Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() jarbar FORD ASPIRE Tychy | 2004-04-06 13:39:44 no to mi wlasnie najbardziej pasuje - zwlaszcza ze moze go troszeczke za bardzo docieralem ![]() ![]() ![]() |
![]() schab (S) Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2004-04-20 10:44:33 Nie dajcie się zwieść krzykliwym reklamom olejów syntetycznych , jako tych naj- ! Owszem - nie neguję ich jakości , właściwości – natomiast dla nas , użytkowników wiekowych pojazdów zastosowanie ich może przynieść więcej szkody niż korzyści . Poza rewelacyjnymi właściwościami smarnymi , odpornością na wysokie temperatury ( bo gotujący się olej dobry jest do frytek , nie do silnika ! ) – mają one silne właściwości myjące . Co dla starego silnika może być zabójcze . O co chodzi ? – W miarę eksploatacji na wszystkich elementach mających kontakt z olejami – odkłada się nagar . Jeżeli zostanie wypłukany z kanałów olejowych w postaci piasku – może doprowadzić do uszkodzenia pompy olejowej i zatkania filtra , jeżeli „umyjemy” tłoki - nagle może się okazać , że silnik straci kompresję , pojawią się większe przedmuchy do miski olejowej , a silnik zacznie dymić - bo olej nie będzie dokładnie zgarniany ze ścianek cylindrów . Tak więc stosować nie polecam , chyba że ktoś zrobił właśnie remont silnika , albo tak ekstremalnie żyłuje silnik , że inne oleje się gotują !
Polecam natomiast oleje przeznaczone do takich pojazdów ( znowu kryptoreklama – chyba zwrócę się do producentów o prowizję ) , a mianowicie : Najlepszy to SELENIA Old Car ( bez obrazy ) , albo zapomniany nieco - stary poczciwy Selektol 20W -50 ! To że lepkość oba te oleje mają prawie jak olej przekładniowy – działa na ich plus , bo właśnie przez to odrobinę uszczelnia luzy pomiędzy tłokiem , a ścianką cylindra . Natomiast po zalaniu auta takim olejem – w zimie szybko się dowiecie – w jakim stanie jest wasz stary akumulator . Poza odrobinę trudniejszym rozruchem w zimie innych skutków ubocznych nie ma . Gorąco za to odradzam najtańszy na rynku olej Lotos Town – bo gotuje się on już w temperaturze pokojowej , a o innych jego cudownych właściwościach szkoda marzyć ! Jeszcze jedna uwaga : nie wierzcie w zapewnienia sprzedawców o środkach ( na starej Zastavie – testowałem różne ) , które dodane do oleju zastępują remont silnika : wszelkich preparatach teflonowych , czy też normalnych idiotyzmach typu : środek zawierający płynny metal (?) , czy też molekuły ceramiczne ! Gdyby istniały naprawdę takie rewelacje – producenci olejów już dawno zastrzegliby setkami patentów wyłączność na ich stosowanie ! Podobnie – z dużą rezerwą należy podejść do środków likwidujących wycieki oleju z silnika . Te działają , natomiast odbywa się to na zasadzie zmiękczania starych uszczelek ( lepiej więc zmienić je na nowe ) . Niekontrolowane zmiękczenie zamiast zlikwidować wyciek – jeszcze go powiększy . Czasem warto też zastanowić się , czy przypadkiem wycieki nie są spowodowane nadciśnieniem w misce olejowej – spowodowanym przedmuchami z nad tłoków ( w krańcowym przypadku może doprowadzić do eksplozji silnika ! ) . Zróbcie więc mały eksperyment : odepnijcie od filtra powietrza wąż odpowietrzający miskę olejową i przedłużcie - dyskretnie umieszczając wylot pod autem ( dyskretnie – bo operacja grozi cofnięciem dowodu ) , zatykając jednocześnie dziurę pod filtrem , żeby silnik nie dostawał „lewego” powietrza , w dodatku nie oczyszczonego ! Jeżeli wycieki się zmniejszą – to jesteście w domu . Na pewno poprawią się osiągi auta – bo zamiast dopalać opary oleju ( które dodatkowo potrafią zapaprać filtr ) – silnik dostanie większą dawkę świeżego powietrza ! |
![]() Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2004-04-20 10:58:33 Hmmm... no to po kolei...
