Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2010-01-07 00:07:20 ale macie teorię ciekawe, w większosci przypadków wine za zabkowanie opon ponoszą drogi jakie mamy. W przyblizeniu ,bo musiałbym sie posłuzyc przykładem a takiej opony ni jak nie moge wam pokazac tutaj ,zdjecie rowniez nie odda tego::
Proponuje przyjrzec sie wyzabkowanej oponie i zauwazycie ze po jednej stronie jest tak jakby ciemnieszy bieznik. jest to oznaka i z opona nierównomiernie przenosi obciazenie,sily skladowe nierównomiernie rozkladaja sie na biezkiu i tta ciemniesa strona jest takjakby przypalona, spróbujcie oddac takie opony na gwarancji:0 zycze powodzenia, niema tu winy w oponach, faktem jest ze samochody o skomplikowanej konstrukcji zawieszenia sa bardziej podatne na to zjawisko ale tylko w przypadku takim iz opona jedzie w koleinie.i nie ma reguly widzialem juz miecheliny ,pirelli i inne wyzabkowane, i proponuję zwrócie uwagę ze zabkuje na ogoł te szerokie ![]() ![]() |
![]() falcon0 Sympatyk FEFK ![]() Był Essi MKVI i Foka ... WLKP | 2010-01-07 08:57:29
Ale przy zamianie kół sprawdzałem łożyska - nic nie buczało gdy podniosłem na lewarku i zakręciłem kołem,luzu też nie było żadnego...poza tym jakiś rok wcześniej padło mi jedno łożysko z tyłu i hałas był nieco inny niż teraz i był wyczuwalny luz na kole...chuczy jakby jakaś ciężarówka jechała... |
![]() srvrserver Sympatyk FEFK Ford Escort MK VII okolice Częstochowy | 2010-01-07 09:44:05 to ja tez sie dolacze do tematu gdzyz ze zjawiskiem zabkowania walczylem ostatniej jesieni, opisze swoj przypadek a kazdy niech wyciagnie wnioski sam, a wiec zaczneod poczatku:
Jezdze MK7, sprezyny progresywne przod -50 tyl -40, amory maja 2 lata przod kayaba, tyl sachs. Wachacze, laczniki i gumy stabilizatora nowe, zbieznosc ustawiona. I teraz konkrety: 1. Felgi 15" 6J ET 40 opony przod TOYO T1-R nowe (kierunkowe) 195/50, tyl Michalin (nie pamietam modelu) jakies 6mm 195/50 brak jakiegokolwiek zabkowania !!!! 2. Po zmianie na felgi RS7 czyli 17" 7,5J ET38 opony nowe WANLI S1088 (kierunkowe) 205/40 przejechane okolo 7 tys km widoczne i wyczuwalne pod palcami zabkowanie wewnetrznej strony opony na wszystkich 4 kolach, ubytek bieznika od wewnetrznej strony okolo 1mm w porownaniu do reszty opony (na wszystkich 4 kolach) Wniosek: Wiele szukalem na ten temat po sieci i wydaje mi sie ze wina lezy po stronie opony. Jak wiadomo tanie opony nie sa wykonane z najlepszych materialow. Do tego dochodzi jeszcze w moim przypadku szerokosc opony, no i oczywiscie stan naszych drog (mam tutaj na mysli glownie koleiny) gdzie jazda w nich przy tak szerokim kole moze powodowac nadmierne scieranie brzegow opony. Ale to tylko moja teoria, tak czy siak problemu nie rozwiazalem do dzis i na wiosne po prostu przeloze opony zeby scieraly sie rownomiernie. [ wiadomość edytowana przez: srvrserver dnia 2010-01-07 09:53:31 ] |
![]() Chromy Sympatyk FEFK Cab MK5 RS2000,MK7 R ... Wrocław | 2010-01-07 10:16:43
Zawieszenie Escorta nie jest przystosowane do szerokich i dużych kół. Tuleje na przednich wahaczach są że tak powiem o kant hu*a. Duże koła wymuszaja większe siły na tuleje wahaczy i chwilowo podczas jazdy koleinami lub podczas gwałtownego przyspieszania i hamowania zmienia się zbieżność co powoduje nierównomierne ścieranie się opon. A co do tyłu to musisz mieć cos nie tak jeśli zdziera Ci opony od środka. Ja mam felgi RS7 z oponami 205/40 (wszystkie były nowe) po około 10 - 15 tyś.km zauważyłem zdecydowane wycieranie się od środka opon ale tylko na osi przedniej. Tył ściera się idealnie równo. Dodam że zbieżność była robiona po zmianie opon. Teraz zamierzam zmienić tuleje przednich wahaczy na coś innego niż fabryka przewidziała (powerflex albo coś własnej produkcji) żeby każde koło było na swoim miejscu a nie pływało ![]() Co do ząbkowania opon, to dochodzi do tego głównie przez zły stan amortyzatorów. [ wiadomość edytowana przez: Chromy dnia 2010-01-07 10:17:21 ] |