MotoNews.pl
  

Rav4 - check engine - Strona 6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam te same problemy Toyota Rav 4 2,2 DTi 2007 rok. Mój bład to P2002. Prosze o pomoc
  
 
pewnie 2.2 d-cat,dpnr,filtr cząstek stałych,jeśli masz gwar.pędem do serwisu,jeśli nie to według mnie trzeba przegonić wóz tak aby kat był czerwony,wypalić wszystkie syfy,tak jak BIGELEKTRON pisał trzeba jeździć dynamicznie to wtedy wszystko się wypala do końca i nie osiada na tym kacie. nie wiem,może Cię czekać wymiana tegoż filtra,czyli katalizatora.
  
 
Cytat:
2010-09-21 10:43:10, Ptak_Olecko pisze:
Witam. Mam te same problemy Toyota Rav 4 2,2 DTi 2007 rok. Mój bład to P2002. Prosze o pomoc


Te same problemy tzn ze auto zepsute, ,bo na tym podobienstwa sie koncza.
Proponuje zalozyc nowy watek pt nieustajace problemy z filtrami czastek stalych.
Po pierwsze czy masz samochod na gwarancji,jezeli tak to trzeba powymieniac wszystko co sie da i co kwalifikuje sie do wymiany..
Jezeli po gwarancji to trzeba zdemontowac wyplukac wspawac inne rurki do pomiaru cisnien,itd,slowem kupa roboty i pieniedzy worek. ale jestesmy zawsze gotowi na taki wydatek ze strony klienta.... zartowalem oczywiscie.
Po diagnostyce jestem w stanie ocenic co mozna uratowac i oszacuje kosztorys naprawy.Nie zawsze trzeba tylko wymieniac na nowe,chociaz nie ukrywam, ta forma naprawy jest najszybsza i najskuteczniejsza.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2010-09-21 18:54:22 ]
  
 
Witam.

Mam problem z Toyotą Rav4 2.0 16V 129 KM 1996 rok sprowadzona z USA. Świeci mi się kontrolka check engine i nikt u kogo byłem nie jest w stanie jej zgasić. Początkowo zaświecała się tylko na chwilę i później gasła. Teraz jednak pali się stale. Pierw przekładało się to na chwilowe spadki mocy auta, a becnie auto w ogóle straciło swą siłę. Ciężko się rozpędza, pedał trzeba wciskać niemal do podłogi. Ravka jest po prostu zamulona. Kod błędu u zwykłego diagnosty to P 1600 Engine ecu batt manufunction. W serwisie natomiast, że jest to Kod 13 o treści mi nieznanej. Digonosta powiedział, iż nigdy nie spotkał się z błędem P1600 i rozłozył ręcę. Serwis podobnie nie wiedział, co dokładnie trzeba zrobić.

Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
  
 
Cytat:
2010-09-26 10:40:50, rAvD pisze:
Witam. Mam problem z Toyotą Rav4 2.0 16V 129 KM 1996 rok sprowadzona z USA. Świeci mi się kontrolka check engine i nikt u kogo byłem nie jest w stanie jej zgasić. Początkowo zaświecała się tylko na chwilę i później gasła. Teraz jednak pali się stale. Pierw przekładało się to na chwilowe spadki mocy auta, a becnie auto w ogóle straciło swą siłę. Ciężko się rozpędza, pedał trzeba wciskać niemal do podłogi. Ravka jest po prostu zamulona. Kod błędu u zwykłego diagnosty to P 1600 Engine ecu batt manufunction. W serwisie natomiast, że jest to Kod 13 o treści mi nieznanej. Digonosta powiedział, iż nigdy nie spotkał się z błędem P1600 i rozłozył ręcę. Serwis podobnie nie wiedział, co dokładnie trzeba zrobić. Będę wdzięczny za wszelką pomoc.


No to nie pekaj, damy rade
Napisz tylko jaki tam silnik siedzi ,bo z tych zabytkowych niewiele pamietam-typ silnika jest np na masce od wewnatrz na naklejce.?
Tak mniej wiecej kod 13 odpowiada za czujnik obrotow silnika -aparat zaplonowy instalacja itd,ale musze znac typ silnika.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2010-09-26 11:53:03 ]
  
 
Dane z naklejki to:

Engine family: TTY2.01 JGKFK SFI, EGR. 02S (2), TWC (2)
Evap . family: TTY1095AYME1 2.O liter

Engine tune-up specifications for all altitudes.

