MotoNews.pl
  

D4D 116KM problem z brakiem mocy, wymiana turbiny, wtryski - Strona 6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2011-03-28 13:39:41, Alien_Obcy pisze:
A ile powinno być na zamkniętym? Czy nie powinno być: 6 g/s na otwartym i 12 g/s na zamkniętym? Wyczyszczę i sprawdzę jak mówisz.


Nigdzie niema takich danych ale statystycznie na zamknietym EGR przeplywomierz notuje przynajmniej 2 razy tyle co na otwartym.Jak jest mniej to przewaznie sie nie domyka ,ale to jest taki test ktory za bardzo niczego nie daje bo jest za malo precyzyjny.Jak Egr bedzie mial mala nieszczelnosc to cisnienie rzedu 200kpa bedzie uciekac , a po przeplywie kiedy cisnienie jest rzedu 100kpa bedzie szczelny.Poniewaz to nie duzo roboty wiec zaczynam zawsze od czyszczenia i rozruszania prowadnicy i dotarcia grzybka za pomoca wkretarki.Jest wiele przypadkow kiedy teoretycznie jest wszystko sprawne , a w praktyce auto nie jedzie.Dlatego trzeba sie sporo nagrzebac aby cos wygrzebac Ale mamy juz wtorek a rozmawialismy w sobote i dalej nie widze postepow.Nie baw sie testerem tylko wez sie do roboty turbine juz sprawdziles i to sterowanie podcisnieniem i zakres ruchu korektora?
  
 
Bawiłem się testerem, bo chciałem zrobić jak najwięcej testów i napotkałem Twój post o teście aktywnym EGR.
Co do prac, to na razie nic nie zrobiłem - szykuję się na moczenie zaworków SCV na weekend - dam znać jaki efekt.
Dodatkowo zauważyłem, że nie mam filterka na elektrozaworku podciśnienia do turbo - czy to coś może powodować? Jak można sprawdzić ten elektrozaworek?
  
 
Cytat:
2011-03-29 11:00:52, Alien_Obcy pisze:
Bawiłem się testerem, bo chciałem zrobić jak najwięcej testów i napotkałem Twój post o teście aktywnym EGR. Co do prac, to na razie nic nie zrobiłem - szykuję się na moczenie zaworków SCV na weekend - dam znać jaki efekt. Dodatkowo zauważyłem, że nie mam filterka na elektrozaworku podciśnienia do turbo - czy to coś może powodować? Jak można sprawdzić ten elektrozaworek?


Elektrozaworka nieda sie sprawdzic tzn ze zepsuty zachowuje sie prawie tak samo jak sprawny ,chyba ze masz wakupompke z zegarem ,ale raczej sobie tego nie sprawdzisz bo i tak nie wiesz jak ma byc prawidlowo.Jezeli niema filterka to go wymien bo juz pewnie sie nalykal kurzu i raczej nie bedzie dobry.
Ja zawsze mam na podmianke ,bo juz mnie nie raz szkolil taki zaworek co raz dzialal a raz nie.
  
 
A jakie są objawy nieprawidłowo działającego elektrozaworka?
Nie chciałbym znowu inwestować bez świadomości co to przyniesie - na teście drogowym nie miałem spadków ciśnienia MAP, tylko niedostateczną wartość w określonych obrotach (natomiast problem ze spadkami ciśnienia był na listwie CR).
Bigelektron - na bazie moich testów, na co wpływa w moim przypadku niedziałający elektrozaworek?
Ja rozumiem, że wymiana na dobry jedynie może zwiększyć mi ciśnienie na MAP, ale nie zlikwiduje dławienia - czy dobry jest mój tok rozumowania?

Czy ten elektrozaworek pasuje od wszystkich silników 2.0 D4D np: czy będzie pasował od Avensisa T25 2.0 D4D 116 lub 126 KM do mojej AV?


[ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2011-03-29 17:41:29 ]

[ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2011-03-29 17:44:26 ]
  
 
Wyczytałem też na zagranicznych forach, że gościu miał podobne problemy z mocą co ja i wymienił ten zaworek VRV (też nie miał filterka) i nic to nie dało, dopiero wymiana zaworków SCV przyniosła oczekiwany rezultat.
Dodatkowo wyczytałem, że można go obejść przez połączenie 2 rurek - czy jest to możliwe i nic się nie stanie?
  
 
Cytat:
2011-03-29 23:32:26, Alien_Obcy pisze:
Wyczytałem też na zagranicznych forach, że gościu miał podobne problemy z mocą co ja i wymienił ten zaworek VRV (też nie miał filterka) i nic to nie dało, dopiero wymiana zaworków SCV przyniosła oczekiwany rezultat. Dodatkowo wyczytałem, że można go obejść przez połączenie 2 rurek - czy jest to możliwe i nic się nie stanie?


