MotoNews.pl
  

Czym wypolerować zmatowiałe szkła reflektorów? - Strona 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
A ja twierdzę, że to jest szkło. Nie widziałem jeszcze szkieł reflektrów z plastiku (poliwęglan).
Pozdr.
  
 
w espero ''szkła'' reflektorów sa zrobione z poliwenglany, tak jak w fabii, 406, lanosie, matizie i wielu innych samochodach, niewielkie zmatowienia zlikwidujesz pasta regeneracyjna automax, ja tak wlasnie zrobilem usiebie ale powiem odrazu że trzeba sie namachać ręką
  
 
Cytat:
2004-10-01 14:08:45, Krzysztof_L pisze:
A ja twierdzę, że to jest szkło. Nie widziałem jeszcze szkieł reflektrów z plastiku (poliwęglan). Pozdr.




Nie jest to szklo na 100% ze wzgledu na wage, matowienie, ktore (w taki sposob przynajmniej) nie jest mozliwe na szkle no i w koncu sama strukture. Podczas pewnej przygody kiedy reflektor opuscil samochod pourywaly sie wszystkie zaczepy, a samo "szklo" nie peklo tylko sie porysowalo - ale w taki sposob jak rysuje sie plastik, zdrapal sie kawalek powierzchni i na koncu zadrapania zostal taki skarbowany. Szklo to mialy polonezy.
  
 
Widze ze nawet swiatla mam przestarzale hehe

Jakby co - do polerowania szkla i plastikow (np w ekranach tel. kom., w zegarkach) stosuje sie zdaje sie tlenek cynku .. kumpel optyk mi to pokazywal

cholera to byl tlenek cynku ?? hmm chyba tak trzeba jakiegos optyka zapytac

pozdr
  
 
Zapytaj o ten "tlenek cynku" oraz gdzie go można dostać
  
 
Jeżeli faktycznie jest to poliwęglan czyli tworzywo sztuczne, to tak jak mówi wiktor_ , bardzo dobra będzie pasta AutoMax. Zresztą pastę tę polecam tez do polerowania drobnych rys na lakierze i do użytku domowego (polerowanie tworzyw).
Pozdr.
  
 
A ktos juz walczyl z pozostalosciami lakieru na szybkach reflektorow??? Dostalem to ustrojstwo w spadku po poprzednim wlascicielu co skutecznie sie przyczynia do zmniejszenia widocznosci niestety... Wiem, ze kumpel walczyl w lanosie i uzyl rozpuszczalnika . Efekt - zmatowinie szkla... A czy mozna benzyna ekstrakcyjna??? Nie chce spaprac gorzej niz jest...
  
 
Można próbować benzyny ekstrakcyjnej, ale będziesz się musiał nawycierać, aby zetrzeć, a jeśli lakier jest porządny to nic nie zrobisz. Nitro nie polecam.
  
 
Cytat:
2005-10-28 11:17:16, piotr_ek pisze:
Można próbować benzyny ekstrakcyjnej, ale będziesz się musiał nawycierać, aby zetrzeć, a jeśli lakier jest porządny to nic nie zrobisz. Nitro nie polecam.


No wlasnie, efekt nitro widzialem dlatego nie probuje... A co do lakieru to kto to wie co to za ustrojstwo.... czyli w najgorszym wypadku do wymiany... Mam nadzieje ze reflektor jest rozbieralny (bo sie nawet nie przygladalem)
  
 
Cytat:
2005-10-28 12:51:22, yankie pisze:
Mam nadzieje ze reflektor jest rozbieralny



Praktycznie nie. A nie próbowałeś wyskrobać tego lakieru.
  
 
Cytat:
2005-10-28 12:53:17, piotr_ek pisze:
Praktycznie nie. A nie próbowałeś wyskrobać tego lakieru.



Probowalem, ale cos mi sie wydaje, ze jest wgryziony (wiec przypuszczam, ze to jakies nitro bylo). Wiec albo benzyna da rade... albo wstrzymam sie z kupnem reflektora
  
 
Rozważ wyjście "inwazyjne". Kup reflektory od jakiegoś "anglika". Jako niesprzedawalne powiny być tańsze. I "szkło" można przełożyć. Jest co prawda trochę zabawy ale zawsze to taniej niz kupować nowe lampy
  
 
Navi a z anglika trzeba przekładać szkła a nie da się całych lamp założyć? Co oni tam światła na odwrót też mają? Nie żebym był zgryźliwy po prostu chce sie dowiedzieć co jest nie tak ze światłami angielskich espero
  
