| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
PiEkU Sympatyk FEFK Escort rs2000 zawiercie | 2012-07-13 17:20:25 podepne sie pod temat
ile trza pln na zalozenie lpg do auta+ wbicie w dowod jesli mam własną instalke?? |
Kakiel Sympatyk FEFK Kraków | 2012-07-13 23:00:36
Ile to zależy kto ci zakłada i czy masz instalke pełną czy nie. Co do wbicia, to jeśli dobrze poczytałem na ten temat, to jedzie się na diagnostykę, oni mają sprawdzić sprawność auta i instalacji jak na przeglądzie auta z gazem. Potem od diagnosty do urzędu, zmiana dowodu i auto jest z gazem już
Jeśli zakładasz u gaziarza to on sam podbija, nie trzeba latać do diagnosty zazwyczaj. |
zenq Sympatyk FEFK Knight Industries Two Thousand | 2012-07-14 22:44:56 dowodu sie nie zmienia.
zeby dostac pieczatke o przystosowaniu do zasilania gazem musisz miec fakture za montaz i homologacje/certyfikat na cala instalke od gaziarza, diagnosta nic tu nie pomoze:/ ps. na przegladzie czesto przegapiaja brak pieczatki o gazie, chca tylko papier na butle i daja przeglad ![]() |
rex Sympatyk FEFK Ford Escort RST Cabrio Warszawa | 2012-07-15 09:42:51 Ja ci powiem tak. Miałem tez zero pojęcia o gazie ale udało mi się go 2 razy założyc raz 1 gen a raz sekwencja. I miałem pare mandatów ale nikt do gazu sie nie czepiał. W dowdzie PB
Najprostsze opca. Montujesz butle, ciągniesz przewody, mikser daj możliwie blisko i kupo najprostszy z kurkiem do regulacji (najlepszy by był blos ale skoro masz mikser i tniesz koszty to nie ma sensu kupowac za 300pln). Przełącznik kup najprostszy tylko żeby cewki od gazu włączać, odlącz wtryski i jazda.. Ja miałem cewki podłączone pod kabelek od + na wtryski, wtryski odłączone, żadnych przełączników i blosa i zrobiłem tak 27 tysięcy w tym byłem w Czechach w górach....A esson benzyny nie widzial hehe |
Kuzio5 Sympatyk FEFK Ford Escort mk7 zGnija Kraków | 2012-08-15 19:07:26 Oki więc projekt zrealizowany
Instalka zamontowana wraz z kolegą Kakiel doprowadziliśmy sprawę do końca w 2 fazach. 1. Faza pierwsza - Elektronika. Tu działka Kakiela - Podłączył sterownik, emulacje lambdy, odcięcie wtrysków i wszystko pokleił i polutował. Tu warto tylko uważać przy odcinaniu wtrysków w wiazce idzie kabelek do krokowca trzeba go wyciągnąć za przekaźnik reszta normalnie 2. faza techniczna która zająłem się ja z kolegą - montaż butli, reduktora, miksera, anty wybuchu, przeciągnięcie przewodów itd. Jedyny mankament w znalezieniu dobrego miejsca na reduktor żeby nie ciągnąć wody nie wiadomo jak daleko... Postanowiliśmy zrezygnować z obudowy filtra powietrza, zastąpiłem go gustownym stożkiem rodem z Myślenic
3. Efekt - bez żadnych regulacji poza śrubką, ustawiony na sztywno na gaz - auto odpala na gazie od kopa, jeździ super równiutko pracuje, czy normalnie czy na klimie, w zasadzie różnicy nie ma w stosunku do benzyny. Zobaczymy tylko jak będzie ze spalaniem, ale to dopiero wyjdzie w praniu... Jak na razie cieszę się bardzo i jestem z nas dumny bo żaden z nas nie jest mechanikiem, tym bardziej gaziarzem, a daliśmy rade bez żadnych w zasadzie przeszkód. Jak wszystko już dogram i odzyskam cyfrówkę to porobię fotki i zrobię jakąś poradę krok po kroku. |
wiesiu666 Sympatyk FEFK Escort Cabrio RS2000 Wrocław | 2012-08-20 09:11:55 gratulacje jakbys sie pokusil o 2 generacje,to masz wieksza szanse ze nie zniszczysz silnika. |
BolekLodz Sympatyk FEFK Escort Łódź Widzew | 2012-10-04 19:23:22 Witam! Podepnę się do tematu. Mam zamiar założyć instalkę LPG do escorta mkVI z silnikiem 1.6 16v EFI. Główną nurtującą mnie kwestią, której jeszcze nie rozgryzłem, jest odłączanie wtrysków. W jednopunktowym wtrysku możnaby rozciąć jeden z przewodów niedaleko wtrysku i podpiąć pod centralkę (jest tam przekaźnik NZ). Ale we w/w silniku jest wielopunkt, gdzie każdy z wtrysków ma osobne przewody +12V, które łączą się gdzieś. I moje pytanie brzmi: Gdzie dokładniej? Wydaje mi się, że gdzieś w okolicy listwy wtryskowej, zanim przewody dojdą do kostki po prawej stronie dolotu. Na to wskazuje ilość pinów w tej wtyczce (12). Idą do niej jeszcze przewody z 3 czujników, nie pamiętam z jakich. 2 x 2 przewody i 1 x 3 przewody. Razem daje to 7 pinów we wtyczce, więc pozostaje 5 pinów na wtryski. Interesuje mnie to, czy pod ten wspólny dla wtrysków pin, nie jest podłączone coś więcej, żebym po włączeniu gazu nie odłączył jakiegoś czujnika, lub czegoś innego. |
dulin7 Sympatyk FEFK Nowe Miasto Lubawskie | 2012-10-04 20:05:57 pod ten wspolny dla wtryskow pin jest jeszcze podlaczone zasilanie elektrozaworu wolnych obrotow |
BolekLodz Sympatyk FEFK Escort Łódź Widzew | 2012-10-04 20:16:41 Ten elektrozawór steruje zapewne powietrzem?
