MotoNews.pl
  

INSTALACJA GAZAOWA? - Strona 6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2008-03-25 08:38:52, slawekk pisze:
No to jestem chętny na eksperymenty . Na trasie na której esperak palił mi zawsze około 7,5l PB , teraz spalił 10 gazu - to chyba za dużo (prędkości od 120 w górę , częste redukcje i wyprzedzanie) Wiesz o co chodzi w ustawianiu tego ustrojstwa?



jak się podłączysz interfejsem to stag to zapamięta i z gwarancji nici.

Ale jeśli mimo to się podłączycie to pokażcie na forum skriny z programu, zwłaszcza mapy, może coś pomogę.
  
 
Czy w samochodzie z gazem to normalne ,że wsiadając z rana czuć lekko gazem?

Gaszony jest zawsze na gazie.
  
 
Nie jest to normalne.
  
 
Montował ktoś ostatnio gaz w alsa siedlce?
  
 
Cytat:
2009-05-23 14:22:54, mweis pisze:
Montował ktoś ostatnio gaz w alsa siedlce?



Wątpię ale... nawet jakby ?
masz zamiar jechać 400km w jedną stronę montować LPG ??


P.S. a tyle się pisze żeby prawidłowo tytułować wątki i w miarę możliwości nie dublować tematów
  
 
To gdzie chcę jechać to moja sprawa. Zadałem konkretne pytanie więc myślałem że otrzymam konkretną odpowiedż. A pytanie zadałem moim zdaniem w dobrym wątku.
  
 
Cytat:
2009-05-23 15:55:35, mweis pisze:
To gdzie chcę jechać to moja sprawa. Zadałem konkretne pytanie więc myślałem że otrzymam konkretną odpowiedż. A pytanie zadałem moim zdaniem w dobrym wątku.



Trzeba było poszukać łaskawie wśród klubowiczy kogoś, kto mieszka w Siedlcach lub okolicy i jemu napisać priva, żeby popytał okolicznych tambylców co sądzą o tym zakładzie

A tak to wpadniesz niewiadomo skąd, narobisz zamieszania, zgarniesz potrzebne Ci informacje i pewnie jak 80% żółtych znikniesz z klubu szybciej niż się pojawiłeś
  
 
To jest wątek w którym pojawiał się już temat alsy. Myślę że nie jest to ot i mój post jak najbardziej jest kontynuacją tego co juz wcześniej się przewijało. A nie wiadomo skąd to w sumie każdy z Was się kiedyś pojawił.
  
 
Cytat:
2009-05-23 15:55:35, mweis pisze:
To gdzie chcę jechać to moja sprawa. Zadałem konkretne pytanie więc myślałem że otrzymam konkretną odpowiedż. A pytanie zadałem moim zdaniem w dobrym wątku.


owszem, niby Twoja sprawa ...ale w takim razie po co wywlekasz swoje sprawy na forum , które nie jest Twoje lecz publiczne??
Sorry ale tutaj musisz się liczyć z tym , że ktoś ma inne zdanie , swoje uwagi itp. , niezwykle rzadko pada prosta , jednoznaczna odpowiedź .. przecie to nie kółko różańcowe!

P.S. też zadałem konkretne pytanie ...a Ty się poplułeś ze złości zamiast odpowiedzieć

Natomiast przepraszam za uwagę dot. kierunku i tytułu wątka ..jakoś niedopatrzyłem pierwszego i myślałem żeś sam stworzył tegoż
  
 
U nas w Katowicach koszt staga4 z butlą w kole to około 2400pln. tam 1750pln. Wiec pomyślałem że za te zaoszczędzone 650 można sobie zrobić trzydniową wycieczkę i coś zwiedzić. Jeszcze jest kwestia serwisu ale pomyślałem skoro w mietku mam od 6 lat sekwencję 146kkm i tylko filtry sam wymieniam to może ni będzie źle.
  
 
Cytat:
2009-05-23 16:28:16, bogdan1 pisze:
owszem, niby Twoja sprawa ...ale w takim razie po co wywlekasz swoje sprawy na forum , które nie jest Twoje lecz publiczne?? Sorry ale tutaj musisz się liczyć z tym , że ktoś ma inne zdanie , swoje uwagi itp. , niezwykle rzadko pada prosta , jednoznaczna odpowiedź .. przecie to nie kółko różańcowe! P.S. też zadałem konkretne pytanie ...a Ty się poplułeś ze złości zamiast odpowiedzieć Natomiast przepraszam za uwagę dot. kierunku i tytułu wątka ..jakoś niedopatrzyłem pierwszego i myślałem żeś sam stworzył tegoż


ok, przepraszam powinienem od razu odpowiedzieć

[ wiadomość edytowana przez: mweis dnia 2009-05-23 17:08:13 ]
  
 
Zakładałem u nich ponad rok temu (jak widać w tym wątku).