 
Cytat:
2004-10-01 14:49:23, thaniel pisze:
Widze ze nawet swiatla mam przestarzale hehe Jakby co - do polerowania szkla i plastikow (np w ekranach tel. kom., w zegarkach) stosuje sie zdaje sie tlenek cynku .. kumpel optyk mi to pokazywal cholera to byl tlenek cynku ?? hmm chyba tak trzeba jakiegos optyka zapytac pozdr


Przestarzałe?? ...przestarzałe to może jedynie rozwiązanie elementów optyki ( np.zastosowanie H1 & NIEzastosowanie soczewek) reszta rozwiązań czyli "gładka szyba" i poliwęglan zamiast szkła są przecież super nowoczesne!

mówiąc o Tlenku cynku miał na myśli pewnie środek w postaci tzwn. pasty cynkowej dostępnej bez problema w każdej aptece ...koszt pewnie ok.5 zł max
  
 
Cytat:
2005-10-28 14:00:24, Stanko pisze:
Navi a z anglika trzeba przekładać szkła a nie da się całych lamp założyć? Co oni tam światła na odwrót też mają? Nie żebym był zgryźliwy po prostu chce sie dowiedzieć co jest nie tak ze światłami angielskich espero


Niestety. Różny jest taki drobiazg jak odbłyśnik (to srebrne) i klin który ma swietlać pobocze świeci w lewo - na srodek jezdni . Nie przejdzie żadnego przeglądu. reszta to jest to samo
  
 
Cytat:
2005-10-28 13:35:00, Navi pisze:
Rozważ wyjście "inwazyjne". Kup reflektory od jakiegoś "anglika". Jako niesprzedawalne powiny być tańsze. I "szkło" można przełożyć. Jest co prawda trochę zabawy ale zawsze to taniej niz kupować nowe lampy


Navi, obawiam sie ze jest to bardzo trudno wykonalne, mianowicie ostatnio w jednym z warsztatów w katowicach zajmujących sie regeneracją reflektorów na hasło reflektory z espero, facet załamywał ręce mówiąc ze są to jedne z nielicznych lamp których sie praktycznie nie da rozkleić

-----------------
czasem tu zaglądam
  
 
Cytat:
2005-10-28 14:44:52, Adam4302 pisze:
Navi, obawiam sie ze jest to bardzo trudno wykonalne, mianowicie ostatnio w jednym z warsztatów w katowicach zajmujących sie regeneracją reflektorów na hasło reflektory z espero, facet załamywał ręce mówiąc ze są to jedne z nielicznych lamp których sie praktycznie nie da rozkleić


Kurcze to ladne pocieszenie.... albo musze to zaakceptowac albo poszukac lamp
  
 
aj tam zaraz Adas praktycznie to sie da bo sam to robilem wraz z Robertem_S w celu wyczyszczenia zmatowionej od srodka szybki kiedys moj kolega (poprz. wlasciciel auta) wsadzil jakas zwykla zarowke bez filtra UV /nie mialy napisu UV stop/ no i wewn. czesc szybki reflektora stala sie matowa, ale po rozklejeniu jej i umyciu plynem do naczyn wsio ladnie zeszlo nie musialem uzywac zadnych past typu Tempo (choc bylem przygotowany )
A co do rozklejania to najlepsza bedzie suszarka /ja z niej skorzystalem/ --> (bo opalarka moze miec za duza moc grzewcza). Grzejesz po kolei miedzy szybka a obudowa i np. dluuugggim nozem rozklejasz powoli (i tak dookola) i po sprawie.
powodzonka i pozdrowionka
  
 
Cytat:
2005-10-28 14:44:52, Adam4302 pisze:
Navi, obawiam sie ze jest to bardzo trudno wykonalne, mianowicie ostatnio w jednym z warsztatów w katowicach zajmujących sie regeneracją reflektorów na hasło reflektory z espero, facet załamywał ręce mówiąc ze są to jedne z nielicznych lamp których sie praktycznie nie da rozkleić


Eeee tam. Dla nas nie ma żeczy niemożliwych. Andi użył techniki delikatnej- ja lutownicy . Po prostu założyłem na mocną lutownicę (sdiełano w cccp w 1965 r) grubszy niż zwykle grot (1,5) i po prostu odciąłem wzdłuż szyby. Potem zlepiłem na silikon i jest OK.

A fachowcy są do d.. Pamiętacie jak (chyba stankowi) nie chcieli wykręcić świec na coca-colę? . Nie znaja się o tyle
  
 
No i Stanko dalej buja się ze starymi świeczkami, ale w ten weekend leje co sie da wd40 później cole zostawiam na cały dzień i noc i później próbuje