Valve clearance Intake 0.19-0.29mm (0.007-0.011 in.)
(Engine at cold) Exhaust 0.28-0.38mm (0.011-0.015 in.)

Pod "kodem kreskowym" jest jeszcze: 201 JGKFG
3S-FE

Na wszelki wypadek spisałem prawie całą naklejkę

Chciałem jeszcze zapytać czy dłuższe użytkowanie auta z tym problemem może powodować jakieś negatywne skutki?

Dziękuję za odp.
  
 
Cytat:
2010-09-26 14:56:38, rAvD pisze:
Dane z naklejki to: Engine family: TTY2.01 JGKFK SFI, EGR. 02S (2), TWC (2) Evap . family: TTY1095AYME1 2.O liter Engine tune-up specifications for all altitudes. Valve clearance Intake 0.19-0.29mm (0.007-0.011 in.) (Engine at cold) Exhaust 0.28-0.38mm (0.011-0.015 in.) Pod "kodem kreskowym" jest jeszcze: 201 JGKFG 3S-FE Na wszelki wypadek spisałem prawie całą naklejkę Chciałem jeszcze zapytać czy dłuższe użytkowanie auta z tym problemem może powodować jakieś negatywne skutki? Dziękuję za odp.


A wiec silnik 3S FE wartosci luzow zaworowych nie sa mi potrzebne.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Nie jestem za bardzo obeznany w temacie, więc spisałem wszystko żeby nie przeciągać Jak będziesz wiedział coś więcej to będę wdzięczny za napisanie.
  
 
Cytat:
2010-09-26 18:13:09, rAvD pisze:
Nie jestem za bardzo obeznany w temacie, więc spisałem wszystko żeby nie przeciągać Jak będziesz wiedział coś więcej to będę wdzięczny za napisanie.


Odczytaj sobie jakie teraz masz kody bledow.
Odszukaj diagnozlacze silnika pod maska takie duze prostokatne z klapka.
Na klapce od wewnatrz masz opis stykow ,zmostkuj drutem TC z E1 lub TE1 z E1 i wlacz zaplon,zacznie migac kontrolka silnika.
Od wlaczenia zaplonu liczysz migniecia,kody sa 2 cyfrowe .
Np mignie raz przerwa 3 razy to kod 13 potem przerwa i nastepny,po ostatnim kodzie zaczyna od poczatku,i po wylaczeniu i zalaczeniu zaplonu zaczyna od nowa.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam mam problem rav 4 2.2 d4d 2007 świeci sie check engine
kod bledu P1550 oraz ABS kod bledu C1201 C1223 C1267
czy ktoś wie co należy zrobić ?

[ wiadomość edytowana przez: endi321 dnia 2010-09-29 00:04:44 ]
  
 
Cytat:
2010-09-28 10:59:32, Bigelektron pisze:
Odczytaj sobie jakie teraz masz kody bledow. Odszukaj diagnozlacze silnika pod maska takie duze prostokatne z klapka. Na klapce od wewnatrz masz opis stykow ,zmostkuj drutem TC z E1 lub TE1 z E1 i wlacz zaplon,zacznie migac kontrolka silnika. Od wlaczenia zaplonu liczysz migniecia,kody sa 2 cyfrowe . Np mignie raz przerwa 3 razy to kod 13 potem przerwa i nastepny,po ostatnim kodzie zaczyna od poczatku,i po wylaczeniu i zalaczeniu zaplonu zaczyna od nowa.



Okej zrobie to pod koniec tygodnia bo teraz mnie nie ma i napisze co wyszło. Dziękuję.
  
 
Cytat:
2010-09-29 00:03:08, endi321 pisze:
Witam mam problem rav 4 2.2 d4d 2007 świeci sie check engine kod bledu P1550 oraz ABS kod bledu C1201 C1223 C1267 czy ktoś wie co należy zrobić ? [ wiadomość edytowana przez: endi321 dnia 2010-09-29 00:04:44 ]


P1550-battery current sensor-czujnik pomiaru napiecia na klemie akumulatora.
c1201-usterka na silniku-zniknie jak naprawisz obwod current sensora
c1223- ABS niesprawny.
c1267-break load sensing switch- czujnik obciazenia pedalu hamulca -w pedale hamulca wymienny z pedalem nie mozna wymieniac osobno-sprawdzic instalacje komputer ABS-czujnik.
Czy samochod byl sprowadzony,czyli rozwalony ,utopiony itd??
Sprawdz bezpieczniki ,glowna wtyczke na modulatorze ABS , masy ,,instalacje,wtyczki czy wpiete...