Instalacja nadal działa, chociaż jak pewnie czytałeś były problemy z check engine i początkowo z mocą samochodu (odebrałem samochód i zapłaciłem dopiero po kilkukrotnych poprawkach).

Po założeniu gazu, tydzień później byłem znów u nich na kolejnych poprawkach.

Do dzisiaj zrobiłem na niej około 30k km, check engine przestał się zapalać od kiedy zacząłem tankować na Łukoilu (jakieś 2-3 miesiące temu).
Nie wymieniałem jeszcze żadnych filtrów , świec , ani kabli. Niedawno byłem na sprawdzeniu szczelności (gdzie indziej) to stwierdzili ,że wszystko jest OK, tylko jedna opaska była lekko poluzowana.
Po poprawieniu opaski i tak czasami czuć z rana gazem.

Gdybym miał zakładać po raz drugi poszukałbym czegoś bliżej (do Siedlec mam około 80-90km w jedną stronę).

edit:
Aaaaa, zapomniałbym - od początku wydawało mi się ,że trochę za głośno pracują wtryski , w zakładzie w którym sprawdzałem szczelność sprawdzili mi też ustawienia kompa (były OK) i te wtryski - okazało się ,że jeden z nich (konkretnie trzeci) tak hałasuje - zestaw naprawczy do niego to chyba coś koło 400 zł.

[ wiadomość edytowana przez: slawekk dnia 2009-05-23 16:50:33 ]
  
 
Cytat:
2009-05-23 16:45:26, slawekk pisze:
Zakładałem u nich ponad rok temu (jak widać w tym wątku). Instalacja nadal działa, chociaż jak pewnie czytałeś były problemy z check engine i początkowo z mocą samochodu (odebrałem samochód i zapłaciłem dopiero po kilkukrotnych poprawkach). Po założeniu gazu, tydzień później byłem znów u nich na kolejnych poprawkach. Do dzisiaj zrobiłem na niej około 30k km, check engine przestał się zapalać od kiedy zacząłem tankować na Łukoilu (jakieś 2-3 miesiące temu). Nie wymieniałem jeszcze żadnych filtrów , świec , ani kabli. Niedawno byłem na sprawdzeniu szczelności (gdzie indziej) to stwierdzili ,że wszystko jest OK, tylko jedna opaska była lekko poluzowana. Po poprawieniu opaski i tak czasami czuć z rana gazem. Gdybym miał zakładać po raz drugi poszukałbym czegoś bliżej (do Siedlec mam około 80-90km w jedną stronę).


Kiedyś zakładałem w tico jeszcze taką z 1 generacji i musiałem z pięc razy jeżdzić na poprawki. Dobrze że było blisko. Ale myśle że dobra sekwencja (w miarę) nie powinna wymagać serwisu. Przeczytałem ten wątek juz kiedys od poczatku więc wiem jakie miałeś przzygody z tymi gazownikami.
  
 
CO do siedlec - znalazłem na necie parę informacji że idą na ilość a nie na jakość - najtańsze komponenty, instalacja bez ustawiania map na drodze!
Nie wiem czy chodzi o ten sam zakład, ale warto posprawdzać.

Co do sekwencji - do sukcesu potrzebne są trzy rzeczy:

1. dobre komponenty - parownik, wtryskiwacze
2. prawidłowy montaż (wpięcie reduktora w układ chłodzenia, nawiercenie kolektora, dobór dysz)
3. prawidłowa regulacja - test drogowy lub najlepiej hamownia.

Ja z doświadczenia wiem, że sekwencja potrafi płatać figle - np. wszystkie parametry się zgadzają, auto jeździ tak jak na benzynie, nie szarpie, nie świeci się 'check', nie rozjeżdżają się mapy, ale na gazie jeździ minimalnie głośniej niż na benzynie i nie chodzi wcale o hałasujące wtryskiwacze, tylko dźwięk silnika. Winny był źle nawiercony kolektor. Dysze powinny być nawiercone w kolektorze możliwie blisko wtryskiwaczy benzynowych i być skierowane pod kątem w kierunku zaworu ssącego - nigdy 'pod wiatr', nawiercenie prostopadłe może działać poprawnie, ale nie ma reguły.