1.co do "czyszczenia" silnika przez olej... no to niby masz racje ale jest to kwestią tego jak ktoś dotychczas wymieniał olej... u mnie przy każdej wymianie było podwójne płukanie Protec'em a dopiero pożniej zalewanie czystym nowym olejem... 2.co do "teflonow" -no to one b.dobrze dzialaja... po zakupie ostatniego fiata silnika nie bylo w cale slychac... ale po zdjęciu pokrywy zaworów... nie było ich widać (zupełnie jakby ktoś wypęłnił pokrywę bitexem ![]() 3. co do marek olejów.. to jakoś bardziej jestem przekonany do zachodnich... kiedyś olej Quaker State'a (bez zastrzeżeń) teraz Valvoline (Dura Blend - pół syntetyk, bez zastrzeżeń...), a do silników o dużym przebiegu to polecam Valvoline MAx Life Natomiast zdecydowane "NIE" mówię olejom z grupy Lotos, mialem 2 razy i co jeden to gorszy.... 4. [tu miało być coś jeszcze ale zapomniałem co ] [ wiadomość edytowana przez: Nomad dnia 2004-04-20 10:59:21 ] |
![]() leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2004-04-20 19:28:21
Zostań przy mineralu. Ja "przypadkiem" wymieniłem z półsyntetyka na full i teraz żałuje. Nadgorliwość nie popłaca. |
![]() jarbar FORD ASPIRE Tychy | 2004-05-04 17:45:44 od 3-4 tygodnie silnik przestał mi konsumować olej. Ale mam teraz wymianę. I dlatego proszę Was o opinie - gdybym się zdecydował przetestować mineralny to jaki polecacie ? Mobil 1 czy inny ? teraz jezdzie na polsyntetyku Lotosa !
|
![]() bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2004-05-04 18:30:24
ja obecjie jeżdze na Castrolu 15W-40 i nienarzekam silniczek sprawuje sie nienagannie i mimo ze czasem traktuje go ostro jak nadazie nie ubyła ani kropelka nie liczac pocacej sie pompy paliwa i co smieszniejsze silnik jest tak suchy ze zardzewiała mi miska olejowa i świece ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() jarbar FORD ASPIRE Tychy | 2004-05-04 18:34:06 no o Castrolu tez mysle - lub Mobil 1 - boje sie tylko tego ze sa niestety drozsze niz lotos. ale ... kupie chyba mineralny i zobaczymy.
|
![]() road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2004-05-04 18:47:11 |
![]() jarbar FORD ASPIRE Tychy | 2004-05-05 11:27:12 Kurcze kupilem mineral 15w-40 Mobil M - ojciec jak jeszcze jezdzil moim Poldkiem lal zawsze Mobil i bylo ok. Z tym braniem tak jak mowie - zauwazylem gfdzies od 3-4 tygodni ze przestal brac - najdziwniejsze jest to ze w moemncie jak zrobilo sie cieplej - czyli kiedy olej przestal byc gesty. No wiec nie wiem - jak juz kupilem i wydalem na niego 99 ![]() ![]() |
![]() jarbar FORD ASPIRE Tychy | 2004-05-05 18:51:57 No to wleje ten mineral i tyle - mam nadzieje ze nie bede narzekal. A jeszcze jedno pytanko - kupilem dzisiaj filtr oleju - ma oznaczenie P520 z Filtrona i nie wiem czy to dobry do mojego Poldka bo jakis tak mi wymiary nie pasuja - czy mozecie potwierdzic ze to jest dobry filtr ?
|
![]() pudel Miłośnik FSO Mazda RX-7 FC Kraków | 2004-11-10 00:41:31 Odświerzam wątek bo nurtuje mnie pewna sprawa. Mój borewicz jeździ na Lubro 20W-50, a za niedługo zima i temperaturka może spaść poniżej -10 stopni. Co wtedy? Czy taki olej da radę?? Czy lepiej zalać go jakimś 15W-40? |
![]() kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-11-10 01:00:17 Jeśli silnik jest zdrowy nie katuj go ta zupą i wlej porzadny 15W40.
|
![]() sosijapa3 Polski Fiat 125p Lublin | 2004-11-15 11:50:13
|
![]() Mieszko1976 Miłośnik FSO Caro 1.6 GLE/ Skoda ... Bydgoszcz | 2004-11-15 12:03:58 Witam
Jestem właśnie po zmianie oleju. Do mojego GLE o niewiadomym przebiegu wlałem Castrola mineralnego "szczególnie do starszych silników o dużym stopniu zużycia". Bańka 5l = 45zł w Geancie. Zobaczymy ile go schla. M |
![]() tur Miłośnik FSO POLONEZ ATU 1.6 GSI JAWOR DOLNY ŚLĄSK | 2005-03-02 15:05:42 chciałbym zapytać jaki olej kupić na wymiane do poldka 1.5gle94r 93tyskm.(podobno najlepszy do tych archaicznych silników jest selektor specjal) |
momik Miłośnik FSO Subaru Warszawa | 2005-03-02 15:27:38 tak selektol to dobry olej ja uzywam go już od wielu lat bo jest tani i dobry , smaiło możesz lać selektolek ![]() |
![]() kan Miłośnik FSO Zabrze | 2005-03-02 16:27:59 Tani to może jest ale dobry to raczej nie. Jeśli chcesz się nacieszyć tym pojazdem to przynajmniej olej klasy Lotosa Mineralnego ( nie City) niewiele droższy a o niebo lepszy. Przez oleje Selectol Specjal trzeba było remont robic po 100kkm. |