MotoNews.pl
5 Silniczek krokowy - dbajcie o jego czystosc (28352/26) - Strona 1.5
  

Silniczek krokowy - dbajcie o jego czystosc - Strona 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
facet ktory rowniez i mnie robil taka magie mowi ze to sie nazywa
"zmywacz do gazników" a produkuje to firma VIRT i LOCTAIT
a mozna to w zasadzie kupic w kazdym wiekszym sklepie z motoryzacja
znalazlem jeszcze takie
tu
  
 
poszukuje jakiegos warsztatu w katowicach badz niedalekiej okolicy gdzie ktos wyczysci mi silniczek krokowy bo sam wole sie za to nie brac. moze znacie kogos i mozecie polecic? z gory dziekuje
  
 
nikt z Katowic nie czyscil silniczka krokowego?? nie wierze. napiszcie gdzie to mozna zrobic.
  
 
Panowie, bez paniki!
Idzcie do syfmarketu, kupcie magic-zestaw srubokret z koncowkami typu "torx" czy jakos tak (gwiazdki) i odkreccie ten silniczek - zabawa o stopniu komplikacji 2 w 10-stopniowej skali trudnosci. wczoraj to zrobilem i zajelo mi ok. 10 min.
pozdr.
  
 
Witam,

czy moze mi ktos zlokalizowac polozenie silniczka? bo mi tez obroty plywaja a mam auto od niedawna i dopiero zaczynam z nim eksperymentowac

PS. czy to tez moze wplywac na gasniecie silnika przy odpalaniu zimnego ??? Tzn, odpalam pierwszy raz zimny, spadaja obroty i jak nie przygazuje to gasnie, odpalam drugi raz i jest juz ok.

pozdr.
  
 
przy "zespole przepustnicy" na tle zbiorniczka płynu wspomagania układu kierowniczego, mały silniczek - tak jest w 1.8 i 2.0.


mam nadzieje że troszkę pomogłem
  
 
Witam
Muszę odświeżyć temat, bo w naszej wyszukiwarce niczego interesującego, coby mnie interesowało nie znalazłem.


Ale do rzeczy: Gaśnie mi przy schodzeniu z obrotów, więc obstawiam krokowy bo raczej nie widzę nic innego.

Z uwagi na to, że już teraz jest zimno jak w d... i pewnie za chwilę spadnie śnieg, to załatwiłem sobie wynajęcie garażu na jakieś 2 h i w tym czasie muszę się ze wszystkim wyrobić.

Zdaję sobie sprawę, że być może wystarczyłoby tylko czyszczenie samego krokowego, ale nie mam czasu ani chęci babrać się z tym samym 2 razy, więc wymieniam na nowego krokowca, którego w ciemno zakupiłem za ok. 60 zł.

Pytania:

1) Jaka powinna być prawidłowa odległość tego wystającego trzpienia i jak to się liczy? Wymiar A czy B ?

2) Ten trzpień to się wykręca czy wyciąga w celu ustawienia prawidłowego wymiaru ?

3) Czy w celu demontażu przepustnicy (silnik 1.5) konieczne są jakieś klucze o niestandardowych rozmiarach ?

4) Czy po wymianie tego krokowego ...konieczne są jakieś dodatkowe ustawiania, czy silnik sam się ustawi ?


Pytam bo tak jak na wstępie pisałem, na naszym forum nic ciekawego na ten temat nie znalazłem, a na innych forach pisali z trwogą, że po wymianie krokowego silniki przez pierwsze 5 min potrafiły pracować przy 3000 obr/min i później jakoś się ustawiały


Więc pytam ...na co musiałbym się "psychicznie" przygotować po takiej wymianie?


Za wszelkie wskazówki z góry dziękuję. Poniżej fotka krokowca z wymiarami.


Darmowy Hosting Grafiki
  
 
chyba ze 2 lata temu wymieniałem(wymiana prosta o co tam może być skomplikowanego ale moze miałem szczęście bo nic nie ustawiałem ) i nic takiego po wymianie nie miało miejsca żadnych dziwnych zachowań, silnik zapala i chodzi normalnie
  
 
Pewnie miałeś szczęście, bo to co niektórzy opisują o wymianie krokowego ...to "mrozi krew w żyłach".

Więc muszę wiedzieć wszystko na 100% co i jak, żebym się nie wq.... albo żebym nie musiał ściągać lawety

Ta tamta odległość A lub B jest istotna bo od tego zależy jak silnik będzie pracował zaraz po wymianie...


No to czekam jeszcze na informację o tych wymiarach...
  
 
Cytat:
2010-09-05 00:54:24, nawigator5 pisze:
bo to co niektórzy opisują o wymianie krokowego ...to "mrozi krew w żyłach".



Jak ktoś lubi koloryzować to i tankowanie okaże się czynnością serwisową. Zakupiony silnik krokowy montujesz bez zastanawiania się nad tym w którą stronę masz nim obracać i jaka powinna być odległość. Po tym skomplikowanym zabiegu przykręcenia go na dwie śrubki robisz reset ECU, następnie odpalasz silnik i bez dodawania gazu chodzi do chwili załączenia wentylatora. I co w tym skomplikowanego

[ wiadomość edytowana przez: slawek_p dnia 2010-09-05 13:13:57 ]
  
 
Cytat:
2010-09-05 13:13:10, slawek_p pisze:
Jak ktoś lubi koloryzować to i tankowanie okaże się czynnością serwisową. Zakupiony silnik krokowy montujesz bez zastanawiania się nad tym w którą stronę masz nim obracać i jaka powinna być odległość. Po tym skomplikowanym zabiegu przykręcenia go na dwie śrubki robisz reset ECU, następnie odpalasz silnik i bez dodawania gazu chodzi do chwili załączenia wentylatora. I co w tym skomplikowanego [ wiadomość edytowana przez: slawek_p dnia 2010-09-05 13:13:57 ]




Dokładnie tak ja niecały tydzień temu wyciągałem , umyłem i założyłem , dłużej zajęło by mi wypicie piwa niż ta operacja
  
 
No i o to mi chodziło !!!