do espera dzisiaj montowałbym stag plus, wtryskiwacze magicjet, reduktor scorpion mini. Wg mnie to optymalny zestaw, a być może najlepszy na rynku.
  
 
a co myślisz o takim zestawieniu:
# CENTRALA STERUJĄCA FIRMY STAG 300 Z OKABLOWANIEM,
# PAROWNIK Z ELEKTROZAWOREM FIRMY TOMASETTO PRODUKCJI WLOSKIEJ,
# LISTWA WTRYSKÓW FIRMY VALTEK (żółty)
te wtryski o których piszesz to chyba odpowiedniki matrixa, mam matrixa w matizie i jak na razie sobie chwalę. Co prawda tylko 146kkm ale zobaczymy dalej.
  
 
Cytat:
2009-05-24 13:11:21, mweis pisze:
a co myślisz o takim zestawieniu: # CENTRALA STERUJĄCA FIRMY STAG 300 Z OKABLOWANIEM, # PAROWNIK Z ELEKTROZAWOREM FIRMY TOMASETTO PRODUKCJI WLOSKIEJ, # LISTWA WTRYSKÓW FIRMY VALTEK (żółty) te wtryski o których piszesz to chyba odpowiedniki matrixa, mam matrixa w matizie i jak na razie sobie chwalę. Co prawda tylko 146kkm ale zobaczymy dalej.



tomasetto to redutkor, który standardowo jest dostarczany w zestawie ze stagiem, podobnie jak wtryskiwacze.

Reduktor tomasetto alaska jest dedykowany do aut o mocy max 90 KM

wtryski żółte sam mam u siebie, dają radę, ale teraz dołożyłbym te 100 zł do listwy magic jet - są lepsze i bardziej precyzyjne. Na pewno do espero nie nadają się wtryskiwacze czerwone - są zbyt wolne.

reduktor - też dołożyłbym 50 zł za scorpiona mini - zbiera same pochlebne opinie - przynajmniej tyle wyczytałem na necie, alaska nie daje rady przy dużym obciążeniu (czytaj: max but)

  
 
Przepraszam za OT, a co sądzicie o elektronice Autronic'a?
  
 
Cytat:
2009-05-24 14:14:51, Robert_S pisze:
tomasetto to redutkor, który standardowo jest dostarczany w zestawie ze stagiem, podobnie jak wtryskiwacze. Reduktor tomasetto alaska jest dedykowany do aut o mocy max 90 KM wtryski żółte sam mam u siebie, dają radę, ale teraz dołożyłbym te 100 zł do listwy magic jet - są lepsze i bardziej precyzyjne. Na pewno do espero nie nadają się wtryskiwacze czerwone - są zbyt wolne. reduktor - też dołożyłbym 50 zł za scorpiona mini - zbiera same pochlebne opinie - przynajmniej tyle wyczytałem na necie, alaska nie daje rady przy dużym obciążeniu (czytaj: max but)


Dzięki wielkie za opinię, za dwa-trzy tygodnie zamontuję dokładnie taki zestaw o jakim pisałeś. Jak co to dam znać jak chodzi. Też wole dołożyć te 200pln i mieć spokój. Myślałem kiedyś o matrixie ale troszku drogie.
  
 
Wtrysk jak pisałem wcześniej hałasował i ... już hałasuje inaczej.

W ostatni weekend wracając z Rzeszowa (niestety delegacja , nie urlop) padł albo ten wtrysk ,albo cała listwa.
Efekt jest taki ,że na gazie nie da się jechać - szarpie, dusi i brak mu mocy (np. prędkość licznikowa max 140 zamiast 190kilku).
Ponieważ zrobiło mi się to zaraz po zatankowaniu (orlen) to podejrzewałem paskudny gaz i próbowałem jechać na nim dalej. Gaz skończył się po około 250km - cały czas na trasie - powinienem przejechać przynajmniej 350.

Jak znajdę jakaś chwile to pojadę na naprawę gwarancyjną - zobaczymy czy nie będą robili problemów.
Na razie przez najbliższe dwa tygodnie raczej czasu nie znajdę


[ wiadomość edytowana przez: slawekk dnia 2009-06-24 22:26:58 ]
  
 
W końcu założyłem, w Poczesnej. Dokładnie taki zestaw jak pisałeś. Trochę jeszcze zbyt wcześnie żeby oceniać pracę ale montaż moim zdaniem na bardzo dobrym poziomie. Po wstawieniu gazu do wymiany poszło całe wysokie napięcie + cewka w aparacie.