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2010-09-28 10:59:32, Bigelektron pisze:
Odczytaj sobie jakie teraz masz kody bledow. Odszukaj diagnozlacze silnika pod maska takie duze prostokatne z klapka. Na klapce od wewnatrz masz opis stykow ,zmostkuj drutem TC z E1 lub TE1 z E1 i wlacz zaplon,zacznie migac kontrolka silnika. Od wlaczenia zaplonu liczysz migniecia,kody sa 2 cyfrowe . Np mignie raz przerwa 3 razy to kod 13 potem przerwa i nastepny,po ostatnim kodzie zaczyna od poczatku,i po wylaczeniu i zalaczeniu zaplonu zaczyna od nowa.



Bigelektron; Przepraszam, że się nie odezwałem, ale miałem stłuczkę i trzeba było się zająć innymi sprawami... . Nie odczytałem kodów błędów, gdyż nie znalazłem pod maską żadnego diagnozłącza, a mechanik do którego zwróciłem się z poradą przy okazji też nie wiedział gdzie ono jest. Jedyne co wiem to to, gdzie jest wtyczka do komputera od wewnątrz. Prosiłbym o jakąś dalszą podpowiedź. Ewentualnie odczytam te kody podłączając komputer.
  
 
Cytat:
...Nie odczytałem kodów błędów, gdyż nie znalazłem pod maską żadnego diagnozłącza...



Czerwonym kułkiem masz zaznaczone diagnozłącze




Jeżeli nie wczyta zdjęcia tutaj masz link do niego http://img246.imageshack.us/f/c8e879ed6688708c.jpg/


Cytat:
...Jedyne co wiem to to, gdzie jest wtyczka do komputera od wewnątrz...


Gdzie w Rav-ce jest takie diagnozłącze z możliwością podpięcia pod komputer?

[ wiadomość edytowana przez: junior_ek dnia 2010-10-25 15:20:24 ]
  
 
Cytat:
2010-10-25 15:15:38, junior_ek pisze:
Gdzie w Rav-ce jest takie diagnozłącze z możliwością podpięcia pod komputer? [ wiadomość edytowana przez: junior_ek dnia 2010-10-25 15:20:24 ]



Faktycznie jest. Dziękuję. U mnie to pudełko zasłania parownik od gazu i przeoczyłem... Wtyczka do komputera jest pod deską rozdzielczą, a ściślej mówiąc pod stacyjką, a nad pedałem gazu. Jak się schylisz to będzie prawy górny róg. To jest biała duża plastikowa wtyczka, która przymocowana jest do czegoś metalowego. Powinieneń zobaczyć bo przed chwilą dla pewności jeszcze sprawdzałem i ją bez problemu znalazłem. Tam nie będzie nic innego, co by mogło ją przypominać, a nie jest też schowana w żadnym schowku czy coś takiego. Jest mniej więcej na wysokości zapalniczki tyle, że w głębi. Jak będziesz miał problem to napisz; wyślę fotkę bo dzisiaj już nie wyjdzie.
  
 
Cytat:
2010-10-25 15:15:38, junior_ek pisze:
Czerwonym kułkiem masz zaznaczone diagnozłącze



A jednak nie znalazłem tego diagnozłącza pod maską. Dotarłem do wszelkich możliwych pudełek, otworzyłem je i nie ma... Pod parownikiem w miejscu które zakreśliłeś na zdjęciu też go nie ma... Początkowo pomyliłem je patrząc z góry z cewką od parownikia, bo zasugerowałem się tym, że w ogóle jest tam jakieś pudełko.

Czy to jest możliwe, że w wersji Rav4 USA 1996 rok automat jest jedynie wtyczka do komputera wewnatąrz (tzn. pod deską rozdzielczą)??

Jeżeli Ty junior_ek masz diagozłącze pod maską to jest u Ciebie też wtyczka w miescu o którym pisałem poniżej??