Szkoda tylko, że nic takiego "jasnego i oczywistego" nie znalazłem pośród ...10 chyba postów o krokowym w naszym archiwum.


...a jak tak zrobię (...) i będą jakieś jaja to ...stawiacie lawetę
  
 
a mógłby ktoś dokładniej opisać w którym miejscu znajduje się ten silniczek ? Oraz czy jest duże prawdopodobieństwo uszkodzenia czegoś w nim podczas czyszczenia ?
  
 
...wpisz sobie na Allegro "silnik krokowy espero" to zobaczysz jak on wygląda [takie coś z wtyczką i czterema dochodzącymi kabelkami].

...a znajduje się on mniej więcej ...pod takim półksiężycem do którego przyczepiona jest linka gazu.

Wymiana krokowca bez demontażu całej przepustnicy ...raczej niemożliwa.

A czyszczenie krokowca to jest taki "kosmetyczny półśrodek". Najlepiej przy jednym rozkręcaniu wszystkiego - wymienić na nowy i masz spokój na kolejne 10 lat.
  
 
Cytat:
2010-09-17 17:15:34, nawigator5 pisze:
...wpisz sobie na Allegro "silnik krokowy espero" to zobaczysz jak on wygląda [takie coś z wtyczką i czterema dochodzącymi kabelkami]. ...a znajduje się on mniej więcej ...pod takim półksiężycem do którego przyczepiona jest linka gazu. Wymiana krokowca bez demontażu całej przepustnicy ...raczej niemożliwa...



Dokładnie jest tak jak kolega nawigator5piszę. Krokowiec znajduje się dokładnie pod osią przepustnicy. Wymienić go bez demontażu przepustnicy może i by się dało ale chyba trzeba byłoby mieć dużo akrobatycznych zdolności. Polecam wymontować całą przepustnicę, przy okazji można ją wyczyścić. Cała operacja nie zajmie dłużej niż godzinkę naszego cennego czasu. Wiem co piszę Wymieniałem go kilka dni temu


[ wiadomość edytowana przez: Michal7e91 dnia 2010-09-19 10:49:01 ]
  
 
Włączę się do wątku (nie chcę zakładać nowego).
Czy silnik krokowy to część "znormalizowana" dla Espero?
Na allegro jest tego masa a mnie interesuje czy jeżeli kupię dla silnika 1,5 to będzie pasował w silniku 1,8.

Adres poniżej.
krokowiec Espero
  
 
Przeca w opisie stoi jak byk do jakich to jest silników. Te od 1,8 pasują chyba do 2,0.
  
 
Cytat:
2010-09-22 17:31:27, 1On pisze:
Włączę się do wątku (nie chcę zakładać nowego). Czy silnik krokowy to część "znormalizowana" dla Espero? Na allegro jest tego masa a mnie interesuje czy jeżeli kupię dla silnika 1,5 to będzie pasował w silniku 1,8. Adres poniżej. krokowiec Espero



I następny co nas sprawdza. My nie katalog części.Ci co sprzedają na Allegro wiedzą najlepiej i wystarczy ich się zapyta. Z czystej grzeczności- jest znormalizowany ale resztę domyśl się sam.
  
 
...nikogo nie sprawdzam. Moje pytanie to zwykła oszczędność (cena silników krokowych waha się od 40 do 70zł), ponadto sprzedawcy kierowani są chęcią zysku w związku z tym bez względu jak zapytam to i tak otrzymam odpowiedź która skłoni mnie do zakupu. Prawidła allegro są takie, że opinie nie są straszakiem dla firm bo przecież sam portal nie radzi sobie z ewentualnymi kwestiami spornymi (poruszyłem ten temat na wypadek gdyby ktoś sugerował istnienie reguł na allegro).

Wracając do tematu. Moje pytanie jest nadal aktualne bo nie wydaje mi się bezpodstawne.
  
 
Cytat:
2010-09-22 21:15:34, slawek_p pisze:
I następny co nas sprawdza. My nie katalog części.Ci co sprzedają na Allegro wiedzą najlepiej i wystarczy ich się zapyta. Z czystej grzeczności- jest znormalizowany ale resztę domyśl się sam.

A Ty co?
Jak nie wiesz co odpowiedzieć, to poczekaj aż odpowie ktoś to zna odpowiedź, a nie napadasz na "Nowego".

Kolego 10n, Twoje pytanie jest jak najbardziej na miejscu i dla "normalnych" użytkowników tego forum zrozumiałe.

Silniczek krokowy wg katalogu:
Motor 1,5 16V: nr kat. 17059602 (po roku '94)
Motor 1,8 2,0 8V: nr kat. 92062155

Pozdrawiam i proponuję kupić silniczek w prawdziwym sklepie motoryzacyjnym.