadniecie przeguba to dwie całkiem odmienne sprawy, nie majace nic ze soba wspolnego. Zreszta, nie bedziemy sie kłóćic bo nie w tym rzecz, kolega pytał o to jak sprawdzic to wszystko. [ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2009-02-15 19:50:01 ] |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2009-02-15 20:35:25 No teoretycznie masz rację, prawdę mówiąc ja też tak myślałem, dlatego nie zmieniłem w porę. Szczerze mówiąc, myślałem, że rozleci się troszkę później niż 200km po pierwszych stukach.
A jednak, dwóch ostatnich zakrętów przed całkowitym zerwaniem po prostu nie wyrobiłem. Widocznie kawałek korony wlazł tam, gdzie wcześniej była kulka - efekt był taki, że kierownicy nie dało się skręcić więcej niż pół obrotu, tłukło w nią strasznie. W prawo musiałem skręcać "na trzy", całe szczęście działo się to na drodze osiedlowej zaraz pod moim domem i nic nie jechało z naprzeciwka. Przechodnie musieli myśleć, że jestem pijany ![]() Na ostatnim (!) zakręcie przed domem przegub się urwał (kochane auto). Niemiłosiernie strzelało nawet podczas pchania, bałem się o wewnętrzny przegub, dyfer i skrzynię. Nic się nie stało, ale auta w tym stanie raczej nie holowałbym nigdzie dalej. Generalnie jest to dość śliska sprawa, z następnym przegubem (co mam nadzieję nie wystąpi prędko) na pewno nie będę czekał do zniszczenia. Co do sprawdzenia, już ktoś napisał, żeby podnieść koło na lewarku i na biegu obracać nim, można też zdjąć koło i kręcić półosią. Poza tym, przy (najlepiej delikatnym) ruszaniu nawet na wprost, luz na przegubach po prostu czuć, często towarzyszą mu dwa - trzy stuki. |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2009-02-15 20:46:24 bo się przejadę do Turobina.
UP... |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2009-02-15 20:57:11
Tyrkotało i już nie tyrkocze? Z tej samej strony? W tych samych okolicznościach? Przeguby są 4 więc pole do manewru jest olbrzymie. |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2009-02-15 21:01:25 w lewo czy w prawo to tyrkocze. Luzy są jak półośkę ruszam w kierunku koło - skrzynia, luz wielkości 1-2 mm. |
![]() piotroski05 Sympatyk FEFK BMW E36/Romet K125/S ... Łukowa | 2009-02-15 21:41:43 taki luz podobno ma być, ja u siebie taki miałem i było wpożo. Kolega po warsztacie określił że taki luzik jest normalny. |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2009-02-15 22:25:59 Ok, ja mam jedna zasade, cos pada to to zmieniam lub naprawiam, bo roznie moze byc. |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2009-03-08 13:06:30 U mnie pada ale nie wiem który.
Skręcam w lewo to tyrkocze, ale który przegub?Prawy, lewy? Po za tym na maks nie tyrkocze ale jak już prostuję kierownicę ale jeszcze przy skręconych kołach. |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2009-03-08 13:32:40 Kleszczu, wez druga osobę, i delikatnie ruszaj powoli a ktos niech posłucha z zewnatrz ktora strona. |
GoB_MaQ Ford escort Giha sulechów | 2009-03-09 10:31:05
Magik123 popre twoją tezę na temat przegubu czytając posty o blokowaniu koła zastanawiam sie jak do tego mogło dojść skoro najczęstszą przyczyną zerwania przegubu jest gwałtowne zrywanie przyczepności przednich kół na pełnym skręcie jak i zarówno w pewnym tylko stopniu .. gdyż półoś wysuwa sie z przegubu i jest on bardziej narażony na defekt jest po prostu słabszy druga przypadłością zrywania przegubów jest wjechanie z dziurę sporadycznie sie to zdarza ale jest to możliwe . Na śniegu jest ciężko zerwać przeguby gdyż nie są one narażone na aż tak silne obciążenia. Jeśli przegub strzelił raz lub 2 i przestał to oznaka aby nie szaleć dalej z powodu "naderwania" go przy ruszaniu będzie ci czasem pstrykał cicho a przy skręconych kołach nie koniecznie ... Sprawdzić jest stosunkowo łatwo bez lewarka wrzucasz bieg i lekko przepychasz auto do momentu przesunięcia sie tłoków powinien być delikatny stukot na lewarku sprawdzasz gumę od przegubu jeśli jest rozerwana lub uszkodzona z znacznym stopniu może to także być przyczyna stukotu gdyż mógł dostać sie tam piach a jak wiadomo przeguby ze względu na swoja budowę nie lubią piachu jeśli gdzieś popełniłem błąd proszę o poprawienie mnie |
profil-usunięty | 2009-03-09 10:53:49 To ja sie podepne pod temat bo zauważyłem ostatnim czasem że przy max skręconych kołach przy jezdzie do przodu nic nie telepie, terkocze, strzela itd.
Czasem jedynie od czasu do czasu, jak wycofuje przy max skręconych kołach coś pryknie, ale nie zawsze (moze to być przegub ?) |
GoB_MaQ Ford escort Giha sulechów | 2009-03-09 11:32:51 może ale oczywiście nie musi może być naderwany nadkruszony i będzie pstrykał w zależności od jego ustawiania |
![]() pdasiek Sympatyk FEFK Bmw e39 zwoleń / kielce | 2009-12-25 02:11:38 odswieze mam sytuacje taka
jak skrecona mam koła i wchodze w zakret na biegu do stuka jak wchodze na luzie nic nie slychac przegub? tyrkotanie jest dosc czeste, np na zakrecie 90stopni jak ruszam to stuknie z 4-5 razy. na mniejszych zakretach np 45stopni stuknie raz badz w cale. przegub zewnetrzny czy wewnetrzny nie znam się na tym. wiem ze napewno to lewa strona. chyba trzeba wymienic czym predzej chociaz niektozi mowili ze jezdzili tak nawet i rok ... |
![]() cinus Sympatyk FEFK Ford Escort podlasie | 2009-12-25 08:15:18 przegub zewnętrzny (przy kole) na luzie nie stuka bo nie ma obciążenia , jeździ się dotąd dopóki się nie zerwie nie placem bo trzeba wtedy holować |
![]() pdasiek Sympatyk FEFK Bmw e39 zwoleń / kielce | 2009-12-25 11:44:38 no to postaram złapać mechaniora jakiegos w przerwie swiatecznej i to ogarnac. gdzies mi się rzuciło spawanie przegubu. da rade ? mniej wiecej wiem jak dziala mechanizm przegubu ale gdzie tam spawac i co. |
![]() cinus Sympatyk FEFK Ford Escort podlasie | 2009-12-25 11:56:35 spawać to można sworzeń w przegubie Cardana (kardana) na przekaźniku mocy w ciągniku rolniczym a nie na homokinetyczny ,a taki masz w escorcie ,wymiana nic innego nie zostaje |