| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Nabauab Miłośnik FSO Polonez, Tico i Room ... Stargard | 2003-09-21 00:18:16 Przeczytaj jeszcze raz
I prosze nie tym tonem |
adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2003-09-21 00:18:49 W koncu
Adamus |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2003-09-21 00:40:53
Po pierwsze: nie wydaję opinii zaocznie - Lanosem miałem wątpliwą przyjemność być na Węgrzech i wszystkie moje uwagi wynikają z doświadczenia. Po drugie: to czy ktoś jest skośnooki, zółty, czarny,itd nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia. Nie chodzi mi też o uczenie się lub nie. Nie ma tu co porównywać. Nie sieję też tu żadnej antyDU'owskiej propagandy. Po prostu Polonez i duży Fiat mają sporo cech, które są zaletami. W tej chwili żaden chyba producent na świecie nie robi aut na wiele lat. Takich odpornych na nasze drogi, mających wysokie zawieszenie i nieskomplikowaną konstrukcję. Takich, którymi można przyrąbać w coś i mieć tylko porysowany zderzak zamiast rozbitego całego przodu. Itd.itp. A jesli chodzi o trzeźwe myślenie. Powiedzmy sobie serio: na świecie żaden producent nie jest zainteresowany w tej chwili dobrem klienta. Chodzi im tylko o kasę. Samochód przez cały okres eksploatacji ma być żrółem zysku dla producenta. Konstrukcja naszych ulubionych aut pochodzi z czasów, w których zysk nie był absolutnym priorytetem i to jest w nich fajne. Nie dotyczy to wyłącznie Poldka i DFa. Z tych dobrych czasów pochodzą inne wyjątkowe marki takie jak MB 123, VW Passat I i II, Renault 4, Opel Kadett itd. [ wiadomość edytowana przez: grzech dnia 2003-09-21 01:11:42 ] |
thaniel Miłośnik FSO Fiat Siena/Opel Astra Warszawa - Natolin | 2003-09-21 02:03:47 Ja im zepsulem troche szyki bo moim nufka sztuka matizem nie pojechalem na zaden przeglad (bo duzo kosztowal) olaalem gwarancje i sam sobie robilem Nie ma co juz gadac na ten temat moze jeszcze tylko tak napisze Wole poldka od Matiza no ale to inna klasa Wole matiza niz CC czy SC zreszta sami wlosi wola matiza od SC i CC przeciez matiz zostal samochodem roku w swojej klasie we wloszech no a pozatym jest w ksiedze rekordow ginesa pozdr |
Nabauab Miłośnik FSO Polonez, Tico i Room ... Stargard | 2003-09-21 08:16:44 Dobra zabobony,ja to wszystko zmyślam
Mam klapki na oczach,wcale nie widzę sypiącego się silnika w moim Polonezie,ani mojej ukochanej rudej taki to ze mnie fanatyk Wydawało mi się ze kazde auto ma zalety i wady,no ale dobra,Polonez nie ma żadnych zalet,tylko moja miłość jest ślepa ![]()
Dla mnie EOT |
Piter20 (M) A3 WRC | 2003-09-21 09:27:27
A ja wolę SC 1.1. Z tą samą mocą sejas jest o niebo elastyczniejszy ( w końcu to cztery garnki i 1.1 pozdrawiam trzeźwomyślący |
Waga - | 2003-09-21 12:11:57 To szanowni wielbiciele wspaniałych koreańskich samochodów marki Daewoo Lanos i Matiz ... proszę powiedzcie mi dlaczego sprzedaż tych samochodów drastycznie spadła i wciąż spada?
Dlaczego po tylu latach ich produkcji na naszym rynku nie wprowadzono, żadnego liftingu tych samochodów? Dlaczego części do tych słabych jakościowo samochodów są takie drogie ? Dlaczego w tak stosunkowo drogich jak na swoją klasę samochodach nie ma wielu rzeczy, które były dostępne seryjnie w Polonezie już w 1978 roku !!!! ???? Naprzykład: halogeny, obrotomierz, regulowana kolumna kierownicy, tapicerka na drzwiach Nie zamierzam robić porównań na dzień dzisiejszy Poldka i Lanosa, lecz wiem, że polonez był oferowany z lepszym wyposażeniem, posiadał lepsze bezpieczeństwo bierne, jego eksploatacje była zdecydowanie tańsza, podróżowanie bardziej komfortowe a zawieszenie wytrzymalsze .... a czy konstrukcja Lanosa jest nowocześniejsza czy nie, to dla mnie nie jest żaden argument, bo tak nowoczesna konstrukcja niestety ale przemawia tylko na minus tego pojazdu. |
thaniel Miłośnik FSO Fiat Siena/Opel Astra Warszawa - Natolin | 2003-09-21 12:52:28 Co do silnika 3 cyl to jeszcze do nie dawna tez tak mowilem ze powinien miec 4 cyl albo chociaz opcje taka. Jednak ostatnie badania przeprowadzone przez forda ale takze i innych daly taki rezulatat ze 3 cyl silniki sa poprostu najoszczedniejsze