Bez tego filterka i tak zdechnie predzej czy pozniej wiec co za roznica?
Jak niechcesz wymieniac to sobie przeloz na probe od kolegi.
zaworek ma wplyw na przebieg cisnienia na turbinie ,a w twoim przypadku sa dwie usterki brak cisnienia na turbo i na listwie paliwowej.
W twoim przypadku nic nieda spinanie zaworka na stale do testow ,bo masz slabe cisnienie na listwie wiec niewiadomo czego sie spodziewac na turbinie..
Musisz najpierw doprowadzic uklad paliwowy do normalnosci.
Analizujac pliki twojego kolegi to cisnienie na turbinie ma w miare dobre-ewentualnie niech wyczysci EGR bo na 4 biegu troche pozno osiaga 200kpa.
Co do ukladu paliwowego to juz gorzej.Niech posprawdza to wszystko co miales sprawdzic u siebie po kolei.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-03-30 14:42:48 ]
  
 
Koszt takiego elektrozawoeka w ASO wynosi "tylko" 1412,38 zł brutto.
Czy będzie pasował od Corollki E12 2.0 D4D - ma trochę inny numer: 25819-27020 w mojej AV jest 25819-27030?
  
 
pasuje od ave zwykłej i rav4 ma tylko w inną stronę wyprowadzenia na wężyki. zawór ma być z auta w wersji z elektrycznym EGR-em. czyli nie podejdzie z t22 corollii i corollii verso
  
 
Cytat:
2011-03-30 17:00:57, Alien_Obcy pisze:
Koszt takiego elektrozawoeka w ASO wynosi "tylko" 1412,38 zł brutto. Czy będzie pasował od Corollki E12 2.0 D4D - ma trochę inny numer: 25819-27020 w mojej AV jest 25819-27030?


No na takie bohaterstwo cie nie namawiam , ale uzywke kupisz za 150-300
  
 
Cytat:
zaworek ma wplyw na przebieg cisnienia na turbinie ,a w twoim przypadku sa dwie usterki brak cisnienia na turbo i na listwie paliwowej.


Bielektron - na bazie Twojego doświadczenia po wymianie wadliwego elektrozaworka jaki jest przyrost ciśnienia na MAP - czy to jest o 10-20% lepiej ?(zakładając, że układ paliwowy jest OK)
Czy w pewnych zakresach obrotów jest to bardziej odczuwalne? Jak to jest w praktyce?
  
 
vrv można przemyć (przynajmniej dla sprawdzenia czy się polepszy) zadać mu we wszystkie otwory środka do czyszczenia przepustnic, poźniej benzynki ekstarkcyjnej i wydmuchać sprężonym. po drugie spokojnie można rozebrać to ustrojstwo odginając kotwy metalowe (poźniej na miejsce )
  
 
Cytat:
2011-03-30 20:21:43, Alien_Obcy pisze:
Bielektron - na bazie Twojego doświadczenia po wymianie wadliwego elektrozaworka jaki jest przyrost ciśnienia na MAP - czy to jest o 10-20% lepiej ?(zakładając, że układ paliwowy jest OK) Czy w pewnych zakresach obrotów jest to bardziej odczuwalne? Jak to jest w praktyce?


O rany cos sie tak przypial do tego zaworka...zrob najpierw to o czym rozmawialismy ten zaworek to jest trzecioplanowy temat w twoim aucie.Jak niema filterka to trzeba go wymienic na taki z filterkiem logiczne chyba.
Jak chcesz sprawdzic czy teraz jest jeszcze sprawny to zamien sie z kolega zaworkami lub zalatw sobie wakupompke z manometrem do testow to ci powiem jak sprawdzac.
Miales sprawdzic czy na biegu jalowym regulator turbiny wciaga pret regulacyjny na maxa ...sprawdziles ?nie to nie pytaj czy to pomoze bo nie jestem wrozka.
Jedno jest pewne ze bez filterka dlugo taki zaworek nie pociagnie,pytanie ile juz tak jezdzi.
Co do przemywania to mialem pare takich zaworkow uszkodzonych i przemywanie nic nie dawalo nawet po rozebraniu i szczotkowaniu szczoteczka do zebow.Jedne sie minimalnie blokowaly i turbina przeladowala ,a inne przepuszczaly i silownik turbiny nie przestawial kierownicy na maxymalny sprez.
  
 
Cytat:
Miales sprawdzic czy na biegu jalowym regulator turbiny wciaga pret regulacyjny na maxa ...sprawdziles ?nie to nie pytaj czy to pomoze bo nie jestem wrozka.


Chyba sprawdzał mi gościu w warsztacie, że rusza się pręt przy dodawaniu gazu na biegu jałowym. Czy jest na to jakaś specjalna procedura?
Ja czekam na wolny termin u znajomego w warsztacie , żeby to wszystko porobić, dlatego dopytuję o szczegóły - chcę przyjechać z listą rzeczy do zrobienia i po kolei będziemy weryfikować wg Twoich wskazówek.
Plan jest następujący:
1. Moczenie zaworków SCV w nafcie i traktowanie ich prądem
2. Przeczyszenie grzybka zaworu EGR + zaślepienie blaszką
3. Sprawdzenie turbo:
- luz poosiowy - max. 0,09mm
- luz promieniowy - max. 0,16mm
- czy na biegu jałowym regulator turbiny wciąga pręt regulacyjny na maxa
4. Elektrozaworek VRV - może uda mi się złatwić używany na podmianę.

