Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Pre100n Sympatyk FEFK Ford Focus II C-Max Wroclaw | 2010-01-22 14:02:12 Mechanizm grzania świec w escorcie jest dość dziwny bo nie wystarczy czekać na zgaśnięcie lampki - musi być "PYK" (podejrzewam, że jest sterowana jakimś "timerem", bo na pewno nie napięciem z listwy zasilającej świece). Jak kręcisz rozrusznikiem po pyknięciu to się ze świecami nic nie dzieje, ale po odpaleniu silnika znowu na kilka sekund włącza się grzanie świec (dogrzewanie). Wtedy kontrolka już się nie zapala (rzeczony "timer" jej nie uruchamia drugi raz)- stąd często po uruchomieniu silnik sprawia wrażenie jakby pracował pod większym obciążeniem - po kilku sekundach objaw ustępuje.
PS - łatwo to obadać - wsadź kogoś do auta, otwórz maskę i słuchaj jak zachowuje się duży czarny przekaźnik (umieszczony w okolicy lewego nadkola). Słuchaj pyknięć i będziesz wiedział co się kiedy włącza i wyłącza. [ wiadomość edytowana przez: Pre100n dnia 2010-01-22 14:07:47 ] |
Asior 306 HDI XS Sport Wronki | 2010-01-22 15:40:29
ta, może jeszcze zmienne fazy rozrządu gdzieś na forum opisywałem nawet procedurę grzania świec... ale chyba już ktoś temat skasował. |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2010-01-22 15:49:29
|
mefis22 Sympatyk FEFK Escort radom | 2010-01-22 16:00:01
|
luckyboy Sympatyk FEFK Ford Escort 1.8D Toruń | 2010-01-22 19:17:18
fazy zmienią się jak pasek puści a tak serio to przeciez jest termostat woskowy ktory steruje korektorem wyprzedzenia zimnego wtrysku?? chyba ze myle sie... [ wiadomość edytowana przez: luckyboy dnia 2010-01-22 19:36:01 ] |
Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2010-01-22 19:56:17 mylisz się |
falcon0 Sympatyk FEFK Był Essi MKVI i Foka ... WLKP | 2010-01-22 20:04:36
Wyobraź sobie Preston,że w Twojej Foce jest dokładnie tak samo...a ten timer to właśnie przekaźnik o którym piszesz...weź się wsłuchaj jak po zgaśnięciu spiralki pyknie ci ten przekaźnik...oznaka końca grzania świec ----------------- #1677 Escort już zezłomowany...:/ Foka też, teraz Foka MK3 1.6TDCi 115KM |
andrzej_ar Ford escort kombi 1. ... gorlice | 2010-01-22 20:13:44 A ja tam nie słyszę żeby mi cokolwiek "pykało"
Świece grzeję do zgaśnięcia kontrolki i odpalam auto. A rozrusznik kręci jak głupi... Mało sam nie odleci, fakt że bateria nowa... Ale nie zauważyłem żadnej różnicy. Natomiast w czasie gdy kontrolka grzania świec świeci się to słychać takie "cykanie" które ustaje wraz ze zgaśnięciem kontrolki |
kupiec Sympatyk FEFK cabrio tychy | 2010-01-22 20:52:50
dziwne, ja tak robie i jakoś przy dzisiejszych temperaturach nie ładowałem akuma a jazde mam tylko miejską od 2 miesięcy po pierwsze primo to propnuję żeby koledzy co mają benzyne nie wypowiadali się na temat diesla jeżeli nie mają pojęcia o czym piszą po drugie primo KTO i GDZIE napisał że nie wolno odpalać auta jeżeli grzeją świece żarowe? po trzecie primo jeżeli podczas grzania świec rozrusznik kręci wolniej to skąd wiesz że gdy nie grzeją świece to kręci szybciej? jeżeli podczas rozruchu czy lato czy zima świece się złączają podczas KAŻDEGO rozruchu? po czwarte primo z tego co mi wiadomo to podczas rozruchu nawet jak kręcisz rozrusznikiem 59s to napięcie na świece idzie przez cały ten czas. można to sprwdzić i mnie poprwić jeżeli się myle po piąte primo poczekaj na znawców posiadających silniki benzynowe na kolejne odpowiedzi bo są bardzo pomocne dla Ciebie. |
falcon0 Sympatyk FEFK Był Essi MKVI i Foka ... WLKP | 2010-01-22 21:16:01
Ja mam diesla, a ty sugerujesz,że gdy ktoś nie jest kucharzem to nie umie usmażyć jajecznicy?
Nawet jak nikt tego nie napisał to jaki jest sens kręcić od razu rozrusznikiem na ZIMNYM silniku? Odpalasz tak przy mrozie -20? Czy jednak grzecznie czekasz az zgaśnie spiralka? Kręcić od razu to mozna,ale na rozgrzanym silniku... ps. z instrukcji escorta:
----------------- #1677 Escort już zezłomowany...:/ Foka też, teraz Foka MK3 1.6TDCi 115KM |
Pre100n Sympatyk FEFK Ford Focus II C-Max Wroclaw | 2010-01-22 23:24:30
1 - 2 miesiące to niewiele, zobaczymy co będzie się działo później. 2 - odpowiedzi udzielił falcon0 - nie wymaga komentarza 3 - zakręć po usłyszeniu "pykniecia" i się przekonasz czy kręci lepiej czy nie. 4- po "pyknięciu" świece nie grzeją - jeśli nie chcesz uwierzyć, to użyj miernika za 15pln i podłącz pod listwę zasilającą świece i sam się przekonasz. A zamiast słuchać wymądrzań niektórych, proponuję autorowi poczekać, aż usłyszy pyknięcie przekaźnika i wtedy zobaczyć czy to coś pomogło. I na tym zakończmy wywód teoretyczny z cyklu "u mnie działa". [ wiadomość edytowana przez: Pre100n dnia 2010-01-23 10:19:28 ] |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2010-01-23 10:16:58
|
kupiec Sympatyk FEFK cabrio tychy | 2010-01-23 19:46:12
to fakt i miernik niepotrzebny, mi chodzi o to że jak kręcisz rozrusznikiem a nie jak przekręcasz tylko kluczyk. dziwne że u mnie jak kręce rozrusznikiem (rozrusznik do remontu lub wymiany bo kręci strasznie powoli) nawet jak pisałem 59s to po odpaleni słychać jak po paru sekundach "pyka" przekaźnik świec co świadczy o tym że podaczas kręcenia rozrusznika jest podawne napięcie na świece. kończe wywody bo jest to źle rozumiane. poczekamy i zobaczymy czy koledze będzie lepiej autko odpalało, a na pocieszenie napisze jeszcze że idzie ocieplenie to skończą się problemy w dieslach |
bastek00 Escort Katowice, Mikołów | 2010-01-26 00:06:55 Hmm... ocieplenie? Tak, od marca będzie podobno Bo do końca lutego mają być mrozy... |