[MKVII] Interfejs komputerowy ELM 327 - Strona 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
bzikol - jak sadze masz endure de i juz u ciebie jest co "czytac".
masz przeplywomierz, cz. na 3 wtryskiwaczu i pewnie cos jeszcze.
  
 
Witam

tak mam takie rzeczy co piszesz
i przepływkę i coś tam na 3 wtryskiwaczu ...

ale kwestia taka czy to obsługiwane jest przez ten ELM czy działają tam jedynie kody błyskowe ...

ale jeszcze nie zszedłem na parking z lapem ...
  
 
bzikol, czekam na Twoje wrażenia z podłączania kompa do Essa
  
 
Witam

dzisiaj cały dzień padał i nie chciało mi się wychodzić ma taką pogodę ...
Jutro w pracy schowam się pod ciepłym daszkiem to postaram się w wolnej chwili coś zrobić
  
 
a ciekawe co wyjdzie
  
 
Dziś zajrzałem pod maskę. Mam po prawej stronie duża plastikowa skrzynka z napisem EEC i pod spodem 96. No i teraz nie wiem czy to model IV czy V? A gdzie szukać gniazda? Może macie jakąś fotkę?
  
 
Witam

gniazdo jest prze nogach pasażera po prawej stronie taka mała zaślepka ...
  
 
Cytat:
2010-02-15 15:35:26, jarman pisze:
Dziś zajrzałem pod maskę. Mam po prawej stronie duża plastikowa skrzynka z napisem EEC i pod spodem 96. No i teraz nie wiem czy to model IV czy V? A gdzie szukać gniazda? Może macie jakąś fotkę?



pod maska kolego to masz filtr powietrza
  
 
Cytat:
2010-02-15 21:59:31, CKsrv pisze:
pod maska kolego to masz filtr powietrza



Mam też silnik, zbiorniczki itp. Zupełnie niepotrzebny post.
Jestem specjalistą w trochę innej dziedzinie. Ludzie cenią sobie pracę ze mną, bo się z nich nie naśmiewam gdy palną jakąś głupotę wynikającą z czystej niewiedzy.
  
 
Witam

no i po-testowałem ten interface ELM w TD - Endura - DE i mogę powiedzieć, że nie działa ... więc tam musi być sterowanie EEC IV - więc powinno się używać czytnika kodów błyskowych
  
 
Cytat:
2010-02-17 12:17:12, bzikol pisze:
no i po-testowałem ten interface ELM w TD - Endura - DE i mogę powiedzieć, że nie działa ... więc tam musi być sterowanie EEC IV - więc powinno się używać czytnika kodów błyskowych


To mnie zmartwiłeś. Już myślałem, że nowym gadżecikiem urozmaicę sobie szare zimowe wieczory :/
  
 
Cytat:
2010-02-16 07:57:54, jarman pisze:
Mam też silnik, zbiorniczki itp. Zupełnie niepotrzebny post. Jestem specjalistą w trochę innej dziedzinie. Ludzie cenią sobie pracę ze mną, bo się z nich nie naśmiewam gdy palną jakąś głupotę wynikającą z czystej niewiedzy.



no nie zaskoczyles. na filtrze jesc naklejka "eec coscam i podana jest moc"
  
 
Cytat:
2010-02-17 22:16:39, CKsrv pisze:
no nie zaskoczyles. na filtrze jesc naklejka "eec coscam i podana jest moc"



Ano, humor miałem gorszy. Sorka
  
 
bzikol a z którego roku masz Essa?
  
 
1998
  
 
ten interfejs nie będzie działał z żadnym dieslem w escorcie.
jeśli chodzi o benzynowe to tylko te z EEC V czyli silniki endura E oraz zetec od września 1999 roku ale to ma byc data produkcji escorta a nie rejestracji czy sprzedaży.

Najprościej sprawdzić to po wtyczce diagnostycznej.
Podłączony pin 3 i 11 - zapomnij o jakiejkolwiek diagnozie ELM-em albo innym urządzeniem diagnozującym w standardzie OBD2

podłączony pin 2 i 10 - wszystko powinno hulać bez problemu

jest jeszcze pin 4 i 5 jako masa, pin 7 do diagnozy radia poduszek ABS,u w standardzie OBD2 protokół ISO(ELM nie obsługuje w escorcie) oraz pin 16 na którym jest napięcie +B czyli tyle ile na akumulatorze w danej chwili.

  
 
Cytat:
2010-02-20 09:56:50, Slawko pisze:
Podłączony pin 3 i 11 - zapomnij o jakiejkolwiek diagnozie ELM-em


Czytałem na innym forum, że pewien Czech ( Tomin ) robi obecnie fejsa do tych z pinem 3 i 11.
  
 
Jeszcze wrócę do tematu.
Skoro ELM 327 nie zadziała w 1.8 TD to w jaki sposób mogę podłączyć się kompem pod Essa, żeby np. sprawdzić przepływomierz?
  
 
podstawiajac inny na probe.
  
 
Trochę nie o to mi chodzi. Zbliża się koniec zimy, a w moim przypadku jest to okres przeglądu oraz obsługi pojazdu. Poza wymianą oleju, filtrów, wystukanych elementów podwozia (po zimowych dziurach) chciałbym zrobić także diagnostykę silnika. Generalnie zależy mi na porządnym ogarnięciu samochodu po zimie. Przy tym chciałbym jak najwięcej zrobić lub chociaż zdiagnozować we własnym zakresie. Dlatego tak drążę ten temat.