A czy ktos oglądał całą wiązkę? Jak łączą się tam przewody? Czy najpierw wtryski a później elektrozawór, czy jakoś inaczej? Generalnie chodzi mi o to, żeby można było wpiąć się z przekaźnikem, tak, żeby odłączyć tylko wtryski. |
Kakiel Sympatyk FEFK Kraków | 2012-10-07 23:23:56
Ja odciąłem głównym przewód do wtrysków i właśnie odciąłem krokowca przypadkiem. Dlatego trzeba albo zrobić to przed nim. Albo zrobić obejście dla niego osobno ![]() |
BolekLodz Sympatyk FEFK Escort Łódź Widzew | 2012-10-08 14:28:01 Już to ogarnąłem. trzeba było wyciągnąć całą wiązkę, rozmontować, połączyć czarne przewody razem, najpierw od wtrysków, dalej od krokowca i polutować. Najbardziej denerwujące jest to, że z jednej strony kolektora przechodzą przewody od 3 wtrysków i krokowca, a z drugiej idzie przewód od ostatniego wtrysku. |
Kakiel Sympatyk FEFK Kraków | 2012-10-08 18:51:56
zależy jaki masz silnik, bo wiązki się różnią, inaczej jest w dohc inaczej w zetecu |
BolekLodz Sympatyk FEFK Escort Łódź Widzew | 2012-10-09 16:10:13 Ja mam właśnie DOHC EFI. Ale już chyba wszystko rozkminiłem. Tylko muszę kupić baryłki (końcówki) na przewód do tankowania i można zakładać. Tylko mi się nie chce samemu tego robić, poza tym nie mam garażu. |
BolekLodz Sympatyk FEFK Escort Łódź Widzew | 2012-10-31 12:04:09 Żeby nie było, że się nie pochwaliłem, to silnik już śmiga na gazie, zrobiłem nim ok 400 - 500km, spalanie w okolicach 12l po mieście, przy czym ja mam dość ciężką nogę. Najwięcej problemów sprawiło odnalezienie odpowiednich przewodów na kostce od TPS(czujnik położenie przepustnicy), cewce zapłonowej (stały + i sygnał od obrotów) i lambda. Mam książkę ze schematami, ale nie ma w nich opisanych kolorów. Wystarczyło odpiąć EEC IV i sprawdzić połączenie między danymi pinami. Instalację kupiłem z takiego samego silnika, przynajmniej tak mówił sprzedający. Nie wiedział chyba, że ja mam EFI, więc nawet kawałki przewodów z którymi wyciągnął instalację nie pomogły mi, bo miały inne kolory.
Kolejnym problemem było to, że silnik nie chciał przełączyć się na gaz - po prostu go nie dostawał. Zawór na parowniku nie otwierał się, bo był zastany, a przewód minusowy od niego był gdzieś przerwany. Teraz autko idzie jak szatan. Nie ma róznicy w mocy. Jeśli ktoś będzie potrzebował pomocy w przyszłości, przy zakładaniu instalacji, to proszę pisać. Nie musi być to ten sam silnik. Koszty: Instalacja + butla w koło - 200zł Przewody miedziane - ok. 50zł (długiego potrzeba 5m) Końcówki, filterek, pierdółki - 15zł Czujnik temperatury (który urwałem ) - 20zł
Razem niecałe 300zł. |
zenq Sympatyk FEFK Knight Industries Two Thousand | 2013-03-29 23:55:58 a w dowod wbiles czy o tak o jezdzisz? ![]() |
djtados (S) Sympatyk FEFK BLU Wrocław | 2013-03-30 07:35:27 Do pierwszego nieszczęścia bedziesz jeździł. |
BolekLodz Sympatyk FEFK Escort Łódź Widzew | 2013-03-30 12:18:35 Długo nie pojeździłem, bo miałęm drobną stłuczkę i pokiereszowany tył. Auta już nie ma. Teraz mam nowe, do którego również założyłem gaz.
djtados, nie rozumiem twojej wypowiedzi? Po nieszczęściu (chodzi o wypadek?) nie jeździ się już pokiereszowanym autem. |
Pre100n Sympatyk FEFK Ford Focus II C-Max Wroclaw | 2013-03-30 14:41:01 Zbliża się Wielkanoc, więc pewnie chodzi o cud opisany w Biblii czyli krzew gorejący - z tym, że jeśli twoje auto (garaż lub inne auta na parkingu) nagle stanie samo w płomieniach to nie koniecznie będzie oznaczało, że jesteś synem wybranym.
A jeśli np podczas wyprzedzania coś zrobi pstryk i auto przestanie jechać? |
djtados (S) Sympatyk FEFK BLU Wrocław | 2013-03-30 15:13:49
Tak jak Preston napisał.... Czytając twoje poczynania z montażem i nierozróżniając napięcia stałego, chwilowego czy po zapłonie rózne rzeczy tam pod maską mogą się dziać.... Ps Ja niestety widziałem kilka razy jak się auta palą i pokory trochę nabrałem |