Dalej Co do liftingu Matiza polecam przeszperanie sieci i zobaczenie sobie matiza II moim zdaniem jest fajniejszy a i podobno gama silnikow jest wieksza (jak znajde to podam linka). Co do nastepcy Lanosa to mi sie nawet podoba (a nie lubie jak wiecie nowej stylizacji) DU Lacetti, tutaj koreancy poszli najlepsza mozliwa droga czy upodobnili go do (moim zdaniem) najladniejszego swojego autka czylu Nubiry Hatchback Co do sprzedazy no coz zeby ten gupi koreanczyk nie aferzyl tak w korei nie spadlo by tak bardzo zauwfanie do marki i nie padlo by DU w tym DU FSO A teraz co byscie nie krzyczeli za bardzo pozdr |
Waga - | 2003-09-21 12:55:33
Owszem, jest w sprzedaży we Włoszech jednak w Polsce nie widziałem go na ulicy. Widać tylko zdjęcia w kolorowych czasopismach i internecie. Ale jak to mówią... z kupki, marmolady nie zrobisz |
Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2003-09-21 14:02:11 Matiz na zachodzie posiada silniczek 1.0 4 cyl. i chyba 65 KM |
thaniel Miłośnik FSO Fiat Siena/Opel Astra Warszawa - Natolin | 2003-09-21 14:07:39
Matiz II ma taki pozdr |
Cwikus DU Espero 1.5GLX 16V Piekary Śląskie | 2003-09-21 17:15:07 Waga, na wszystkie Twoje pytania moge odpowiedziec jednym stwierdzeniem. Moim zdaniem Lanos i Matiz to samochody miastowe. W takim samochodzie nie potrzeba np. szerokokatnych reflektorow przeciwmglowych, bo w miescie nie wystepuje mgla na dlugich odcinkach, a jesli chodzi o opcje wyposazenia wewnatrz - auta typowo city'ingowe maja za zadanie byc tanie i ekonomiczne (co nie znaczy ze sa dla Nas, Polakow).
Jaki cel swiecil projektantom Poloneza - chyba wszyscy sie orientuja, wiec co bede przytaczal. |
Waga - | 2003-09-21 18:55:46 No rozumiem Cwikus, jednak Polonez i Lanos to ta sama klasa pojazdów, czyli średnia niższa... tak więc dalej idąc tym tropem obydwa pojazdy powinny mieć podobne wyposażenie standardowe. |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2003-09-21 19:09:01 Już to kiedyś tłumaczyłem...Polonez w momencie wprowadzania do produkcji był autem klasy średniej (np ówczesny Passat).Klasę niższą średnią reprezentował wtedy np.Golf I.Z biegiem czasu auta w ramach swych klas "urosły" - tak więc dzisiaj Lanos(choć wielkości Poloneza)jest zaliczony do niższej średniej(kompakt).Zwróć uwagę na wielkość/wyposażenie Golfa I a IV.Jest spora różnica,prawda?Tak więc wszelakie porównania Lanosa i Poloneza uważam za bezsensowne,zwłaszcza odnośnie wyposażenia.
BTW:Wszyscy zresztą wiemy jaką obecnie politykę stosują producenci odnośnie wyposażenia swych aut.Możemy kupić kompletnego golasa,a za sporą dopłatą oferowane są "bajery".I przecież nie tylko Daewoo tak postępuje - identycznie czyni Fiat,Skoda czy Opel. |
PAGAN Wwa | 2003-09-21 21:28:14 koniec tej kretynskiej dyskusji. mam dosyc miec racje, wiec ustalmy, ze matizy to super bryki i niech ich posiadacze udzielaja sie na swoim forum. co z tego, ze nawet w czechach jezdza matizy w nowej szacie, a u nas jest ich zero. co z tego, ze trzeba byc holowczycem, aby zapanowac nad nim przy wietrze z boku i mokrej nawierzchni, to ch&*, ze czesci sa drogie jak do renault 25V6, ze nie koroduja jak duze fiaty, zeganamy temat. |
adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2003-09-21 21:39:27
Dzieki takim jak Ty temat dlugo nie zaginie - patrz wyzej! Adamus |
Janio Miłośnik FSO To pole jest za małe ... Pruszków | 2003-09-21 21:51:02 Tak czytam sobie i czytam ...
I to prawda - dzisiaj samochód ma być żródłem dochodu dla firmy, która go wyprodukowała. Dziśnie zarabia się na produkcie, tylko na usługach, akcesoriach, serwisie itd. Bo niby po co wymyslają ciągle jakieś specjalne łby śrub? Torx-y, gwiazdki itp. Ano własnie po to, abyś nie grzebał samodzielnie jeden z drugim, tylko nawet z głupim montażem głośników jechał do ASO. Że o elektronice w aucie nie wspomnę A co do golców: Firmy je robią, gdyż jest na nie popyt. W polskich warunkach klient nierzadko jest liczy się z każdym groszem (czyt: dziad i sknera w jednym) i jakby jeszcze robili auta bez prawego lusterka to by kupił. A po co obrotomierz? Zeby się stresował niskimi obrotami? a tak spokojnie bezsterowo wrzuci sobie czwóreczkę przy niecałych 50km/h i sobie pomyka |
Waga - | 2003-09-21 22:11:37
W sumie... co racja to racja |
Piter20 (M) A3 WRC | 2003-09-21 23:27:00
racja, racja... tak BTW: kupię nasadkę do śub głowicy fiat croma - ta pieprzona gwiazdka podobna trochę do torx'a, ale torxa na tej śrubie bym nie używał... Janio, Ty pracujesz w Fiacie |