Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2005-02-17 06:40:38 I co? Znowu nikt nic nie wie? Ja rozumiem ze moje problemy sa mniej istotne niz np sprzeglo, stuki panewek itd. ale myslalem, ze nie zadaje trudnych pytań. |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2005-02-18 18:04:13
No tak, ale czy odkręcam osłonę plastikową pod maską czy całą kratkę na podszybiu? |
![]() kristof Polonez Caro 1,6 GLE Lipsko | 2005-02-18 18:41:53
Wystarczy odkręcić tylko osłone plastikową pod maską i wtedy jest dostęp do silniczka. Przykręcony jest do nadwozia trzema śrubami M6. Ale najpierw trzeba odkręcić nakretkę i zdjąć z osi krótkie ramię od mechnizmu dźwigniowego. |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2005-02-18 19:08:11 OK, dzięki za info ![]() |
![]() adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2005-06-28 16:55:43 Do przejsc z wycieraczkami dorzuce garsc swoich - otoz moje wycieraczki (Atu Plus) chodza generalnie w dwoch trybach - popsutym i poprawnym. Opisze tylko popsuty ![]() Tryb popsuty: 1. cykl przerywany - brak ruchu wycieraczek 2. cykl ciagly wolny dziala, ale wycieraczki nie powracaja na dol - gdzie wylacze tam stana 3. cykl ciagly szybki dziala OK Podczas jednego wlaczenia silnika wystepuje tylko jeden z trybow. Niestety nie wiem co zrobic, aby zawsze byl to ten poprawny. Jak widac problem lezy raczej w elektryce - gdzie szukac przyczyny? Jakie zlacza posprawdzac? Czy kabelki przy silniku wycieraczek, czy raczej przekazniki, mikroprocesorki? Co sugerujecie? Pozdrawiam Adamus |
iquest Miłośnik FSO PAPlus GSI Kraków | 2005-06-28 17:20:59 Dokładnie to samo autko i ten sam objaw ![]() ![]() ![]() ![]() |
rafaelka Polonez ATU PLUS Świdnica | 2005-08-21 00:49:50 ..hello..czy ktoś z szanownych kolegów miał taki automat jaki jest w moim poldku? otóz przy jednoczesnym hamowaniu i włączeniu kierunkowskazu (obojętnie w jakim kierunku jadę) uruchamiają się wycieraczki w trybie czasowego opóźnienia...z początku ignorowałem to ale zaczyna mnie to coraz bardziej ...denerwować...pewnie przyczyny nalezy szukać gdzieś w układach elektrycznych a tu jestem zielony kompletnie...
P.S. rozważyłem już nie łączenie tych dwóch czynności jednocześnie ale to raczej trudne... |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2005-08-21 14:02:58 Sprawdź urządzonko mikroprocesorowe. To ono robi najwięcej bałaganu. Wiem, bo problem przerabiałem. Jakby co to najlepiej kupić nowe, bo naprawa jest trudna i nieopłacalna. |
![]() Voy Miłośnik FSO Poldżons Constarownia/Sunderland | 2005-08-21 14:46:07 urzadzenie mikroprocesorowe jest za to odpowiedzialne. wymien i po klopocie. Koszt to w serwisie chyba ok 120 zloty. |
iquest Miłośnik FSO PAPlus GSI Kraków | 2005-08-21 18:17:52 Przełącznik pod kierownicą ![]() |
![]() KraseK Miłośnik FSO E34 525i / E30 318i Bialystok | 2005-08-21 22:57:17 To ja sie podepna i zapytam"
Otóz gdy mam słabo naładowany aku,przy rozruchu - znaczy po puszczeniu juz kluczyka jak silnik załapie wycieraczki szyby przednie wykonuja 1 cykl pracy(zawsze przy słabym aku!!) CZy w PN-ach Plus-ach wystepuje cos takiego czy tylko w moim. ![]() |
![]() adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2005-08-22 09:20:28 Takiego efektu nie mam. Mam inne, np. brak pracy przeywanej ![]() Pozdrawiam Adamus |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2005-08-22 12:20:11
A co ma hamowanie do przełącznika pod kierownica? |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2005-10-29 06:54:44 Podpinając się po raz kolejny pod wątek. Jeśli szyba jest po prostu mokra, to wycieraczki wracają mi do położenia takiego jak je ustawie przy zakładaniu ramion na osie. Jednak jeśli szyba jest tylko wilgotna lub sucha, wtedy wycieraczki zatrzymują mi się tak gdzieś z 5-6 cm od położenia jakie jest przy mokrej szybie (mierzone względem uszczelki okna). Co jest za to odpowiedzialne? Czy może mechanizm wycieraczek? Jak go rozebrać i przesmarować (a może raczej czy można tu coś skopać)? |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2005-10-29 10:35:29 Jeszcze jedno-zauważyłem, że jak włączy się ponownie wycieraczki to wykonują w dół ruch o te wspomniane wyżej 5-6 cm i dopiero idą w górę normalnym ruchem. Czy możliwe, że sworzeń wychodzący z silnika jest źle założony na wspornik wycieraczek? |
iquest Miłośnik FSO PAPlus GSI Kraków | 2005-10-29 12:28:35 Przesmaraj sworznie do ktorych sa mocowane ramiona wycieraczki, nie zaluj oliwy.Najlepiej odkrecic raminona i na zalaczonych wycieraczkach zalewac oliwa, pozniej nałożyc dobrego smaru do łożysk. |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2005-10-29 19:15:20 Po przedpołudniu spędzonym przy samochodzie doszedłem do ustalenia, że sworzeń wycieraczki po stronie kierowcy jest zatarty (przynajmniej sprawia takie wrażenie). Wycieraczka chodzi tylko dlatego że poluzowała się nakrętka trzymająca mechanizm do nadwozia (ta po stronie kierowcy). Najprawdopodobniej jest tak, że sworzeń ma większe opory ruchu niż lużno osadzony wspornik. Wyszło też dlaczego mi stukało podczas pracy wycieraczek. I teraz moje końcowe dwa pytania.
1. Jakie są szanse, że po dokręceniu nakrętki (niestety z racji braku WD-40 nie mogłem tego dokręcić - rdza) sworzeń pójdzie? 2. Jeśli sworzeń nie pójdzie to czy można kupić sam mechanizm wycieraczek bez silnika (nowy)? Dzwoniłem do serwisu, ale kolega powiedział mi, że jak miał to tylko z silnikiem za 500 zł szt. ![]() |