MotoNews.pl
  

Podgrzewane fotele - Strona 6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak bylem ostatnio w zomisie, to byly przelaczniki do podgrzewanych foteli, przexciwmgielnych przednich i do haka. Wszystkie kosztowaly po 2 zl za sztuke.
  
 
Harcerz czy ja bym sie załapał na zakup takich przełaczników ?
Oczywiscie koszty przesyłki i zakupu pokrywam. Troche mam za daleko do zomisu.
  
 
na allegro są fajne maty.
  
 
W Zomisie przełączników już jest mało, są w kartonie pod przełącznikami od haka (tak na boku, to mam hak, ale nie włączam tego przełącznika, bo żeby to cudo działało trzebaby podobno założyć wiązkę za 270 PLN - tak mi powiedział facet, który zakładał hak).
Przełącznik kupiony i nawet założony żeby ładnie wyglądał i zamiast zaślepki od sterowania lusterek zakupiłem przełącznik, bo też ładnie wygląda.

Ale do konkretów:
Rozmawiałem z elektrykiem i powiedział, że będzie trzeba założyć nową wiązkę do podgrewania foteli, bo w standardzie nie ma. Trochę nie chce mi się wierzyć... Po dokładnym przeszukaniu wszelkich zakamarków znalazłem luźną kostkę za schowkiem - czy ona jest do podgrzewanych foteli
Czy/gdzie pod deską/za zegarami jest gdzieś lużna kostka do przełącznika

I znowu się rozpisałem, sorry
  
 
Cytat:
2004-12-17 10:10:27, harcerz_PN pisze:
Czy/gdzie pod deską/za zegarami jest gdzieś lużna kostka do przełącznika


Połaczyłem dwa tematy Harcerz przeczytaj od początku temat a się dowiesz
  
 
Dzięki GDA, moje wątpliwości zostały rozwiane
  
 
a jak zrobić instalację pod podgrzewane fotele w 125p? Skąd ciągnąć kable? Jaki bezpiecznik? Ogólnie jak to zrobić żeby działało?



[ wiadomość edytowana przez: czeczun dnia 2004-12-17 21:26:24 ]
  
 
Cytat:
2004-12-17 10:10:27, harcerz_PN pisze:
Ale do konkretów: Rozmawiałem z elektrykiem i powiedział, że będzie trzeba założyć nową wiązkę do podgrewania foteli, bo w standardzie nie ma. Trochę nie chce mi się wierzyć... Po dokładnym przeszukaniu wszelkich zakamarków znalazłem luźną kostkę za schowkiem - czy ona jest do podgrzewanych foteli Czy/gdzie pod deską/za zegarami jest gdzieś lużna kostka do przełącznika I znowu się rozpisałem, sorry



faktycznie .... taka wiązka to naprawde wyzwanie...
bezpiecznik + 2m przewodu + przełącznik.... stopień skomplikowania taki jak stworzenie instalacji do ABS'u

co za problem podłączyc kilka kabelków - jak nie masz o tym pojęcia, i się boisz że coś popsujesz - "to oddaj do elekryka, on napewno Ci to zamontuje " ( moje ulubione zdanie w opisie działu: "zrob to sam" w Motorze )
  
 
Cytat:
2004-12-17 18:23:36, czeczun pisze:
a jak zrobić instalację pod podgrzewane fotele w 125p? Skąd ciągnąć kable? Jaki bezpiecznik? Ogólnie jak to zrobić żeby działało? [ wiadomość edytowana przez: czeczun dnia 2004-12-17 21:26:24 ]




a teraz konkrety;

kupujesz przewód (dość gruby - żeby potem izolacja sie nei rzetarła)
kupujesz "kradziejki" - takie spinki do łączenia przewodów, same przecinają izolacje, i łącza żyły przewodów)
przełącznik + oprawke na bezpiecznik + bezpiecznik

znajdujesz przewód "+" zapalniczki, "kradniesz" kradziejkami napięcie, to samo robisz z "-" . "+" najpier przez bezpiecznik i potem prowadzisz do przełącznika ( jakiegokolwiek) - zawsze w szereg!! i potem do maty w siedzeniach.

cała filozofia. Juz niepamietam czy w DF po wyjeciu kluczykow ze stcyjki działa zapalniczka?? - jesli tak to albo pamiętaj o wylączaniu mat - albo poszukaj innego punkty "podkradania" napięcia - tak aby po wyjęciu kluczykow, napięcia nei było ( tak napewno nei zapomnieszo wyłączeniu mat grzejnych)

OT cala filozofia, podłączasz tak samo jak wzmacniacz, zarowke... cokolwiek
  
 
jeszcze bym w to włączył kontrolkę-będziesz miał kontrolę nad włączaniem
w polonezie siedzenia są "po stacyjce" chociaż producent umożliwia również grzanie na postoju,muszą być jednak klucze w stacyjce-w sumie fajna sprawa
  
 
No zacząłem strasznie przeklinać poszukując tych holernych kostek. Pól tapicerki rozwalone, deske rozkręciłem i... dupa, NIE MA Możliwe, żeby tego nie było Idę w zaparte i jak tylko trafi się jakieś wolne przedpołudnie będę szukał dalej.
Zachciało mi si luxusu...
  
