Mk7 1.4 clx 75hp swap pomocy - Strona 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czyli najlepiej 1.6 105KM,tylko znajdz teraz dobra sztuke takiego silnika. Jezdzilem escortem co mial wsadzone 1.4 zamiast 1.6, czyli chodzilo na kompie i osprzecie z 1.6 cvh i bez problemów jeździł, jeździ do tej pory... Także mysle ze w druga stronę tez nie będzie problemu. Warto zaryzykować.
  
 
1.4 i 1.6 8v to SA takie same silniki tylko inna pojemność .
Znaleźć zdrowe 1.6 to ciężko z tym bo ich juz prawie nie ma... Pakuj 2.0 z mondka lub 2.0 z rsa 1.8 nieopłacalny temat bo stwierdzisz ze malo mocy
Zajechany RS objezdza 2.0 z Mondeo wiec wybór należy do CB co wybierzesz
  
 
Cytat:
2014-07-03 23:23:23, S3ci0r pisze:
w dodatku jak już zmieniasz pojemność, na co najmniej 1.8 to musisz wymienić też wydech bo 1.4 będzie za mały a co za tym idzie to i też tylny zderzak bo końcówka w 1.4 jest na narożniku natomiast w 16V jest na wprost (symetrycznie do ucha holowniczego).



A po co zmieniać tylny zderzak i pakować się w dodatkowe koszta (kupno i lakierowanie zderzaka) jeśli można przespawać końcówkę wydechu?
  
 
W zasadzie to każdy swap z 1.4 wymaga tyle samo zachodu. A ze wszystkich pasujących do Escorta to najłatwiej z dostępnością jest z 2.0 NGA z Mondka. Temat skrzyni i sprzęgła przy takim swapie jest mi nieznany, ale i tak uważam to najlepsza opcja.
  
 
a po to bo kolega może mieć później zonka z kupnem zendera pod końcówkę wydechu na ukos. do tej pory widziałem 1 szt na allegro.
  
 
Gasz ale dawagacja ,Kolego zmien silnik na 1.6 8v wraz z kompem i osprzetem silnika bo jest tam pare róznic i to wszystko,nic wiecej nie ruszaj ,bo wydech podejdzie kwestia tylko czy kolektor jest w tym samym miejscu ,a raczej jego wyjscie .Kazda inna zmiana wymaga zmiany ele.do silnika i paru innych gratów .Skrzynia z twojego 1.4 pasi do kazdego innego silnika z rodzin cvh i dohc sa tylko inne przełozenia ,srednice wydechu masz trzy w esie .mozesz zostawic ta co masz .


  
 
Kolega napisał że finanse bardzo ważne...swap na 1.6 jest najłatwiejszy ale to i tak dalej nie jedzie i żre więcej jak 2.0 najlepszym rozwiązaniem jest NGA ale to już zależy od zainteresowanego czy mu się to opłaca.
  
 
Może odłóżmy tą dyskusję, bo zainteresowany od napisania postu się jeszcze nie pojawił.
  
 
Cytat:
2014-07-06 13:43:49, darek4488 pisze:
Może odłóżmy tą dyskusję, bo zainteresowany od napisania postu się jeszcze nie pojawił.



No nie zgodze sie z Toba Luki ,miałem taki silnik w mk4 ,i do 3000obr ,była naprawde w pozo ,jakies 6,5 w tarsie i na miescie 8 , powyzej tych obr, juz skala w miescie przekraczała 10.
  
 
Przyznam że ja jeździłem delikatnie mówiąc dość wyeksploatowanym cvh i na prawdę była masakra i ze spalaniem i awariami...non stop wymieniałem popychacze hydrauliczne bo co chwilę przecierało na wylot mam uraz do tego silnika
  
 
Cytat:
2014-07-06 14:55:22, iglaxr3i pisze:
No nie zgodze sie z Toba Luki ,miałem taki silnik w mk4 ,i do 3000obr ,była naprawde w pozo ,jakies 6,5 w tarsie i na miescie 8 , powyzej tych obr, juz skala w miescie przekraczała 10.


nie jestem Luki i nie rozumiem co ma twoja odpowiedź do zaznaczonego fragmentu


[ wiadomość edytowana przez: darek4488 dnia 2014-07-06 19:24:41 ]
  
 
Cytat:
2014-07-06 16:37:15, lukirs pisze:
Przyznam że ja jeździłem delikatnie mówiąc dość wyeksploatowanym cvh i na prawdę była masakra i ze spalaniem i awariami...non stop wymieniałem popychacze hydrauliczne bo co chwilę przecierało na wylot mam uraz do tego silnika


Ja tez mam uraz do nich :/ jak nie jakiś czujnik, popychacze hydrauliczne po problemy z wtryskiem i krokowym. Nigdy więcej cvh.
  
 
jakies zakatowane zlomy mieliscie, moj cvh 1.6 spisywal sie dobrze,ale co mi w nim nie pasowalo (a moze w skrzyni z nim polaczonej),to slabo sie zbieral ponizej 3500 obrotow, potem juz bylo ok. Jesli chodzi o moc,to byla dobra jak na ta pojemnosc,bez problemu bral 1.6 zetec, tylko trzeba bylo go katowac. Ale to oczywiscie sprawialo ze palil duzo, wlasciwie tyle samo albo ciut wiecej co 2.0 RS.
  
 
Wiesiu mój tak samo, zeteca zjadał, lipnie do 3500 ciągną, fakt że był już bardzo zmęczony moją nogą, lecz nigdy mnie nie zawiódł
  
 
Cytat:
2014-07-06 19:24:09, darek4488 pisze:
nie jestem Luki i nie rozumiem co ma twoja odpowiedź do zaznaczonego fragmentu [ wiadomość edytowana przez: darek4488 dnia 2014-07-06 19:24:41 ]



Nie ten cytat wbiłem.
  
 
AsOne, masz priva dot. swapa ;D
  
 
Panowie, sorry ze nie odpisywałem ale praca i ciągle praca.
Tak jak mowilem sprawa finansowa jest priorytetem. dodam ze blachy nie są w najgorszym stanie ale do dopracowania. zderzak z tyłu i tak do wymiany. dodam że auto ma jezdzic, a nie byc potworem na kołach dodatkowo mam podtlenek gazotu w sekwencji który jest i bedzie wykorzystywany.
  
 
To już chyba masz wszystko napisane co trzeba, najtaniej jak uda Ci się znaleźć to 1.6 105KM CVH, drożej 2.0 mondeo
  
 
W CVH 1,4 i 1,6 rozrusznik jest na dole podchodzi tylko skrzynia ib5, w 2.0 NGA rozrusznik jest na gorze wiec raczej trzeba tez kombinować ze skrzynia. Moze kolega S3ci0r powie jak mu podpasywała skrzynia z 1,4 do 2.0.
  
 
Cytat:
2014-07-10 11:34:30, Deny pisze:
W CVH 1,4 i 1,6 rozrusznik jest na dole podchodzi tylko skrzynia ib5, w 2.0 NGA rozrusznik jest na gorze wiec raczej trzeba tez kombinować ze skrzynia. Moze kolega S3ci0r powie jak mu podpasywała skrzynia z 1,4 do 2.0.



Rozrusznik przecież jest przykręcany do skrzyni biegów, a nie do silnika.