Na razie nie dotykam się wtryskiwaczy i zaworka na pompie (czekam na wtoma).

Czy mam jeszcze coś zrobić?
  
 
Cytat:
2011-03-30 22:55:09, Alien_Obcy pisze:
............
Plan jest następujący: 1. Moczenie zaworków SCV w nafcie i traktowanie ich prądem 2. Przeczyszenie grzybka zaworu EGR + zaślepienie blaszką 3. Sprawdzenie turbo: - luz poosiowy - max. 0,09mm - luz promieniowy - max. 0,16mm - czy na biegu jałowym regulator turbiny wciąga pręt regulacyjny na maxa 4. Elektrozaworek VRV - może uda mi się złatwić używany na podmianę. Na razie nie dotykam się wtryskiwaczy i zaworka na pompie (czekam na wtoma). Czy mam jeszcze coś zrobić?



Witam, Bigelektron ja chyba to samo co kolega zrobię oprócz turbiny i vrv?


  
 
Bigelektron- znalazłem Twoje stare wpisy dot. czyszczenia zaworków SCV:
Cytat:
Sam tego niestety nie zrobisz ,bo trzeba uklad zalac nafta ,odpalic i podbijac cisnienie testerem, a potem przejechac dynamicznie okolo 100 km najlepiej po autostradzie.


Czy możesz opisać jak mam zalać układ naftą, czy to przed odkręceniem zaworków? Ja kto się robi?
Cytat:
Wazne jest tez oczyszczenie i podoginanie pinow,a takze mas EDU i glownej na silnik i nadwozie.


Czy możesz odświeżyć ten temat?
W sobotę zabieram się za kompleksową robotę i chcę zrobić wszystko zgodnie z Twoimi wytycznymi.
  
 
no i jestem po wymianie zaworu regulacyjnego na ssaniu pompy. "pterodaktyl" zdechł , ale to nie najważniejsze. zniknęły dławienia w zakresie 3-4tys obr. auto ładnie ciągnie od dołu , testowałem z 30min dając po garach od niskich do wysokich obrotów . zobaczymy jeszcze jak pojeżdżę z tydzień to będzie bardziej wiarygodna ocena. zaworek różni się od starego jednym dodatkowym otworem, ale stary mógł mieć zmęczoną sprężynę. tak czy siak, koszt niewielki...zobaczymy czy pomogło na dłuższą metę.

[ wiadomość edytowana przez: wtom dnia 2011-04-01 12:24:42 ]
  
 
wtom - super wiadomość. Mam nadzieję, że to już koniec Twoich problemów. Czy mierzyłeś ciśnienie na listwie CR i MAP przed wymianą i po wymianie?
Czy możesz opisać procedurę wymiany tego zaworka w pompie?
  
 
Dzisiaj próbowałem się dobrać do zaworków SCV - niestety zwykłym kluczem imbusowym nie byłem w stanie ich odkręcić - strasznie jest mało miejsca w Avensis Verso (od góry silnika) i nie wiem co mam teraz zrobić, żeby je odkręcić.
Proszę o pomoc - czy trzeba wykręcać pompę, żeby się do nich dobrać? jakich narzędzi trzeba użyć?
  
 
Cytat:
2011-04-01 12:23:43, wtom pisze:
no i jestem po wymianie zaworu regulacyjnego na ssaniu pompy. "pterodaktyl" zdechł , ale to nie najważniejsze. zniknęły dławienia w zakresie 3-4tys obr. auto ładnie ciągnie od dołu , testowałem z 30min dając po garach od niskich do wysokich obrotów . zobaczymy jeszcze jak pojeżdżę z tydzień to będzie bardziej wiarygodna ocena. zaworek różni się od starego jednym dodatkowym otworem, ale stary mógł mieć zmęczoną sprężynę. tak czy siak, koszt niewielki...zobaczymy czy pomogło na dłuższą metę. [ wiadomość edytowana przez: wtom dnia 2011-04-01 12:24:42 ]



no i niestety dalej to samo . szukam dalej, następa rewizja baku.
  
 
ale zastanawia mnie też jedno, dlaczego ECU nic nie widzi i nie wywala błedów. wczoraj na obwodnicy pojechałem w zasadzie bez dławien ale po prostu na 5 biegu stanął na 3000obr i 140 km/h, pedał wcinąłem do podłogi a on nic! tak jakby skończył się zakres pracy silnika, jechał jednostajnie ani nie szarpiąc ani nie przyśpieszając. już nie wiem... może ten kat jest niedrożny? jutro ma znajomy podjechać z testerem, zobaczę co to ustrojstwo potrafi pokazać.