[ wiadomość edytowana przez: rAvD dnia 2010-10-31 14:57:49 ]

[ wiadomość edytowana przez: rAvD dnia 2010-10-31 14:58:15 ]

[ wiadomość edytowana przez: rAvD dnia 2010-10-31 14:59:09 ]
  
 
Cytat:
2010-10-31 14:51:19, rAvD pisze:
A jednak nie znalazłem tego diagnozłącza pod maską. Dotarłem do wszelkich możliwych pudełek, otworzyłem je i nie ma... Pod parownikiem w miejscu które zakreśliłeś na zdjęciu też go nie ma... Początkowo pomyliłem je patrząc z góry z cewką od parownikia, bo zasugerowałem się tym, że w ogóle jest tam jakieś pudełko. Czy to jest możliwe, że w wersji Rav4 USA 1996 rok automat jest jedynie wtyczka do komputera wewnatąrz (tzn. pod deską rozdzielczą)?? Jeżeli Ty junior_ek masz diagozłącze pod maską to jest u Ciebie też wtyczka w miescu o którym pisałem poniżej?? [ wiadomość edytowana przez: rAvD dnia 2010-10-31 14:57:49 ] [ wiadomość edytowana przez: rAvD dnia 2010-10-31 14:58:15 ] [ wiadomość edytowana przez: rAvD dnia 2010-10-31 14:59:09 ]


Mozliwe ze tak jest trzeba wtedy stary tester z karta USA i czarna wtyczka albo szara juz nie pamietam.Mozesz tez sprubowac zwierac styki do masy poprzez zaroweczke 1,2w wlaczac zaplon i obserwowac czy migaja kontrolki na desce blinkkodami.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
...Jeżeli Ty junior_ek masz diagozłącze pod maską to jest u Ciebie też wtyczka w miescu o którym pisałem poniżej??


Niestety, u mnie nie ma tej wtyczki. Jest tylko diagnozłącze w komorze silnika
  
 
Cytat:
2010-11-02 18:01:47, junior_ek pisze:
Niestety, u mnie nie ma tej wtyczki. Jest tylko diagnozłącze w komorze silnika



Czyli mamy inne rozwiązania w tym zakresie... Dzięki
  
 
Cytat:
2010-09-26 10:40:50, rAvD pisze:
Witam. Mam problem z Toyotą Rav4 2.0 16V 129 KM 1996 rok sprowadzona z USA. Świeci mi się kontrolka check engine i nikt u kogo byłem nie jest w stanie jej zgasić. Początkowo zaświecała się tylko na chwilę i później gasła. Teraz jednak pali się stale. Pierw przekładało się to na chwilowe spadki mocy auta, a becnie auto w ogóle straciło swą siłę. Ciężko się rozpędza, pedał trzeba wciskać niemal do podłogi. Ravka jest po prostu zamulona. Kod błędu u zwykłego diagnosty to P 1600 Engine ecu batt manufunction. W serwisie natomiast, że jest to Kod 13 o treści mi nieznanej. Digonosta powiedział, iż nigdy nie spotkał się z błędem P1600 i rozłozył ręcę. Serwis podobnie nie wiedział, co dokładnie trzeba zrobić. Będę wdzięczny za wszelką pomoc.



Udało mi się wreszcie rozwiązac problem, więc pomyślałem, że się podzielę. Może się komuś przyda:

1) Błąd P 1600 był spowodowany zbyt małym napięciem, które dochodziło do komputera. Powód to przerwany obwód, trzeba było na piechotę znależć plusa omijając fabryczną instalację. Check engine zgasł. Auto jednak dalej było zamulone.

2) Przepustnica nie była otwierana w 100%, co jednak komputer wykazał dopiero bo zgaszeniu checku. Udało się zrobić na 80%; zamyka się w 100%. Auto fruwa

W związku z tym mam pytanie odnośnie czujnika położenia przepustnicy, bo zastanawiam się co dalej z tym fantem zroibć.

a) Czy czujnik jest taki sam w autach z autmatem jak i z manualną skrzynią biegów oraz w wersji USA i europejskiej?

b) Czy 80% to jest maksimum otwarcia przepustnicy dla aut z USA ze względu na ich inne normy, czy też powinno dać się uzyskać 100%? (niestety się nie dało). Mianowicie nie wiem czy szukać nowego czujnika cz też nie??