 
Harcerz zacznij szukanie od kontrolki podgrzewania siedzeń. Jak kabel nie jest doprowadzony do kontrolki podgrzewania siedzeń w zestawie liczników to instalacji nie masz i musisz ją sam od postaw stworzyć. U mnie Polonez Caro 1996 jest ale w wersji szczątkowej tzn. za licznikami jest wyprowadzona kostka z 4 przewodami (plus zasilania, masa 2x?, kontrolka w zegarach). Dalej będę musiał prowadzić sam.
  
 
Cytat:
2004-12-20 14:08:53, Strohs pisze:
...
U mnie Polonez Caro 1996 jest ale w wersji szczątkowej tzn. za licznikami jest wyprowadzona kostka z 4 przewodami (plus zasilania, masa 2x?, kontrolka w zegarach). Dalej będę musiał prowadzić sam.


A sprawdzałeś pod tapicerką obok tunelu skrzyni biegów w nogach pasażera. Tak jak idą przewody do włącznika wstecznego tak samo idą tam też przewody do foteli. Bynajmniej u mnie. Skoro masz kostkę i podpiętą kontrolkę to czemu nie miałbyś mieć reszty. Ja u siebie znalazłem te przewody jak wyjąłem kompletnie przednią część tapicerki podłogowej (przy okazji konserwacji wnętrza). Inaczej w życiu bym ich nie znalazł.
  
 
Hmm, obok tunelu od strony pasażera mam tylko poprowadzony kabel od światła cofania i czujnika prędkości. (sprawdzałem wiosną w ramach przewietrzania auta po zimie) Jak wyłącznik i mata grzewcza do mnie dojdą to będę szukał dokładniej . Na razie brak motywacji. Może przewody leżą gdzieś zwinięte w kłębek pod wykładziną na ścianie silnika.
  
 
Cytat:
2004-12-20 14:08:53, Strohs pisze:
Harcerz zacznij szukanie od kontrolki podgrzewania siedzeń. Jak kabel nie jest doprowadzony do kontrolki podgrzewania siedzeń w zestawie liczników to instalacji nie masz i musisz ją sam od postaw stworzyć. U mnie Polonez Caro 1996 jest ale w wersji szczątkowej tzn. za licznikami jest wyprowadzona kostka z 4 przewodami (plus zasilania, masa 2x?, kontrolka w zegarach). Dalej będę musiał prowadzić sam.


Jest dokładnie jaki piszesz, jeszcze jedną rzecz, którą trzeba sprawdzić to czy jest bezpiecznik. Niestety nigdzie w literaturze nie ma instalacji o.siedzień, więc nie wiadomo jak powinna ona wyglądać.

Jesteś pewien, że na tej kostce jest 2xmasa? Z tego co pamiętam to masa jest jedna, natomiast jest 2xzasilanie, jedno do siedzień, drugie to podświetlenia wyłącznika.
  
 
Zasilanie powinno być podwójne do jednego i drugiego fotela osobno
  
 
Cytat:
2004-12-20 16:09:01, daniel pisze:
Zasilanie powinno być podwójne do jednego i drugiego fotela osobno


Pozwole się z kolegą nie zgodzić. Z bezpiecznika idzie tylko jeden kabelek (o ile pamiętam fioletowy) i idzie do tej tajemniczej poczwórnej kostki. Drugi z zasilaniem idzie niewiadomo skąd.
  
 
ja kciałem tylko powiedzieć że oba fotele mają osobne zasilanie
  
 
Leon, Harcerz - zmusiłem moje szare komórki do wysiłku (czyli schemat montarzowy z Morawskiego w łapę i do roboty). Poniżej efekty:

Instalacja podgrzewania fotela kończy się na tej "tajemniczej" 4 stykowej kostce za licznikiem (z lewej strony) dotyczy to zarówno mojego Poldka MR96 jak i Poloneza +. Oznaczenia kolorów w kostce podaję za instalacją z plusa ( u mnie jest identycznie)

1. przewód fioletowy - idzie bezpośrednio od bezpiecznika ogrzewania siedzeń (w plusie dodatkowo od tego bezpiecznika odchodzi jeszcze zielony przewód do wyłącznika świateł awaryjnych. Drugi koniec bezpieczika dostaje napięcie ze stacyjki

2. przewód szary - idzie bezpośrednio do lampki sygnalizacyjnej podgrzewania siedzeń. Jest ona sterowana masą tzn. po podlaczeniu do masy zapala się.

3. przewód czarny - to oczywiście masa

4. przewód zielony - to podswietlanie klawisza (leon jednak miałeś rację) napięcie pochodzi z poświetlania gniazda zapalniczki.

Acha przy plusie należy uważać aby nie pomylić kostki od siedzeń z kostką od szyb elektrycznych. Obie są za licznikami i sa tego samego typu, z tym że ta od siedzeń znajduje się po lewej stronie licznika zaś ta od szyb po prawej.

Co do oddzielnego zasilania lewego i prawego fotela (w tych poldkach które mają kompletna instalację) to nie jestem tego na
100 % pewien. Przełacznik od podgrzewania siedzeń który do mnie dzisiaj doszedł (dzięki harcerz ) ma 3 położenia (wył, Istopien, II stopień). Wydaje mi się że maty miały 2 stopnie podgrzewania.
  
 
Cytat:
przewód zielony - to podswietlanie klawisza (leon jednak miałeś rację) napięcie pochodzi z poświetlania gniazda zapalniczki.



gniazdo zapalniczki przynajmniej u mnie jest podświetlane dopiero po pozycyjnych a klawisz po stacyjce

maty nie były podgrzewane na dwa razy-są osobne kostki do lewego i prawego siedzenia